PDA

View Full Version : Waar plaats je best een rack tuner?



RolandT
23 november 2008, 08:43
Ik heb een (klein) rack met een JMP1 en een TC Electronic M300. Binnenkort heb ik een Korg DTR2. Hoe sluit ik die best aan? Ik las hier best niet in de effect loop maar beter net na je gitaar.

Ik had liefst die tuner helemaal uit de signaal keten (of maak ik me zorgen om niets?)

Die JMP1 heeft verschillende outputs nl. master L+R en speaker emulated L+R. Als ik via de PA speel gebruik ik enkel de speaker emulated L+R en ik denk er dus aan om de master output te verbinden met de tuner.

Andere voorstellen?

Nocki
23 november 2008, 14:27
In een ongebruikte loop of send hangt ie het beste.

Je kan m hangen in de loop van je jmp1. die gebruik je dan evrder gewoon niet en je zend je signaal gewoon direct naar de fx unit. of als je fx unit een stereo out heeft kan die in 1 van die.

RolandT
23 november 2008, 15:10
Ik gebruik nu de M300 in de parallel loop van de JMP1. Ik denk (weet niet of het echt zo is) dat de M300 het dry signaal niet echt transparant doorlaat en daarom staat de M300 niet in serie.

Jimwoud
23 november 2008, 16:27
Wat is eigenlijk het verschil tussen die M300 en de G-sharp?

Nocki
23 november 2008, 16:32
Ik gebruik nu de M300 in de parallel loop van de JMP1. Ik denk (weet niet of het echt zo is) dat de M300 het dry signaal niet echt transparant doorlaat en daarom staat de M300 niet in serie.

Heeft de JMP1 een Seriele of paralelle loop? Ik dacht gewoon serieel. Dus dat zou dan niet uitmaken... Laat het even weten!

RolandT
23 november 2008, 16:36
Wat is eigenlijk het verschil tussen die M300 en de G-sharp?Ik vermoed dat G-sharp de opvolger is van de M300 (=discontinued). Ze zien er beide idd zowel uiterlijk als in features identiek uit.

RolandT
23 november 2008, 16:40
Heeft de JMP1 een Seriele of paralelle loop? Ik dacht gewoon serieel. Dus dat zou dan niet uitmaken... Laat het even weten!JMP1 kan zowel serie als parallel. Je kan JMP1 effect loop op 100% zetten en dan hoor je alleen het signaal van de effect return, i.e. de M300 (en moet je dus op de M300 de mix wet/dry regelen). Je kan de M300 ook 100% wet zetten en op de JMP1 de balans tussen dry en effect (wet) regelen.

Nocki
23 november 2008, 16:44
speel je stereo of mono? en waar gaat je signaal naartoe?

RolandT
23 november 2008, 17:01
speel je stereo of mono? en waar gaat je signaal naartoe?Ik ga met de speaker emulated L+R outputs rechtstreeks naar de PA (ik gebruik het rack als ik te lui ben om met mijn buizenversterker head/cab te sleuren). Dus stereo, al weet ik niet of dit veel zin heeft. Ik vraag me af of buiten de ping-pong delay er in die TC Electronic veel effecten zitten die van de stereo gebruik maken.

Nocki
23 november 2008, 17:04
Als je je speaker sim outs naar de pa stuurt kun je je normale line outs gebruioken voo rje tuner..