PDA

View Full Version : Geschikte versterker voor Live optredens.



Laars.
23 november 2008, 16:21
Hallo,

Ik ben op zoek naar een versterker waarmee ik in iedergeval live kan optreden en boven de drummer uit kom. De muziek stijl die ik speel is rock/hard rock
en mijn budget is ongeveer 400 euro.

kunnen jullie uit ervaring mij een versterker aanraden?

Lars.

almarvk
23 november 2008, 17:21
Gebruik de zoekfunctie 's. Een wereld gaat voor je open.

Daarnaast:

Nieuw: Peavey Valveking combo?
Tweedehands: Marshall JCM800 combo?

Jeroen76
23 november 2008, 20:42
Vooral iets met minimaal éen buis erin. Liefst meer natuurlijk. Vooral geen transistor, anders ben je echt verkeerd bezig. Wattage doet er niet zoveel toe maar buizen zijn echt noodzakelijk !!












(niet echt mijn reaktie, maar wel éen waarvan ik weet dat het de goedkeuring kan wegdragen hier)

Yannicks
23 november 2008, 20:54
Misschien is het handig om ook maar iets over jezelf, je muziekstijl, je band en je budget te vertellen? :')

Realeigo
23 november 2008, 20:55
Misschien is het handig om ook maar iets over jezelf, je muziekstijl, je band en je budget te vertellen? :')



Ben je blind ofzo?


Ik ben op zoek naar een versterker waarmee ik in iedergeval live kan optreden en boven de drummer uit kom. De muziek stijl die ik speel is rock/hard rock
en mijn budget is ongeveer 400 euro.

En almar heeft al twee hele goede aanraders!

Yannicks
24 november 2008, 16:38
Ben je blind ofzo?



En almar heeft al twee hele goede aanraders!

Oja want iedere rock- en hardrock band is t zelfde qua geluid.

Realeigo
24 november 2008, 16:48
Oja want iedere rock- en hardrock band is t zelfde qua geluid.

Met dat budget kom je toch al niet zo ver kwa specifieke sounds van bekende (hard)rock bands.

Laars.
25 november 2008, 16:44
Na wat zoeken op internet kwam ik de Randall rg75 tegen. Het leek me een goede versterker en hij is ook niet duur maar ik vraag me af of het clean kanaal goed is, omdat ik hoor dat de versterker veel gebruikt word voor metal.

Dus als iemand ervaring met de versterker heeft, graag een reactie. :)

Jimwoud
25 november 2008, 16:58
Erg leuke versterker, zou ik er voor thuis misschien ook nog wel bij willen hebben. Probeer de G2 versie te krijgen. Clean is meer dan prima.

Succes

HaroldA
25 november 2008, 16:58
Na wat zoeken op internet kwam ik de Randall rg75 tegen. Het leek me een goede versterker en hij is ook niet duur maar ik vraag me af of het clean kanaal goed is, omdat ik hoor dat de versterker veel gebruikt word voor metal.

Dus als iemand ervaring met de versterker heeft, graag een reactie. :)

Ik heb 'm bij Feedback eens uitgeprobeerd en viel niet tegen geloof ik. Ga zelf eens luisteren!

Laars.
26 november 2008, 16:15
Ik kwam gisteren de Bogey Black Halfstack 60watt tegen, volgensmij is die merk niet heel bekend maar het leek me een goede versterker, hellaas kan ik hem alleen maar vinden op internet winkels dus ik zou niet weten hoe ik er achter kan komen om hem te testen.
Mischien heeft iemand hier ervaring met deze versterker, graag een reactie:)

Lars.

Jeroen76
26 november 2008, 16:39
Ik meen dat het gaat om een 4x10 kast. Of ik de gok zou wagen? Maar hij heeft wel buizen geloof ik. Ik zelf heb indertijd een andere keus gemaakt, zie sig.

Groetjes en geniet van je zoektocht,
Jeroen

Jeroen76
26 november 2008, 17:21
WWW.MAINMUSIC.NL

Bestel dit product direct via de volgende link:


http://www.mainmusic.nl/nl/product/12312/197/gitaar/gitaarversterkers/elektische_gitaar/stac k/bogey/gitaarverste rker_stack60_watt_reverb.html


Of klik op de link onderaan deze advertentie


Voor meer informatie kunt u ons bereiken via
0418-644700

MAINMUSIC.NL
Lange weistraat 14
5331 LH Kerkdriel

- info@mainmusic.nl
- 0418-644700

Is ook te bekijken in de showroom van Main Music te Kerkdriel (nabij 's-Hertogenbosch).
Bel voor meer info: 0418-644700

robert-gitarist
26 november 2008, 18:35
Na wat zoeken op internet kwam ik de Randall rg75 tegen. Het leek me een goede versterker en hij is ook niet duur maar ik vraag me af of het clean kanaal goed is, omdat ik hoor dat de versterker veel gebruikt word voor metal.

