PDA

View Full Version : Single coil die klinkt als een humbucker



thomas_houdini
23 november 2008, 11:51
Iemand een idee welke single-coil humbucker het dichtst tegen de sound van een Burstbucker Pro komt?

Kwestie dat mijn fender een beetje als m'n gibson klinkt... een beetje als hé!

Wizz
23 november 2008, 12:01
Seymour Duncan Hot Rails.
Spijkerhard element, Iron Maiden gebruikt ze.

Wizz

humbucker
23 november 2008, 12:03
Iemand een idee welke single-coil humbucker het dichtst tegen de sound van een Burstbucker Pro komt?

Kwestie dat mijn fender een beetje als m'n gibson klinkt... een beetje als hé!

Waarom wil je dat je fender als je gibson klinkt. Als je iets wil spelen waar je humbuckers voor nodig hebt pak je toch gewoon je gibson??

Liquid_Metal
23 november 2008, 14:01
Ik kan niet anders dan het eens zijn met lid humbucker. Je wilt klinken als een gibson, maar je speelt fender. dat gaat je niet lukken. Dan zul je aan ander hout voor de body moeten alswel humbuckers in plaats van single coils.
Voor 'een beetje als' zou je er een superstrat van kunnen maken door 1 of 2 humbuckers te plaatsen.

RoelTM
23 november 2008, 14:04
Picks??? :dontgeti:

http://scruss.com/wordpress/wp-content/uploads/2007/07/picks.jpg

almarvk
23 november 2008, 14:14
mod-edit: topictitel aangepast.

Liquid_Metal
23 november 2008, 14:47
mod-edit: topictitel aangepast.

dan moet je m wel gelijk goed veranderen hoor. het is namelijk 'beter dan' en niet 'beter als' :stop:

Powerchordschuiver
23 november 2008, 15:01
Alskuwel!!

Ronaldo
23 november 2008, 15:06
Seymour Duncan Hot Rails.
Spijkerhard element, Iron Maiden gebruikt ze.

Wizz

kom er toevallig tegen op kapaza : 95 euro.

http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/13154290/Seymour_Duncan_Hotrail_Strat_US_pickups.html

thomas_houdini
23 november 2008, 17:25
speel graag met die fender, maar hij komt natuurlijk in geen 100 jaar aan het geluid van een gibson.
Heb geprobeerd met een tubescreamer om hem aan te dikken enzo, maar niets voldeed, daarom dat ik graag iets wil erin proppen zodat ik in de buurt kom van...

Luke-wannabe
23 november 2008, 17:38
Tjsah met een humbuckertje gaat ie wel scheuren, maar als een Gibson zal -ie echt nooit gaan klinken.
Standaard kut antwoord, maar het is de truth.

Tho
23 november 2008, 17:44
Iemand een idee welke single-coil humbucker het dichtst tegen de sound van een Burstbucker Pro komt?

Kwestie dat mijn fender een beetje als m'n gibson klinkt... een beetje als hé!

mensen mensen, lees toch even. Die gozer vraagt slechts om een wat voller/vettiger geluid. Niet om de sound van een Mahonie Custom LP.

Thomas, de Hotrails van Seymour Duncan biedt uitkomst. Dat is een humbucker in singlecoil formaat. Dat is voor zo ver ik weet ook de enige uitkomst. Tenzij je wilt gaan frasen in de body natuurlijk.

Pepe
23 november 2008, 17:45
Ja, het geluid van een burstbucker pro... je bedoelt waarschijnlijk een LP waar de BBpro opzitten?
Da's wel heel hoog gemikt, je zou misschien beter kunnen vragen, het geluid van een vintageachtige humbucker sound met wat meer bite voor een singlecoil.
Dan denk ik aan een JB.jr of een lil'59. Stratdroppers.

edit: tho zegt het al..

jerome
23 november 2008, 17:49
Waarom geen goede humbucker met een normaal formaat?
Persoonlijk vind ik dat je met een goede normale humbucker een betere en vollere sound kan krijgen dan een humbucker in single coil formaat.
En bovendien vind ik een HSS Strat eigenlijk veel mooier dan een SSS
Oei, wat zeg ik nu...de Stratpuristen hier zullen wel hevig geëmotioneerd raken van zo'n domme opmerking van mij...;)

Pepe
23 november 2008, 17:52
hmpff..tsss...hmpffff (hapt naar lucht) :D

nee hoor, maar om nou gelijk in je gitaar te gaan hakken, da's ook een paardemiddel.
Maar misschien zit er al een humbucker frezing in, niet ongewoon, in dat geval is het alleen een kwestie van potmeters aanpassen.

