PDA

View Full Version : hulp! zieke jvm



classicrooock
22 november 2008, 17:06
ik zit dus met een probleem, ik heb gistere nog lekker zitten spelen op mijn jvm niets aan de hand.en nu wil ik opnieuw spelen en er komt geen geluid meer uit:de buizen branden niet ,de versterker gaat nog aan
ik heb al met meerdere gitaren verschillende kabels enz gespeelt en alles in en uit getrokke maar niets helpt iemand een idee wat dit kan zijn?

AART
22 november 2008, 17:34
zekering checken (aan de achterkant van je amp), misschien een buisje de geest gegeven.

Jimwoud
22 november 2008, 17:35
Als je buizen al niet gaan branden heeft ht niks met je gitaar te maken. Check je zekeringen eens. Anders is er misschien iets mis met je powertransformator.

classicrooock
22 november 2008, 21:42
waar staad de zekering ergens ?

JohnLord
22 november 2008, 22:04
waarsgijnluk aan de agtercant

Marc Oblivian
22 november 2008, 22:12
Muzchien dat dur iets in du hantlijding staad (..)
Bei 'trobbelsjoeting'....
Sukzes!!!

Toaster
23 november 2008, 00:00
keik mar off je bij de seker ring kon
ik ken jou ook nie hellupen

classicrooock
23 november 2008, 01:06
handleiding staad enkel in welke waarde van zekring het is niet waar deze zich bevindt:(

Bigfoot414
23 november 2008, 01:09
Dr zal toch wel ergens een plaatje/afbeelding staan van de achterkant van je JVM?

Anders is het wel ergens op het wereld wijde web te vinden.

classicrooock
23 november 2008, 01:12
Dr zal toch wel ergens een plaatje/afbeelding staan van de achterkant van je JVM?

Anders is het wel ergens op het wereld wijde web te vinden.

op de achterkant van amp staat ook de fuse waarde. maar ik zie nergens een fuse zitte,moet ik iets open vijzen ofzo? en ben al 5uur internet aan het doorzoeken nog geen resultaat.

Nielsje
23 november 2008, 01:30
Hm.. lastig, ik heb ff een foto van de achterkant opgezocht:

http://www.elderly.com/images/new_instruments/130N/JVM410H_back.jpg

En ik zie ook geen zekering-houder. Hadden ze bij de DSL toch beter (+ dat 'ie externe bias control heeft!).

Je kan even dat zwarte rooster eraf schroeven, hopelijk kom je hem dan tegen. Waarschijnlijk niet.. Je zal dan de versterker uit z'n behuizing moeten halen. Hoe?

* Buizen allemaal verwijderen. Hoeft niet, maar is wel zo veilig. Leg ze netjes op volgorde weg.
* Versterker voorover kantelen
* Reverb loskoppelen
* Vier schroeven aan de onderzijde losschroeven, begin bij de schroeven aan de voorkant
* Versterker goed vast houden, zodat 'ie niet voorover kukelt.
* Dan voorzichtig de versterker uit z'n behuizing halen, plaats je handen op/om de trafo's.
* Voorzichtig, onderin je amp zit een stuk alu (om de kooi van Faraday te maken), probeer dus niet de versterker over dat alu te slepen, maar houd het er een beetje vanaf.
* Zet de amp op z'n kop, laat hem op de trafo's rusten
* Pas op voor hoogspanningen op de elco's, zie hiervoor het 'werkbank' forum
* Succes met zoeken naar de zekering :)

Realeigo
23 november 2008, 09:32
MAFKEES hij zit onderin de MAINS input!

Dude
23 november 2008, 11:28
schuif laatje of hoe je het wil noemen onder de input van de 220v stekker.... indrukken en uitschuiven. Zitten 2 zekeringetjes in, 1 reserve dus. Kan je zo omwisselen en dan doet die het ws weer gewoon.

JohnLord
23 november 2008, 11:35
Hm.. lastig, ik heb ff een foto van de achterkant opgezocht:

http://www.elderly.com/images/new_instruments/130N/JVM410H_back.jpg

En ik zie ook geen zekering-houder. Hadden ze bij de DSL toch beter (+ dat 'ie externe bias control heeft!).

