PDA

View Full Version : Marshall JCM 800 4210



dacrow
23 november 2008, 00:31
Daarstraks op de repetitie een probleemje gemerkt, een zeer irritante hoge toon die uit men amp kwam, als ik em op standby zette was het weg.
Het kwam duidelijk van de amp want als ik men tuner intrapte was het er nog steeds.

Iemand een oorzaak/oplossing?

Mr.Jay
23 november 2008, 10:07
microfonisch voorversterkerbuisje waarschijnlijk.
Pak het buisje wat naast de grote eindbuizen zit, en probeer die evenuit op de andere posities, te beginnen met die het verste weg zit van de eindbuizen, die zal het wel zijn.

kassie
24 november 2008, 11:44
je kunt ook even met een potlood op de buisjes tikken als ze nog in de sockets zijn. Doe dit wel op zacht en clean volume. als er een buisje is die rammelt dan is die de spelbreker.

robbie83
26 november 2008, 22:05
ik wilde gewoon even zeggen dat het een goede amp is die je heb.

ik heb precies dezelfde gehad...

Maar kan je niet helpen met je probleem

jerome
27 november 2008, 00:54
Als ik met mijn JMP2203 top (voorloper van de JCM800) over een ongeaard stopcontact speel begin ie ook te piepen als ik te dicht bij de amp/cab kom.
En dat is niet een gewone feedback-piep maar een soort storing-piep.
Speelde jij soms ook over een ongeaard stopcontact?

Of had je misschien je mobieltje in je broekzak zitten toen je stond te spelen?
Dan krijg je ook irritante bijgeluiden...

dacrow
2 december 2008, 12:30
Als ik met mijn JMP2203 top (voorloper van de JCM800) over een ongeaard stopcontact speel begin ie ook te piepen als ik te dicht bij de amp/cab kom.
En dat is niet een gewone feedback-piep maar een soort storing-piep.
Speelde jij soms ook over een ongeaard stopcontact?

Of had je misschien je mobieltje in je broekzak zitten toen je stond te spelen?
Dan krijg je ook irritante bijgeluiden...

Hey Jerome, dat is perfect mogelijk, ik weet dat er aardingsproblemen zijn in het repetiekot dus daar kan het zeker aan liggen, ik ga eens proberen via een stopcontact op een andere kring..
Het is inderdaad een 'storing-piep' en geen feedback, het is meer een fluittoon van +/- 5kHz. (Juist de frequentiegenerator eens opgevlamd).

Met gsmfrequentie heeft het niets te maken volgens mij.

dacrow
2 december 2008, 12:31
ik wilde gewoon even zeggen dat het een goede amp is die je heb.

ik heb precies dezelfde gehad...

Maar kan je niet helpen met je probleem

Inderdaad, ben er zeer tevreden over, voor 400€ onlangs gekocht en als ik dat geluid met mijn 'dure' Twin vergelijk dan moet ik toch mijn conclusies trekken :)

the sure thing
2 december 2008, 14:00
Als ik met mijn JMP2203 top (voorloper van de JCM800) over een ongeaard stopcontact speel .. STOP daar alsjeblieft mee!! Veel te gevaarlijk....

Ace 1.15.19
27 september 2009, 01:15
STOP daar alsjeblieft mee!! Veel te gevaarlijk....
Even een schaamteloze super-bump. Ik was alleen maar wat op aan het zoeken over de 4210, maar toen ik bovenstaande post zag moest ik toch even wat vragen.

Mijn versterkers zijn ook aangesloten op een ongeaard stopcontact. Hoezo is dit gevaarlijk?

fredjuh
27 september 2009, 12:28
Het gevaar zit m erin dat als je je versterker niet aardt de aarde niet op aarde hoeft te staan. Net zo lief op 200V. Als je dan iets aanraakt wat wel geaard is dan gaat er stroom door je heen lopen, maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit nooit veel is omdat je versterker op zichzelf al een gesloten circuit is, d.w.z. dat er evenveel stroom ingaat als uit. Veel irritanter zijn ongeaarde computers met geaarde versterkers ernaast. Ik geloof dat dat zo rond de 80VAC slingert; niet echt gevaarlijk, maar heel irritant als je al in een rotbui bent.

nico verduin
27 september 2009, 16:37
Het gevaar zit m erin dat als je je versterker niet aardt de aarde niet op aarde hoeft te staan. Net zo lief op 200V. Als je dan iets aanraakt wat wel geaard is dan gaat er stroom door je heen lopen, maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit nooit veel is omdat je versterker op zichzelf al een gesloten circuit is, d.w.z. dat er evenveel stroom ingaat als uit. Veel irritanter zijn ongeaarde computers met geaarde versterkers ernaast. Ik geloof dat dat zo rond de 80VAC slingert; niet echt gevaarlijk, maar heel irritant als je al in een rotbui bent.
Fredjuh fredjuh fredjuh...... Je gaat het ook nooit leren heh :seriousf:.... Waarom denk je dat er aarde op zit? Veiligheid...... Zolang alles werkt is er niets aan de had.... Maar als het mis gaat en er komt netspanning op het het chassis..... dan ben je blij dat er aarde op zit......

Voor je nonchalance ga je nog eens een dure prijs betalen.

the sure thing
27 september 2009, 19:36
Fredjuh fredjuh fredjuh...... Je gaat het ook nooit leren heh :seriousf:.... Waarom denk je dat er aarde op zit? Veiligheid...... Zolang alles werkt is er niets aan de had.... Maar als het mis gaat en er komt netspanning op het het chassis..... dan ben je blij dat er aarde op zit......

Voor je nonchalance ga je nog eens een dure prijs betalen. Weet Fredjuh al dat er soms 500V door een buis stroomt en dat er metalen snaren op zijn gitaar zitten?