PDA

View Full Version : vraagje over fender blackie uit 1989



levi
21 november 2008, 13:56
Hallo mensen,

Ik had even een vraagje over de fender stratocaster blackie uit 1989.
Ik kan deze kopen en heb toen even research gedaan maar de gene die ik kan kopen heeft gewone elementen,En toen ik hem op internet opzocht zag ik er een met lace sensor elementen.
Mijn vraag is horen alle blackie strats uit 1989 lace sensor elementen te hebben of zijn er dus ook nog andere uitvoeringen zonder die elementen.

Nog even een vraagje die gitaar is in de kleur wat fender noemt Pewter.
Is deze kleur alleen verkrijgbaar bij blackie modellen of ook bij andere stratocaster modellen?

Alvastbedankt.

Groetjes,

levi

Quink
21 november 2008, 16:34
Hoort een Blackie niet gewoon, erm, zwart te zijn?

Mr.Fingers
21 november 2008, 16:35
Pewter was vroeger een algemene kleur, nu komt die nog amper voor. M'n gitaarleraar van vroeger had zo'n Pewter EC Stratocaster, geweldige gitaar, maar met Lace-Sensors. Ik denk dat er 2 versies bestonden, met gewone elementen, en z'n "update" met midboost & lacesensors

jimihattricks
21 november 2008, 16:51
Hallo mensen,

Ik had even een vraagje over de fender stratocaster blackie uit 1989.
Ik kan deze kopen en heb toen even research gedaan maar de gene die ik kan kopen heeft gewone elementen,En toen ik hem op internet opzocht zag ik er een met lace sensor elementen.
Mijn vraag is horen alle blackie strats uit 1989 lace sensor elementen te hebben of zijn er dus ook nog andere uitvoeringen zonder die elementen.

Nog even een vraagje die gitaar is in de kleur wat fender noemt Pewter.
Is deze kleur alleen verkrijgbaar bij blackie modellen of ook bij andere stratocaster modellen?

Alvastbedankt.

Groetjes,

levi

dit riekt naar een recenter blackie model.. met fender noiseless pups - de pewter finish was ook al beschikbaar voor de '89 blackies:

http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2006/fender_st_clapton_1990/claptonSTRAT_012.jpg

en hier een nieuw exemplaar:
http://i131.photobucket.com/albums/p312/JERMDADDY/fender%20american%20electrics/claptongrey003.jpg

kun je zien of er iets op de pickupkapjes staat geschreven..? als t lace sensors zijn (maar je zegt zelf al dat dat iig niet zo is) staat dat linksboven op het kapje, als het fender noiseless pickups zijn staat dat rechstonder op het kapje en kan het dus geen 1989 blackie zijn (derde optie; het is een 1989 blackie met andere pickups, dus check t serienr)

levi
21 november 2008, 17:05
dit riekt naar een recenter blackie model.. met fender noiseless pups - de pewter finish was ook al beschikbaar voor de '89 blackies:

http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2006/fender_st_clapton_1990/claptonSTRAT_012.jpg

en hier een nieuw exemplaar:
http://i131.photobucket.com/albums/p312/JERMDADDY/fender%20american%20electrics/claptongrey003.jpg

kun je zien of er iets op de pickupkapjes staat geschreven..? als t lace sensors zijn (maar je zegt zelf al dat dat iig niet zo is) staat dat linksboven op het kapje, als het fender noiseless pickups zijn staat dat rechstonder op het kapje en kan het dus geen 1989 blackie zijn (derde optie; het is een 1989 blackie met andere pickups, dus check t serienr)'

Dan denk ik dat hij er andere elementen heeft in gestopt want ik zie niks staan op de kapjes.
http://link.marktplaats.nl/207655254
Dat is hem ik heb het serie nr gevraagt want op de foto's zie je hem niet door de flits of heeft ie miss wel expres gedaan?? in iedergeval kijk ik wel uit misschien is het wel een fake?

Bedankt voor de info :D

gr,

Levi

Mr.Fingers
21 november 2008, 17:07
gitaar is zoieso een echte (kan je zien aan de brugzadels + logo & walnut "stop" aan de trussrodopening). Andere elementen kan ook, of eventueel vond hij die "noiseless-kapjes" niet zo mooi, en heeft hij alleen die kapjes vervangen

jimihattricks
21 november 2008, 17:27
'

Dan denk ik dat hij er andere elementen heeft in gestopt want ik zie niks staan op de kapjes.
http://link.marktplaats.nl/207655254
Dat is hem ik heb het serie nr gevraagt want op de foto's zie je hem niet door de flits of heeft ie miss wel expres gedaan?? in iedergeval kijk ik wel uit misschien is het wel een fake?

Bedankt voor de info :D

gr,

Levi

zo te zien is dit een USA strat met een Blackie hals, zoals ook uit de omschrijving lijkt op te maken:

"FENDER USA STRAT 1989. In goede staat. Frets oké. Hals (clapton custom '89) is kaarsrecht. Kleur: Pewter.
Elementen: Actief (Hot alnico's). Moet voor het weekend weg. De eerste die een goed bod doet, mag hem komen halen. "

die pickups zou ik eens goed uitvragen, dat kan van alles zijn als je de omschrijving leest


gitaar is zoieso een echte (kan je zien aan de brugzadels + logo & walnut "stop" aan de trussrodopening). Andere elementen kan ook, of eventueel vond hij die "noiseless-kapjes" niet zo mooi, en heeft hij alleen die kapjes vervangen

brugzadels kloppen niet, moeten vintage fender stamped zijn, dit is echt een USA standard strat brug

Nielsje
21 november 2008, 18:14
Er staat nergens in de marktplaats ad dat het een EC gitaar betreft, hij noemt alleen de EC hals. Waarom iemand dit zo doet, geen idee, maar dat verklaart wellicht wel waarom je geen Lace Sensors aantreft.

Zitten in moderne strats ook nog codes op de hals en in de neckpocket enzo? Dan kan je die codes namelijk vergelijken.

vulvasonic
22 november 2008, 23:37
Ik zou het een en ander kunnen opzoeken, maar dat gaat me vandaag niet meer lukken.
Gezien de beschrijving van de huidige eigenaar lijkt het er op dat het een American Standard gitaar is met andere elementen en de hals van een Clapton strat. Als hij een serieuze gitarist is die regelmatig op het podium staat, dan is het helemaal niet ondenkbaar dat hij ooit een Clapton strat heeft gekocht voor het geluid (misschien omdat in zijn ogen het geluid van de American Standard niet goed genoeg was) en kon hij niet wennen aan de V-vorm van de hals, waarna hij besloot de twee halzen te wisselen en de 'mindere' te voorzien van andere elementen.

Ik zou het hem gewoon vragen. Goede kans dat hij met een redelijk en geloofwaardig verhaal komt. Uiteraard heeft dit consequenties voor de waarde van de gitaar, al zal hij de elementen en de hals opvoeren als zijnde upgrades voor de standard (waar hij misschien niet eens ongelijk in heeft, maar dat hoeft jou natuurlijk niets te boeien).

Vraag hem gewoon om uitleg (en sta er niet van te kijken dat hij enigszins geprikkeld reageert, gelet op jouw onrealistisch laag bod) ;)