PDA

View Full Version : Zangles



Theije
8 maart 2003, 21:31
Op de vraag: hoe kan ik het grunten onder de knie krijgen en waar kan ik het beste beginnen? antwoordde veel metal'zangers' dat het beste advies wat ze konden geven was om zanglessen te nemen, om zo mijn ademhaling te leren regelen en te leren om mijn middenrif te gebruiken ipv mijn keel.
Wat vinden jullie hiervan? het lijkt mij persoonlijk erg nuttig, maar wel een beetje vreemd om naar zo'n keurige zanglereres te gaan met h'r oooooooooooo en d'r aaaaaaa en dan te zeggen 'ik kom hier om te leren schreeuwen' :smile:
Maar uw meningen graag
Ik zal het probleem nog ff uitleggen, het grunten zoals je dat bij bijv. Morbid Angel hoort dat lukt mij wel, welliswaar gebruik ik mijn stem dan op een manier die niet echt bevordelijk is maar das een andere zaak.
Maar dit monotone grunt geluid bevalt mij niet en vind het ook niet mooi, ik ben meer opzoek naar het geluid zoals je dat bij bijv. Coal chamber hoort maar wat ik ook probeer ik krijg het niet uit mijn stem, zou het nuttig zijn om zanglessen te nemen om zo mijn stem te leren kennen en leren te gebruiken?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Theije op 2003-03-08 21:32 ]</font>

sash
8 maart 2003, 23:46
Ja dat zeker! Zanglessen zijn echt goed, zeker de eerste paar lessen. Na een paar lessen zong ik echt vele malen beter, omdat je dan de belangrijkste dingen leert. En dat hooooooooooooooo en haaaaaaaaaa is wel degelijk belangrijk, ook bij grunten, want zo krijg je je stem onder controle.

hoofd
8 maart 2003, 23:50
Dani Filth volgt ook al een tijd lang zangles, en als hij niet een brute grunt heeft weet ik het ook niet.

En wijn drinken he, is beter voor de keel :grin:

Theije
9 maart 2003, 01:45
Zeker weten, Dani is voor mij ook een van de beste zangers binnen de metal wereld zeker binnen de black metal.
Toen ik jaren geleden voor het eerst naar COF luisterde dacht ik dat ze meerdere zangers hadden, en in die tijd zong hij nog niet eens zo divers als nu.

Neals
11 maart 2003, 21:20
Op 2003-03-08 23:50, schreef mtlhead:
Dani Filth volgt ook al een tijd lang zangles, en als hij niet een brute grunt heeft weet ik het ook niet.

En wijn drinken he, is beter voor de keel :grin:


Als ik echt mijn mening hierop moet geven:

DIT IS EEN UITERST SLECHTE RECLAME VOOR ZANGLES.

anyway, het helpt je wel, je leert stembandvriendelijker te zingen, je leert juiste technieken, en vooral meer te doen met je stem...

Leuke is dat ik eindelijk mijn toon vast kan houden.

moretel
12 maart 2003, 00:38
Ik heb een aantal jaren geleden op TV een interview gezien met een zanglerares die commentaar gaf op de zang van een grunter (Nederlandse band waarvan ik niet op de naam kan komen).

"als hij op deze manier doorzingt is er over een paar jaar niets van over en is zijn stem kapot"
of dat klopt weet ik niet maar ik zou op zoek gaan naar een zangleraar die weet heeft van de meer rock georienteerde zang, klassiek geschoolde zangeressen gaan weer heel anders te werk, ik heb een jaartje les gehad en weet waar op te letten maar zang is niet mijn hoofd bezigheid, als je nog lang wil grunten zou ik op zoek gaan naar goede lessen.

Echoes
15 maart 2003, 09:32
en als je nou niet kan zingen? Althans heel klein beetje. Is het dan nuttig om zangles te nemen? Of heb ik het gewoon niet in me?

is het aan teleren?

basswasp
15 maart 2003, 10:04
't zal zeker te leren zijn... ik zing nu al heel iets minder vals dan 4 jaar geleden, en dat is nog maar zonder les :wink:

Ic3gl0vE
15 maart 2003, 23:22
Iedereen kan leren zingen, behalve de mensen die stomdoof zijn

andy
16 maart 2003, 22:56
He Theije,
Kwam je oproep ook tegen op digitale stad Groningen. Heb daar een telefoonnummuer achter gelaten van een zanglerares.
Aan het Boterdiep zit ze. Ze deelt de ruimte met een studio waar veel metalbands opgenomen hebben, onder het Platform theater. Dus die dame is vast wel wat gewend als het om een rochelend stemgeluid gaat.
succes.

Theije
16 maart 2003, 23:03
Heej Andy, ik had je reactie gezien, ontzettend bedankt, ik ga d'r zeker een belletje geven.
Het lijkt me trouwens leuk om zaterdag te komen kijken, ik zal zeker proberen om ff langs te komen.

groet!

andy
16 maart 2003, 23:30
okidoki en graag gedaan en uh we spelen ongeveer om half twaalf.