Dus als iemand ervaring met de versterker heeft, graag een reactie. :)


Als er minimaal een buis in moet zitten heb je aan de RG75 geen donder ;) Tenzij het om een valve serie gaat. Goede versterkers, hele mooie heldere clean.

LPplayer
27 november 2008, 13:48
Ik kwam gisteren de Bogey Black Halfstack 60watt tegen, volgensmij is die merk niet heel bekend maar het leek me een goede versterker, hellaas kan ik hem alleen maar vinden op internet winkels dus ik zou niet weten hoe ik er achter kan komen om hem te testen.
Mischien heeft iemand hier ervaring met deze versterker, graag een reactie:)

Lars.

Heey heey Laars :)
RG Randall 75 watt Combo is een super chille versterker.
3 kanalen + Boost functie op je clean kanaal.
Is heel veelzijdig. Van Metal tot Funk en van Rock tot Jazz Serieus..
Heeft een goed clean, best warm en rond.
Slikt pedaaltjes wel aardig.
Gaat hard zat voor live.
Heeft best wel veel bass, maar kan je eruit draaien

Voor een goede LIVEDVD opname.
Luister op http://ssawal.hyves.nl. Het bovenste filmpje: "I am Free"
That's all RG3 Randall 75 watt Drivekanaal met een lichte delay(Line6 Echopark).
Bij de solo later in het nummer gebruik ik een Tube Screamer, 3e kanaal en wah erbij.
Vette sounds

almarvk
27 november 2008, 13:53
Die Randall is niet verkeerd.

En blijf maar ver weg van die Bogey...

heinz3110
27 november 2008, 14:32
Die Randall is inderdaad erg leuk voor metal.
Clean sucks imo. Veels te plat.

Andere optie is een Peavey Bandit. Clean beter , vind ik. Scheur iets bewerkelijker, maar prima te doen mits goed ingesteld.

Maar ja, test het zelf uit zou ik zeggen.

(En de quote" minstens 1 buis" ...met één lullig buisje in de voortrap red je het niet hoor. Bijna een te verwaarlozen effect)

HaroldA
27 november 2008, 14:35
(En de quote" minstens 1 buis" ...met één lullig buisje in de voortrap red je het niet hoor. Bijna een te verwaarlozen effect)

Dat kan er toch wel voor zorgen dat hij beter om kan gaan met pedaaltjes?

LPplayer
27 november 2008, 15:04
Dat kan er toch wel voor zorgen dat hij beter om kan gaan met pedaaltjes?

CKrs weten. Getuige mijn filmpje.
Echt lekkere geluiden zijn eruit te krijgen ook doormiddel van pedaaltjes.
Clean kan je ook aardig wat kanten mee op.

heinz3110
27 november 2008, 15:32
Dat kan er toch wel voor zorgen dat hij beter om kan gaan met pedaaltjes?

Kán maar hoeft dus niet. Het is dus niet gegarandeerd dat het altijd maar fantastisch klinkt

...Ook omdat het buisje veelal op een te lage spanning loopt en er vaak een opampje voor zit, wat dus betekend dat het opampje meer invloed op het geluid heeft dan dat zielige kleine buisje op rantsoen. Heel wat anders dan in een volledige buizenbak, waar de buizen "genoeg te eten krijgen.."
Maar ja, daar ging het topicstarter niet om om bakken met geld uit te geven. :)

Laars.
29 december 2008, 16:06
Er zitten toch wel uitgangen op de randall rg75, zodat ik hem kan aansluiten op de instalatie? :)

sjaak1990
29 december 2008, 17:26
MARSHALL JCM 800 COMBO! Perfect voor wat je wilt lijkt me, leuke hardrock versterker, mits je hem open zet! Dat doe je bij live optredens dus ja, geen ranadall ofzo, lijkt me dat je een wat meer oldschool sound wilt?

