PDA

View Full Version : Bedrading footswitch cube???



kevervolks
21 november 2008, 15:44
Ik heb onlangs een Boss FS-5L gekocht voor het veranderen van mijn kanalen op de cube (20x)

In de huidige situatie moet ik eerst het pedaal aantrappen en met de volgende trap schakelen de kanalen pas.....

Ik wil gewoon dat als ik trap hij van kanalen switcht!

Ik wil het pedaal nu opnieuw bedraden maar daar heb ik jullie hulp even bij nodig....(zie schema)

Schema:

http://home.hetnet.nl/~ard.nijkamp/Scan0001.gif

Hoe moet ik verder? Wie kan voor mij de vraagtekens invullen?
Heb ik wel 2 AA batterijen nodig voor 1 LED?

Alvast bedankt

hadv
21 november 2008, 16:39
De 5L is een zgn 'latch', die bewaart dus de stand. Anders gezegd, als je er op trapt gaat-ie van "aan" naar "uit" en bij de volgende van "uit" naar "aan".
Aan het symptoom te horen heb jij een "momentary" nodig (de 5U), als je die ingetrapt houdt staat-ie aan, laat je hem los staat-ie weer uit.
Met de spullen op jouw tekening ga je dit niet oplossen, tenzij je er electronica bij gaat bouwen.

kevervolks
21 november 2008, 17:16
Misschien heb je gelijk....

Als ik namelijk een kabel in de footswitch input stop en ik vervolgens de polen kortsluit verandert de cube van kanaal....

Heb ik nu een momentary switch nodig?


EDIT: ik ben erachter dat de gitaarwinkel mij de verkeerde switch heeft meegegeven!
Ze hebben mij de FS-5L meegegeven ipv de FS-5U! Ik heb de switch een half jaar geleden gekocht en ik heb hem nu opengeschroefd dus ik kan hem nu niet meer terugbrengen.....

Kan ik nu gewoon de switch op het circuitboard veranderen door een momentary type? Waar is deze te koop?
Dus niet zo'n grote als die op een wah zit maar zo'n kleine die je op het circuitboard kan solderen...

ik neem aan dat de FS-5U en de FS-5L hetzelfde zijn op deze switch na?

fredjuh
21 november 2008, 19:30
jup! Gewoon een doodnormale footswitch erin.

kevervolks
22 november 2008, 13:44
Maar waar kan ik zo'n kleine switch halen?

fredjuh
22 november 2008, 20:26
Internet:D
verelec
newtone
tonefactory