Je kan even dat zwarte rooster eraf schroeven, hopelijk kom je hem dan tegen. Waarschijnlijk niet.. Je zal dan de versterker uit z'n behuizing moeten halen. Hoe?

* Buizen allemaal verwijderen. Hoeft niet, maar is wel zo veilig. Leg ze netjes op volgorde weg.
* Versterker voorover kantelen
* Reverb loskoppelen
* Vier schroeven aan de onderzijde losschroeven, begin bij de schroeven aan de voorkant
* Versterker goed vast houden, zodat 'ie niet voorover kukelt.
* Dan voorzichtig de versterker uit z'n behuizing halen, plaats je handen op/om de trafo's.
* Voorzichtig, onderin je amp zit een stuk alu (om de kooi van Faraday te maken), probeer dus niet de versterker over dat alu te slepen, maar houd het er een beetje vanaf.
* Zet de amp op z'n kop, laat hem op de trafo's rusten
* Pas op voor hoogspanningen op de elco's, zie hiervoor het 'werkbank' forum
* Succes met zoeken naar de zekering :)

Priceless!!

Henri H
23 november 2008, 11:38
handleiding staad enkel in welke waarde van zekring het is niet waar deze zich bevindt:(Toch wel frappant; je schrijft staad met een d maar vervolgens doe je het wel goed met de dt van bevindt. :???:
Ik vind het erg vreemd en zie het steeds vaker: mensen die b.v. hoord (als in: dat hoord toch niet) met een d schrijven.
Beetje moedeloos word ik daar van.
Ik neem aan dat je het woordje zekering wel goed kunt schrijven en dat dit gewoon een typefout was.
Ik kan me ook voorstellen dat er dan van die grappige antwoorden gegeven worden.
Uiteindelijk komt het allemaal goed. ;)

Henri H
23 november 2008, 11:41
....
* Reverb loskoppelen
.....Een JVM heeft een digitale reverb. Kun je voor zover ik weet dus niet loskoppelen.

Dude
23 november 2008, 12:09
met een beetje liefde (of geweld) is alles los te koppelen....

Misery Signals
23 november 2008, 12:14
2 gutshots van de JVM. Plateautje hogerop is de reverb... Die printplaat is er erg moeilijk uit krijgen, wees daar zeer voorzichtig mee! Caliban heeft er dus al ervaring mee... (Rechtsboven zie je blauw de C83, die er dus afmoet bij de C83 mod moest je de bruikbaarheid van derde en vierde kanaal willen verhogen)...

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Mod/DSC01193.JPG
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Mod/DSC01194.JPG

MS

classicrooock
23 november 2008, 13:09
de zekering vervangen helpt niet dus het zal wel een kapotte buis zijn.verdorie

Henri H
23 november 2008, 13:35
de zekering vervangen helpt niet dus het zal wel een kapotte buis zijn.verdoriegarantie??

caliban
23 november 2008, 13:39
2 gutshots van de JVM. Plateautje hogerop is de reverb... Die printplaat is er erg moeilijk uit krijgen, wees daar zeer voorzichtig mee!

Vreselijk hoe die printplaat vast zit, in een richting geblokkeerd door de sockets van de eindbuizen, in de andere richting door de jacks aan de achterkant.

Henri H
23 november 2008, 13:40
2 gutshots van de JVM. Plateautje hogerop is de reverb... Die printplaat is er erg moeilijk uit krijgen, wees daar zeer voorzichtig mee! Caliban heeft er dus al ervaring mee... Rechtsboven zie je blauw de C83, die er dus afmoet bij de C83 mod...
MSWie heeft het hier in dit topic over een C83 mod?

Nielsje
23 november 2008, 14:56
schuif laatje of hoe je het wil noemen onder de input van de 220v stekker.... indrukken en uitschuiven. Zitten 2 zekeringetjes in, 1 reserve dus. Kan je zo omwisselen en dan doet die het ws weer gewoon.


Een JVM heeft een digitale reverb. Kun je voor zover ik weet dus niet loskoppelen.