Jeroen76
30 december 2008, 14:04
Er zitten toch wel uitgangen op de randall rg75, zodat ik hem kan aansluiten op de instalatie? :)

Ik weet niet wat je van plan bent, maar ik zou de randall laten uitversterken met mic's. Dat werkt vele malen prettiger en de sound van je speakers komen ook mee.
Als microfoon zou ik dan de sm57 aanraden.
Groetjes,
Jeroen

ieme
30 december 2008, 14:50
sterkte, je zal t nodig hebben

marter544
30 december 2008, 15:48
Vooral iets met minimaal éen buis erin. Liefst meer natuurlijk. Vooral geen transistor, anders ben je echt verkeerd bezig. Wattage doet er niet zoveel toe maar buizen zijn echt noodzakelijk !!












(niet echt mijn reaktie, maar wel éen waarvan ik weet dat het de goedkeuring kan wegdragen hier)


We weten nu wel dat je een enorm voorstander bent van transistors hoor... Gefeliciteerd dat je et mooi vind klinken, en sommige doen dat ook wel, maar in mijn oren een FM100 zeker niet. Komt nog bij dat je gewoon een topic aan het vervuilen bent en der niks geen nuttige info in je hele bijdrage zat.

On-topic: De Randall heeft wel een directe uitgang, maar die zou ik niet gebruiken, ik heb dat ding namelijk ook (inmiddels soort van overleden), en dat klinkt nergens naar. De Randall heeft een brute scheur, en het clean is ook prima te doen, maar daar blijft het ook bij. Rock is ook te doen, maar het blijft dan als metal klinken imo.. Voor 400 euro zou ik doorsparen tot je 500 hebt en kijken of je een Engl Thunder of Screamer combo kan vinden.

Misery Signals
30 december 2008, 16:58
Inderdaad. Als je iets met 1 buis in koopt, kan je beter helemaal geen buis hebben. Zo'n buis bv bij een Valvestate en die Bogey Brol (Fame en Hartke hebben een soortgelijke halfstack met 8" speakers, wat klinkt dat kut zeg, 't is kleiner dan je denkt zo'n stackje) is meer een stomme verkoopstruuk dan wat anders.
Als je echt budget hebt voor een buizenamp, koop er dan eentje, tenzij je enkel in je huiskamer speelt dan heb je meer aan een modeling amp.
Er zijn idd goede transistoramps zoals de Roland JC-120, maar dat is vooral de clean, bij distortion valt een transistorbak bijna altijd zo door de mand.

MS

Mitch
30 december 2008, 19:32
We weten nu wel dat je een enorm voorstander bent van transistors hoor....

Dat wisten we een maand geleden ook al en hé verrek.... die post was ook al dik een maand oud. Je hoeft Jeroen "lang leve Fender Frontman" dus niet aan te pakken.

Jeroen76
31 december 2008, 13:08
We weten nu wel dat je een enorm voorstander bent van transistors hoor... Gefeliciteerd dat je et mooi vind klinken, en sommige doen dat ook wel, maar in mijn oren een FM100 zeker niet. Komt nog bij dat je gewoon een topic aan het vervuilen bent en der niks geen nuttige info in je hele bijdrage zat.
.

Beste Marter,
Zoals je misschien kunt lezen in mijn beide posts is er wel enig verschil. Het eerste was een cynische post en de tweede een hulpvaardige.
Die cynische post was misschien overdone, maar ik werd een beetje flauw van het (in mijn ogen) afzeiken van transistors in het algemeen. Dat moest ik toen even kwijt en zie daar mijn reden van posten.
In mijn tweede post gaat het mij niet om de Randall, simpelweg ken ik de versterker niet. Het ging mij om het mooi uitversterken en dat doe ik graag met een mic voor de cab. Nogmaals niet als waardeoordeel maar als algemene tip voor het uitversterken.
Met vriendelijk groet,
Jeroen

jazz studio
1 januari 2009, 21:00
nja.. met dit budget is het moeilijk om iets te vinden, maar dat lukt wel zeker hoor!!
hebben jullie een soort geluidsinstalatie om met micro te werken?... mixer ofzo...? dan zou ik eerder nu met micro voor versterker werken en even doorsparen dat je toch wel egt iets goed hebt waar je toch wel een zeer lange tijd mee kan doen...

als jullie mixer hebben zou ik voor een ofwel idd. een Shure sm57 gaan ofwel naar sennheiser kijken voor een sennheiser e906 ! degeljike micro hoor ;) kom je zeer ver mee met dat ding ! ;)

als je geen mixer hebt zou ik niet zo direct een versterker weten, maar als ik iets wat je mischien kan aanstaan gevonden heb zal ik het laten weten hoor ;)

greetzz!