PDA

View Full Version : Divebomb



martijn3293
21 november 2008, 18:11
Hallo,

Kan iemand mij precies uitleggen hoe een Divebomb precies werkt? :P

NoobjeNrZoveel
22 november 2008, 16:38
Ik denk gewoon een noot aanslaan en dan 'naar beneden duiken' met de tremolo arm. Het kan wel zijn dat je gitaar dan ontstemt, maar dat ligt aan je gitaar en welk tremolo systeem je hebt.

KoenB
22 november 2008, 18:56
Divebomb: een losse snaar aanslaan (D of G), vervolgens met je tremolo heel hard naar beneden benden, dan de snaar met je wijs of ringvinger van je linkerhand even de snaar boven de 5e of 7e fret aanraken zodat de flageolet begint te klinken en dan langzaam je tremolo los laten. BOEEEEOOOOOOWWWWWWWW-WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Als je een floyd rose tremolo hebt kun je ook nog omhoog benden om de piep nog hoger te laten janken.

zo doe ik dive bombs ;)

whammy67
22 november 2008, 19:16
Een dive bomb is idd gewoon je whammy/tremelo richting je body duwen en een harmonic maken boven 5e fret (snaar licht aanraken) en dan je brug weer loslaten. Boven andere frets lukt ook.
In bijgaand clipje een lesje om er nog meer gekke geluiden met je floyd te maken..... squeal (http://nl.youtube.com/watch?v=KbQBtbiV-Ss&feature=related)

martijn3293
22 november 2008, 22:57
Bedankt, het lukt me :D
Jammer dat ik gen floyd rose tremolo heb :P zou wel nice klinken :D
Ik heb nu een gitaar met gewoon een tremolo, maar zou je die niet kunnen
laten maken met een floyd rose tremolo ?
Ik heb namelijk momenteel geen geld om een nieuwe gitaar te kopen, want ik heb pas een nieuwe bas gekocht :p en gitaar gekocht. En kben 15 XD dus van men ouders mag ik zeker nu niet weer een nieuwe gitaar kopen :P
Maar mss kan ik mijn gitaar met tremolo laten maken zodat hij floyd rose tremolo heeft?

DeiDRagonas
23 november 2008, 00:43
Het zou misschien kunnen, maar dan ben je nog ongeveer net zoveel geld kwijt als een. niet al te dure. nieuwe gitaar.

R