PDA

View Full Version : Strat voor +- 450 euro?



Ronaldo
23 november 2008, 10:10
Hey,

als ik 400-500 euro wil uitgeven aan een tweedehands stratocaster model (liefst fender) wat schaf ik dan best aan?

Een mexicaan? highway one?

Graag jullie suggesties, foto's mogen altijd.

Thanks!

ps : ik ga er rock in de brede betekenis van het woord op spelen en ze wordt de eerste paar jaar nog gebruikt met een cube60

pasqual
23 november 2008, 10:24
voor dit budget zou je een amerikaan kunnen tegen komen, of een mooie mexicaanse reïssue. of kijk eens voor een japanner, daar zitten hele goeie strats bij die niet slechter zijn als amerikanen.

proberen dus maar, dat blijft de enige betrouwbare methode en je niet teveel laten leiden door vooroordelen: een amerikaan is niet per definitie beter als een jap of mex alleen maar omdat ie made in usa is.

groeten Pasqual.

jerome
23 november 2008, 10:31
Een japanse strat is idd ook een hele goede optie.
Bijvoorbeeld de Japanse Contempory series zijn gitaren die heerlijk spelen en zeer goed klinken.
Ik heb er pas een gekocht, een prachtige sunburst voor 500 Euro.
Maar soms vind je ze ook voor minder
Als je rock speelt zou je ook eventueel kunnen kijken of je een HSS Strat kan scoren, dus met een humbucker brugelement die je enkelspoelig kan schakelen. Dan heb je een enorm veelzijdige gitaar;)

Ronaldo
23 november 2008, 13:06
[QUOTE=
Als je rock speelt zou je ook eventueel kunnen kijken of je een HSS Strat kan scoren, dus met een humbucker brugelement die je enkelspoelig kan schakelen. Dan heb je een enorm veelzijdige gitaar;)[/QUOTE]

is dat wat ze een "fat strat" noemen?

Mr.Fingers
23 november 2008, 13:17
is dat wat ze een "fat strat" noemen?

Jup, een HSS of een Fat Strat (en het toeval wil dat ik er toch wel eentje te koop heb zeker :D, een Fender voor jouw budget!)

Luke-wannabe
23 november 2008, 13:35
Je hebt een PM, Ronaldo!

Ronaldo
23 november 2008, 14:49
Jup, een HSS of een Fat Strat (en het toeval wil dat ik er toch wel eentje te koop heb zeker :D, een Fender voor jouw budget!)

zet eens een fotootje?

Guitar GoD
23 november 2008, 15:58
ik zou voor een japanse fender gaan. die zijn een stuk goedkoper dan de usa modellen.

fuchs
23 november 2008, 17:12
De gouden tip:

warning: (verkapte SPAM)

waarom 25.000 neertellen als je er eentje voor 500 euro kunt krijgen...?
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p99111n1.jpg

:satisfie:

nee, idd wat een beauty zeg, sonic blue moet wel mijn favo strat kleur zijn!

Geweldige gitaar, voor dat geld zul je niet gauw een betere vinden.

Ronaldo
23 november 2008, 17:58
De gouden tip:


Geweldige gitaar, voor dat geld zul je niet gauw een betere vinden.

ja ik ben dus een beginner. ik zie al wel dat het een stratocaster is. maar verder? ben niet gek van de kleur, maar dat is een kwestie van smaak. ik val op "natural" als het op kleur aankomt. (en vrouwen ook nu ik erbij stilsta)

graag wat meer details, dus.

Martijn-w
23 november 2008, 18:08
Ik ben geen enorme kenner, maar dit lijkt me ook wel een mooi gitaartje:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/208252483-fender-stratocaster-customshop-uitvoering.html

LP_CL
23 november 2008, 18:09
lol, lijkt me keihard fake.

Martijn-w
23 november 2008, 18:11
Dat zeg ik, ik ben geen kenner :D
Een custom shop gitaar voor 475,- leek me ook al raar, maar toch.

Mr.Fingers
23 november 2008, 18:21
Is geen custom-shop, maar een Classic Player '50 stratocaster (custom-shop designed, made in Mexico), en dat is een gitaar uit 2006 (60 jaar fender: 1946.2006)

fuchs
23 november 2008, 18:23
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141100372

Ziehier de details, een Classic Player 60's Stratocaster. Ontworpen in de Customshop, gebouwd in Mexico.

Ik bedoel dus die van Jimihattricks hè..

Ronaldo
23 november 2008, 19:27
wat zou zoiets nieuw kosten? 900?

lijkt me toch een ok gitaar te zijn. ik bedoel ook die van jimmyhattricks.

en die andere wat zou dat zijn? (die van Fuchs)