Ah kijk aan, dat wist ik dus niet. Ik ging voor het gemak even uit van m'n eigen DSL.

classicrooock
23 november 2008, 15:37
garantie??

ja hij staad nog onder garantie gelukkig:)

MattellicA
23 november 2008, 16:09
ja hij staad nog onder garantie gelukkig:)

Psst! StaaT

Dude
23 november 2008, 17:07
Wie heeft het hier in dit topic over een C83 mod?

ppssst: valt onder de noemer 'topic kapen met dikdoenerij'

Henri H
23 november 2008, 17:37
ja hij staad nog onder garantie gelukkig:)Volgens mij doe je 't erom of niet...

@Dude: thx for the warning ;)

Misery Signals
23 november 2008, 20:51
Wie heeft het hier in dit topic over een C83 mod?
Extra info tussen haakjes gezet. Was bedoeld voor eventuele geïnteresseerden. Sorry he. Printplaat dus enorm voorzichtig mee zijn.

MS

classicrooock
24 november 2008, 20:19
Volgens mij doe je 't erom of niet...

@Dude: thx for the warning ;)

doe ik wat er om ? ik wou eerst even checken voor ik 100km ga rijden naar de winkel hoor.

Geoffrey
24 november 2008, 20:42
Volgens H.Huisjes hierom:


ja hij staad nog onder garantie gelukkig:)

classicrooock
24 november 2008, 20:48
Volgens H.Huisjes hierom:

oke,excuses:satisfie:

classicrooock
28 november 2008, 22:03
hij is gemaakt :d bleek de zekering van de gloeidraad gesprongen.

Henri H
28 november 2008, 22:20
Hmmm, is het niet: de gloeidraad van de zekering gesprongen?
Maar dat had je toch zelf al getest?

Edit: In ieder geval mooi dat ie het weer doet. :)

classicrooock
28 november 2008, 22:44
Hmmm, is het niet: de gloeidraad van de zekering gesprongen?
Maar dat had je toch zelf al getest?

Edit: In ieder geval mooi dat ie het weer doet. :)
ja,maar ik had enkel de main zekering getest. en hij blijkt ook nog zekeringen te hebben binnen in de behuising.de meneer van de winkel heeft het zo tegen mij gezegt kan wel dat jij gelijk hebt.

guitarnijboer
28 november 2008, 22:47
Volgens mij zou het best kunnen dat het gaat om een zekering voor de gloeispanning. Deze zijn nergens goed voor en geven alleen maar problemen, maar zijn dacht ik in bepaalde landen verplicht.

Henri H
28 november 2008, 22:52
Volgens mij zou het best kunnen dat het gaat om een zekering voor de gloeispanning. Deze zijn nergens goed voor en geven alleen maar problemen, maar zijn dacht ik in bepaalde landen verplicht.Ah, dat klinkt aannemelijker.
Geldt dit voor meer (of alle) versterkers dat die zekering eigenlijk overbodig is?

classicrooock
28 november 2008, 22:52
Volgens mij zou het best kunnen dat het gaat om een zekering voor de gloeispanning. Deze zijn nergens goed voor en geven alleen maar problemen, maar zijn dacht ik in bepaalde landen verplicht.

weer iets bijgeleerd:satisfie:

caliban
28 november 2008, 23:27
Ah, dat klinkt aannemelijker.
Geldt dit voor meer (of alle) versterkers dat die zekering eigenlijk overbodig is?

Aan gnboer zijn post te zien geldt dit zo voor alle amps, hetgeen ik ook logisch zou vinden. Ik denk dat als er te veel stroom zou gaan lopen in je gloeicircuit, de gloeidraad in de lampen gewoon zou doorbranden.

Henri H
29 november 2008, 12:06
.....Ik denk dat als er te veel stroom zou gaan lopen in je gloeicircuit, de gloeidraad in de lampen gewoon zou doorbranden.Als dat zo is dan lijkt me dat die zekering wel degelijk een belangrijke functie heeft.
Ik vervang nl. liever een zekering dan één of meer lampen.

svdijk
29 november 2008, 12:42
Bij de nieuwere JVM's is dit ook gewijzigd, de twee 10A zekeringen voor de gloeidraden van de buizen zitten er niet meer in, en zijn doorverbonden.
Die twee zekeringen zorgen alleen maar voor onbetrouwbaarheid, en hebben verder geen enkel nut!
Vandaar dat Marshall dit zelf al gewijzigd heeft!