PDA

View Full Version : Wat moet ik en doen? en deugt Ovation wel?



Misterblitzer
21 november 2008, 17:35
Hey gitaarnet forum leden!

Ik zit met een paar vragen. Ik speel nu al voor een jaar elektrische gitaar en ik zou graag een akkoustische kopen, om mijn sound te verruimen :D
En om wat liedjes op een akkoustische gitaar te spelen.
Mijn budget ligt op 500/600 euro. Ik denk dat dat wel een goed budget is om een degelijke semi - akkoustische gitaar te kopen. En ik hou ervan als gitaren een mooi vol geluid hebben. Ook heb ik liever een gitaar naar de elektrische kant toe: dunne nek en snaren die dicht bij de frets staan. Het moeten niet per se dunne snaren zijn. 012 daar kan ik mee leven. Ik heb mij al geinformeerd en deze gitaren springen mij in het oog:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/2/1/7/406217.jpg
een Takamine EG 523SC
http://www.guitarsplususa.com/images/tanglewood/tanglewood-tw170-as-ce-g-lg.jpg
een Tanglewood TW-170 AS-CE
http://www.musicpascher.com/boutique/images/IBANEZ/ELECAC/EW20WNE_NT_M.jpg
Een ibanez EW 20
http://www.elderly.com/images/new_instruments/20N/EG5013SVFT_front.jpg
Een Takamine eg5103svft

Welke gitaar is beter dan de andere?
Of welke gitaar heeft ongeveer welke sound?

En wat moet ik weten in verband met houtsoorten? Massief of laminaat? Ceder of Spruce?
Wat is beter en wat niet?

De Voorlaatste vraag, jaja we zijn er bijna ;): Deugen die Ovation gitaren eigenlijk wel? want ik vertrouw die kleine gaatjes niet. En toon mij geen filmpjes van Kaki King als bewijs dat een Ovation gitaar deugt want dat vind ik gewoon pure verkrachting van gitaarspelen. zo speel je niet op een gitaar:o!

De laatste vraag nu: Kan ik mijn semi-akkoustische gitaar in mijn elektrische gitaarversterker steken? Of verknoeit dat heel mijn gitaar? Kan ik zelfs distortion door mijn akkoustische gitaar doen gaan?






Dank bij voorbaat voor de antwoorden, want ik weet dat het vrij veel is :)

Acousticaster
21 november 2008, 19:10