PDA

View Full Version : Fulltone Soul-Bender: het kan verkeren...



jpb
21 november 2008, 23:05
Nou schijnt Fuller geen Soul-bender meer te maken omdat de goeie germanium-transistors niet meer te vinden zijn. Van ongeveer $100 op eBay zijn ze nu naar $200-250 gegaan....

Ben ik blij dat ik er een heb!!

jpb
21 november 2008, 23:07
sorry, verkeerde forum...is er een moderator in de zaal???

Mitch
21 november 2008, 23:20
Check!
Tja, grappig hè... de '69 en SoulBender worden ineens begeerlijk omdat ze niet meer gemaakt worden. Ik heb het beide nooit zulke bijzondere pedalen gevonden maar dat kan ook aan mijn smaak van destijds liggen :dontgeti:
Hoe dan ook blijven het simpele fuzzes die inmiddels door driehonderd verschillende bouwers gemaakt en verkocht worden.

jpb
21 november 2008, 23:25
Dat is ook zo, maar ik heb geen zin om honderd verschillende fuzzes te proberen. Zo vaak gebruik ik hem niet. Voor violin-sustain is 'ie goed genoeg. Vooral met de Timmy ervoor.

Het is ook de lol van het zien dat een pedaal meer waard wordt. Zo heb ik een onwaarschijlijk mooi ge-wirede Fat-Boost #29. Gaat nooit weg, zeker nu die nieuwe minder schijnt te zijn dan de grijze modellen.

paulusdeBKB
21 november 2008, 23:26
even een vraagje: wat is een timmy?

jpb
21 november 2008, 23:31
Timmy is een transparante clean-boost/lichte overdrive van Paul Cochrane.

jero
25 november 2008, 21:09
Ja,met name de ommezwaai in de waardering van de '69 vind ik wel heel erg bijzonder. Jarenlang letterlijk verguisd (Analogman veel beter, '69 zwak, klote, etc), en nu zien we ze weer vrolijk terugkomen op de boardjes (best fuzz ever...) en verkocht worden voor behoorlijke bedragen.

Ik heb mijn Soul-bender net ietsjes te vroeg van de hand gedaan, maar ja, ik kon er gewoon niet zoveel mee. :)

jpb
27 november 2008, 20:07
Ja,met name de ommezwaai in de waardering van de '69 vind ik wel heel erg bijzonder. Jarenlang letterlijk verguisd (Analogman veel beter, '69 zwak, klote, etc), en nu zien we ze weer vrolijk terugkomen op de boardjes (best fuzz ever...) en verkocht worden voor behoorlijke bedragen.

Ik heb mijn Soul-bender net ietsjes te vroeg van de hand gedaan, maar ja, ik kon er gewoon niet zoveel mee. :)

Ja, vreemd is dat...image.... De Soul-Bender was ook niet echt populair meer, en ineens gaan ze als warme broodjes...