PDA

View Full Version : V-amp 1 doet ie ut of doet ie ut niet...



Nocki
8 maart 2003, 23:52
hoi. ik ga even voor en behringer v-amp. de eerste. is het wat. ik heb even de zoekfunctie gebruikt maar er staat maar weinig in... de een vind het geweldig de ander vind het niks en wil de 2 dus ik kom er niet echt uit.

kan ik mn roland fc 200 footswitch eraan hangen??? en blijft het dan ook een seconde duren voordat de patches gewisseld zijn?

hoe is het geluid?
ik wil alleen clean (roland jc / vox ac30 ) en mesa overdrive zodat ik mijn stackje kan simuleren bij het oefenen.
heb ik er wat aan.

kan ik m aansluiten op mn 2020 poweramp?

en zijn er betere alternatieven. en wat moet de vamp kosten 2e hands???

alvast bedankt.

Nocki

sash
9 maart 2003, 00:19
V-amp 2 heeft meer geluiden en is bijna net zo goed als de POD2. Ik zou gaan voor de V-Amp2. Kan je ook aansluiten op je Poweramp.

Fvddungen
9 maart 2003, 09:12
Heb je de nieuwe Behringer spullen al gezien? Onder andere een V-Amp in 19" uitvoering en een V-Amp compleet met versterker.

A3
9 maart 2003, 13:34
Ik had een v-amp1 en heb hem laten upgraden naar de 2, dus ik heb met beiden ervaring. Het is leuk speelgoed, als je hem alleen thuis gebruikt is hij perfect, als ik nooit meer in een groep zou willen spelen zou ik nooit meer iets nieuws kopen. Het irritante is dat het inderdaad bijna een seconde duurt als je schakelt, en ik heb geen idee of je een roland gedoe er op kan aansluiten. Ik heb wel gehoord van mensen die de 1 hadden, met het grote voetpedaal dat het echt slecht was, de wah wah bijvoorbeeld kwam ook een seconde te laat. Behringer beweert dat dit beter is met de 2 maar ik heb er nog niemands ervaringen mee gehoord.

Ik zou zeker een 2 nemen, 32 amp modellen (i.p.v. 16), een derde parameter voor de effecten, en nog verschillende extra's. Tweedehands kan hij nooit veel kosten aangezien hij nieuw nog geen 200 Euro kost. Ze zijn misschien niet zo makkelijk te vinden aangezien de 2 nog maar een jaar uit is.

Ik vind de geluiden goed klinken, of ze echt klinken gelijk hun voorbeeld weet ik niet, maar de distortion geluiden zijn enorm veel beter dan die van mijn valvestate 8080, en je hebt echt veel cleane mogelijkheden, en je kan dan nog kiezen uit 15 cabinetsimulaties die je geluid ook nog eens apart inkleuren. Eigenlijk kan je blijven zoeken, vooral de cleane geluiden. je komt veel goede geluiden tegen, maar ik kan maar niet beslissen wat de beste clean is.

sash
9 maart 2003, 13:55
Op 2003-03-09 13:34, schreef A3:
Ik heb wel gehoord van mensen die de 1 hadden, met het grote voetpedaal dat het echt slecht was, de wah wah bijvoorbeeld kwam ook een seconde te laat. Behringer beweert dat dit beter is met de 2 maar ik heb er nog niemands ervaringen mee gehoord.



Ik heb dus in een grijs verleden een V-Amp1 gehad met groot voetpedaal (schaam schaam). Het probleem met het schakelen was over, de presets wisselden meteen, alleen de duurzaamheid van het pedaal was niet echt. Zoals jullie misschien wel weten speel ik alles verrot wat niet stevig is en dat ding was dus al na een maand aan een flinke reparatie.

Metoshade
22 maart 2003, 12:14
Ik heb een V-Amp2. Heel erg makkelijk om mee te nemen, gevuld met bruikbare geluiden en kost nog maar 159 Pleuro bij Feedback. (Incl. Adapter, footswitch en draagtassie) Sluit um aan op een willikeurige versterker via de effects in (of CD-input of Aux-in, ga zo maar door) en je hebt een heerlijk geluidje, heel bruikbaar. Als je um op de gitaar-in gooit vind ik um minder klinken. Bij opnames op de PC kwam ik erachter dat ik teveel last heb van de bit-rate (denk ik) het geluid klinkt te smal, ook als ik er een od-pedaaltje voorgooi dat even duur is als die hele V-amp. Maargoed, voor thuis oefenen of in een oefenruimte met een backline is de V-amp2 echt ideaal. Ik ben er blij mee. Ik sleep liever dat dink mee dan mijn Woodstock + 4x12 cabinet. Scheelt weer een hernia.

kokeleko
22 maart 2003, 21:06
Heb een V-amp 2, heb em gebruikt bij het opnemen van een demootje, daar is ie ook het beste in. Gebruik em af en toe met repetieties, met een FC 50 , de vertraging blijft, als je wisselt , maar als je niet van preamp instelling wisselt vertraagt ie niet. Heb dan ook een paar patches met de zelfde preamp , maar met verschillende gain, effect en volume instellingen, heb je niet bij elke wissel die vertraging.

noizzgate
26 maart 2003, 17:54
he nocki,
ik heb ergens anders op dit forum gelezen dat jij met mesa speelt normaal gesproken. Als je dat een beetje wilt benaderen, kun je beter de pod xt kopen. Is wel een stuk duurder, maar klinkt ook een stuk beter. De simulatie van een mesa komt dicht in de buurt en met de simulatie van een tubescreamer eroverheen heb je een heerlijke sound. Het haalt het NOOIT bij de echte buizen, maar klinkt zeer zeker oke.
zeker voor thuis, pc-opnames en rechtstreeks met koptelefoontje. Ik heb mij podje nog niet in de oefenruimte gebruikt, dus weet niet hoe dat klinkt.
Hiervoor had ik een yamaha dg-stomp, maar het podje klikt beter.

groet.