EvoX
23 november 2008, 19:09
Het beste is Schecter Monstertone. Dat zijn singlecoil pickups met 2 spoelen waardoor ze de output van een humbucker hebben.

Echter zijn die hier haast niet te vergkrijgen dus dan maar de Burstbuckers..

jerome
23 november 2008, 19:45
hmpff..tsss...hmpffff (hapt naar lucht) :D

nee hoor, maar om nou gelijk in je gitaar te gaan hakken, da's ook een paardemiddel.
Maar misschien zit er al een humbucker frezing in, niet ongewoon, in dat geval is het alleen een kwestie van potmeters aanpassen.

Die opmerking van mij was niet komisch bedoeld maar ironisch...

Overigens hoeven de pots imho niet altijd aangepast te worden.
Sommige humbuckers klinken imho juist lekker met 250 K pots.
Wat warmer en opener en wat beter te doseren dan met 500 K pots
Een 500 K pot wil nog wel eens als een aan/uitknop werken en ik vind dat de sound van de 2 andere single coil elementen ermee achteruit gaan

arcane
23 november 2008, 20:35
GFS little killer is ook een goede en betaalbare optie:

http://store.guitarfetish.com/lilkiwhhuhus.html
http://store.guitarfetish.com/lilkicrhurap.html
http://store.guitarfetish.com/lilkiblhurap.html

vulvasonic
23 november 2008, 21:18
Mijn persoonlijke favoriet is de Seymour Duncan Little '59. Het ding heeft wellicht wat minder 'body' dan een full sized humbucker, maar voor mij is dat juist heel prettig. Dat gemis aan 'body' is overigens ruimschoots goed te maken door de settings van je versterker aan te passen. Je blaast er iedereen mee uit de tent.

demetalenman
24 november 2008, 10:05
Ik heb een Dimarzio chopper T in me Telecaster. In tegenstelling tot de hier veel genoemde Hot rail heeft deze wel Tone.

Nee ik ben niet zo weg van de Seymour duncan hot rail.

Kijk anders even naar het gamma wat Dimarzio te leveren heeft.

Rutger
24 november 2008, 10:18
Nadeel van de Lil59 is dat je weinig van je Strat-sound overhoud. Je sound leunt naar mijn ervaring wel erg sterk op het element. Maar als je hem split heb je toch weer een heel aardige sc sound.

Quadrifoglio
24 november 2008, 10:50
DiMarzio Super Distortion S werkt in mijn strat geweldig

Luke-wannabe
24 november 2008, 10:52
Ik ken iemand die in zijn Tele een Seymour Duncan Quarter Pounder heeft en dat scheurt wel als de malle. Niet Gibson, maar wel scheur.

Stratman70
24 november 2008, 11:27
Voor mij een heel interessante topic. In mijn zoektocht naar het ultieme geluid, wilde ik mijn strat geluid zo vet als een humbucker, maar toch het stratgeluid behouden.
Ik heb er Lace Sensors (gold) in zitten en ben er achter gekomen dat ik het vetste geluid krijg met een treble booster en het volume van de gitaar bijna dichtdraaien (op 3-4 hooguit) en dit dan een goede versterker injagen. Je krijgt dan een supervet geluid.

Verder raadt ik je aan om eens "Come Hell Or High Water" van Deep Purple te luisteren: het ultieme en vetste stratgeluid wat ik ooit heb gehoord. Ik ben zo geobsedeerd door dat geluid; ik ben er verslaafd aan. Misschien is dat wel het geluid wat je zoekt?

een strat met een geluid wat erg naar humbucker neigt.

iWishmaster
24 november 2008, 17:13
Ik ga dit ook nog even volgen, ik zoek een single coil sized neck humbucker voor mijn strat ...