PDA

View Full Version : powersoaker / attenuator in vox ac30



hans hiemstra
23 november 2008, 19:36
Hallo, ik ben sinds kort eigenaar van een Vox ac30 cc en erg tevreden. ik gebruikt hem voornamelijk thuis en aangezien in tevens in het bezit ben van een Koch loadbox is dat natuurlijk mooi. wat minder mooi is, is dat ik niet zie hoe ik de jackplug van de speaker kan loskoppelen. met andere verstekers die ik gehad heb (marshall, laney) kon je gewoon aan de achterzijde de jackplug los koppelen, deze naar loadbox en retour => klaar. maar ik zie hier niets behalve de bedrading van speaker naar de versterker lopen en aangezien dit een nieuwe versterker is wil ik niet direct alles uitelkaar schroeven etc. ik zie wel een speaker extension uitgang maar dat lijkt me niet de juiste weg. kan iemand mij verder helpen?

Einzeln
23 november 2008, 20:15
Is de master niet naar je zin?

hans hiemstra
23 november 2008, 20:58
nee, vooral bij top boost mis ik dan overdrive bij laag mastervolume, ik moet de master echt wel een stukje opendraaien voor leuk geluid.

Nobler
24 november 2008, 16:00
Ik heb met mijn AC30 (non top boost) een tijdje gebruik gemaakt van een Marshall Powerbrake en hem daarvoor aan laten passen. Een jackplug van de speakers (met 1,5 meter snoer) naar een input-jack in de kast die naar de versterker gaat (het signaal loopt natuurlijk de andere kant op, maar zo leek het mij het meest duidelijk). Als ik de Powerbrake gebruikte ging het speakersnoer in de output uitgang van de PB, en met een ander jack-jack snoer (speakersnoer, geen gitaarsnoer) verbond ik dan de input van de PB met de versterker. Dat heeft als bijkomend voordeel dat ik nu ook andere cabs met de versterker van de AC30 kan aandrijven. De PB beviel overigens niet.

episua
24 november 2008, 17:16
Ik heb een CC2 waarbij je gewoon een speakerjack input hebt. Geen bedrading vanaf de speakers naar de binnenkant ofzo. Welke versie cc heb je?

jonesd
24 november 2008, 17:37
Heb je hem tweedehands gekocht? Bij de eerste cc's kan je de speakers inderdaad niet zomaar loskoppelen. Daarvoor zal je een female en een mal jack moeten solderen of laten solderen.

Dat probleem is nu (samen met nog wat andere kleine dingen) door vox opgelost.

Chris Winsemius
24 november 2008, 17:38
Nobler heeft een echte/oude VOX ;)

jonesd
24 november 2008, 17:46
Nobler heeft een echte/oude VOX ;)

Weet ik, ik had het tegen de TS. De cc's hadden in het begin wat last van kinderziektes/kleine mankementjes in het ontwerp die ondertussen bijna allemaal zijn opgelost.

Zo is volgens mij ook de snelheid van de tremelo opgevoerd.

guitaraddict
24 november 2008, 19:43
Heeft iemand foto's (hoge resolutie)van de binnenkant van zo'n Vox?

Ik zou graag eens zien wat voor componenten ze tegenwoordig gebruiken.

http://i291.photobucket.com/albums/ll291/snofal/verbinsideac30cc.jpg

Dit is het enige dat ik kan vinden.


Alf

hans hiemstra
25 november 2008, 12:17
nee, het gaat om een nieuwe en geen 2e hands, maar misschien een overjaars model. hoe kan ik de productiedatum afleiden? uit het serie nummer??