PDA

View Full Version : Welk boost pedaal voor chunk en lead?



andoni
22 november 2008, 18:52
Ik zou graag mijn arsenaal uitbreiden met twee extra high gain sounds.

Eentje is een strak gedefinieerd ritme-geluid met zeer duidelijke "chunk" in het laag. Ik speel over een Dual Rectifier en dat klinkt rechtstreeks ingeplugd al erg lekker, maar ik ik zou net dat extra duidelijkheid bij lage palm mutes wensen zonder dat mijn geluid dunner of scherper wordt.

Aan de andere kant zou ik ook en lekker zingend, gesatureerd, compressed leadgeluid voor die moeiteloze sweeps en andere fancy dingen willen.

Wat ik ook leuk zou vinden is als pinch harmonics er wat beter uitspringen, ze net wat meer gillen.

Voor het eerste dacht ik eens te kijken naar een TubeScreamer-achtige zoals een Maxon OD-808, en voor het tweede naar iets als een Xotic BB Preamp.

Nog leuker zou zijn als beide sounds bereikt kunnen worden met 1 enkel pedaal. Ik hoor veel goede dingen over de Fulltone OCD.

Maar ik hoor uiteraard graag nog meer suggesties of goede raad, dan kan ik tegen de Kerstperiode aanbreekt al wat dingen gaan testen.

Mitch
23 november 2008, 19:42
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je met de Catalinbread Super Chili picoso heel goed uit zult zijn. Clean boost, goed helder, tikkie extra tophoog en (schakelbaar) een stuk extra laag dat wel mooi strak blijft. Zowel pinches worden dus extra benadrukt en je drive en attack klinkt door het extra laag lekker chunky. hoeveel volume je er bij krijgt hangt natuurlijk af van je gain/volume instellingen van je amp.

Speeddemon
24 november 2008, 00:29
Met een (al dan niet gemodde) Boss OD-3 of BD-2 (iets scherper qua klank) kom je ook een aardig eind.

Als stand-alone distortion die vet en strak moet klinken, is de Zoom HL-01 Hyperlead niet verkeerd.