PDA

View Full Version : Nieuwe snaren



Vakama
22 november 2008, 17:07
Hey!

Ik heb daarnet nieuwe snaren op mijn akoestische gitaar gelegd van het merk Elixir en dikte 0,12.
Is het normaal dat ze enorm snel ontstemmen? (1 akkoord spelen en de helft is al een beetje ontstemt).
En dat ze zo metaalachtig klinken?
Veranderd dit nog?

(Btw de eerste keer dat ik men snaren vervangen heb.)
Thx

charles
22 november 2008, 17:13
In het begin, kunnen ze wel vaak ontstemmen. Ook dat ze metal-achtig klinken is ook min of meer normaal (80/20 bv. klinken naar mijn mening erg metal-achtig, phos-bronze minder). Binnen een paar dagen/week zal het waarschijnlijk weer "normaal" klinken.

Guitar GoD
22 november 2008, 20:07
ja is vaak bij nieuwe snaren. gewoon even geduld hebben. duurt een dag ofzo. (als je veel speelt)

remcol
22 november 2008, 23:55
Je kunt je snaren ook even oprekken. Doe ik meestal, even flink aan je snaar trekken, dan stemmen en nog een keer per snaar herhalen. En dan alle zes langs. Werkt prima, maar natuurlijk niet al te hard rossen he;)

Vakama
23 november 2008, 18:22
Nou leuk, kan ik weer een nieuwe E snaar gaan kopen.
Was aan het stemmen, en opeens zei ze krak.
Bleek dat ik ze te kort had afgeknipt

--=HANS=--
23 november 2008, 19:42
Helaas pindakaas, jammer van je nieuwe snaar.

Kijk hier maar eens, dit is een heel erg handige en goede manier om je snaren erop te zetten: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

Muzieknono
24 november 2008, 07:19
Inderdaad een goede tip, had bij de zaak nieuwe snaren laten zetten (service), en de hoge E knapte de eerste keer dat ik opnieuw stemde, sneed zichzelf ahw door bij het stemmechaniek.
Vervolgens zelf snaren opgezet volgens bovenbeschreven methode en prima in orde, nog 1 keertje na moeten stemmen en dat was het.
Prima methode, ik heb ze zo op mijn steelstring en mijn elektrische zitten.
Mvgr Dirk Jan :metal:

Vakama
24 november 2008, 19:51
He bedankt!
Morgen een nieuwe set gaan halen, en ik ga die manier zeker toepassen!