PDA

View Full Version : Steve Lukather in De Boerderij!



Van Dattum
21 november 2008, 12:25
27 februari in De Boerderij in Zoetermeer! Kaarten zijn al verkrijgbaar!

Luke-wannabe
21 november 2008, 12:50
Yeah ik ga! M'n vriendinnetje moet daar werken dus grote kans dat ik 'm nog kan ontmoeten ook.

Van Dattum
21 november 2008, 13:42
Dan blijf ik wel bij je in de buurt...:D

Madcow
24 november 2008, 00:58
hmm steve, ik moet even kijken hoe het zit met het vervoer. ik zou wel doorgraag willen!

LucaBrasi
24 november 2008, 15:26
Ik ga. Utrecht en Maastricht, jammer dat Verviers niet doorgaat, anders was ik daar ook bij. M'n nieuwe Luke heeft nog een handtekeningetje nodig;) Voor iedereen die m ontmoet: ga niet slijmen want daar houdt ie niet van.

Di Stefano
3 december 2008, 15:40
Ik ga ook zeker kijken. Ik hoop dat ik de kans krijg om hem te ontmoeten, hij mag ook wel een handtekeningetje op mijn gitaar zetten:)

Pegasus
4 december 2008, 00:02
Hij komt ook naar De Lantaarn in Hellendoorn, dat is voor mij heel wat dichterbij. Dus als het even kan ga ik er zeker heen. ;)

Vorig na afloop van zijn concert in Paradiso heb ik hem nog ontmoet, wat een aardige gast zeg.

Overzicht van zijn nieuwe reeks concerten in Nederland:
26 February 2009 Tivoli , Utrecht (Holland)
27 February 2009 De Boerderij , Zoetermeer (Holland)
28 February 2009 De Lantaarn , Hellendoorn (Holland)
01 March 2009 La Bonbonniere , Maastricht (Holland)

Di Stefano
13 februari 2009, 00:36
Ik heb vandaag m'n tickets voor 26 feb in Utrecht besteld. Zijn er soms nog mensen van het forum die er naartoe gaan? En weet het iemand hoe strikt de security er is en of ze gemakkelijk mensen backstage laten voor/na het concert.

Van Dattum
27 februari 2009, 13:31
Feest in Zoetermeer vanavond! Heb er erg veel zin in.......
Zijn er nog mensen in Tivoli geweest gisteravond? Hoe was het? :strat:

Di Stefano
27 februari 2009, 17:38
Gisteren geweest, echt superconcert. Een 100% in vorm lukather en top band.

Van Dattum
28 februari 2009, 00:47
Net terug uit Zoetermeer: In 1 woord geweldig!
Fantastische gig met een goeie playlist, handtekening van Luke op mijn Ever changing times cd, fotootje en forumlid Luke-wannabe in the flesh ontmoet!
Steve Lukather is wat mij betreft een fenomeen.....

arjanb01
28 februari 2009, 09:31
Vet ! Ik ga vandaag naar de Lantaarn in Hellendoorn, daar speelt Luke vandaag ! Neem ik in ieder geval mijn ever changing times cd mee om te laten signeren en natuurlijk fotocamera mee :cheerup: Rock on !! :punk:

Luke-wannabe
28 februari 2009, 10:50
Net terug uit Zoetermeer: In 1 woord geweldig!
Fantastische gig met een goeie playlist, handtekening van Luke op mijn Ever changing times cd, fotootje en forumlid Luke-wannabe in the flesh ontmoet!
Steve Lukather is wat mij betreft een fenomeen.....
Yes! Real life forum ontmoetingen zijn altijd leuk!

Zeker niet te vergeten is zijn band. Wát een kanjers allemaal zeg! Die drummer vond ik zelf echt de absolute top! Ontzettend strak, groovend maar ook heel erg technisch.
Lekkere bassist ook. Toetsenman kende ik al. Ook erg goed, maar mij soms iets té off in z'n solo's.
Die tweede gitarist vond ik ook super goed. Hij deed ook nog een paar ontzettend mooie countrylicks in zo'n nummer van de CD LUKE. Daar houd ik ontzettend van, dus hij heeft bij mij een streepje voor ;)
Vet!

future2future
28 februari 2009, 11:11
Ik vond het niet echt te gek. Kijk Luke is natuurlijk wel coool, maar heb hem beter gezien. Zijn zang vond ik af en toe tegen het randje aan zitten. Qua band: Het zijn natuurlijk goede muzikanten, maar geen mensen die de muziek naar een hoger level tillen. Heel steady maar niet heel bijzonder. Alleen de toetsenist, had hem al een keer gezien bij dave weckl, vond ik wel echt te gek. En qua "off" spelen in zijn solo's etc hier hield hij zich echt nog in in verhouding tot hoe hij speelt bij Weckl.

Luke-wannabe
28 februari 2009, 11:44
Van Luke zelf ben ik het er wel mee eens. Vond hem (naar maatstaven) minder dan normaal. Ook zijn zang zat er vaak nét tegeaan, inderdaad.
Band niet. Vond ik gewoon érg goed. Of ze de muziek naar een hoger level tilde weet ik niet. Weet niet hoe je dat moet horen. Wel weet ik dat ik de ritmesectie (met name drummer) echt onzéttend steady vond.

Di Stefano
28 februari 2009, 13:41
Ik vond het niet echt te gek. Kijk Luke is natuurlijk wel coool, maar heb hem beter gezien. Zijn zang vond ik af en toe tegen het randje aan zitten. Qua band: Het zijn natuurlijk goede muzikanten, maar geen mensen die de muziek naar een hoger level tillen. Heel steady maar niet heel bijzonder. Alleen de toetsenist, had hem al een keer gezien bij dave weckl, vond ik wel echt te gek. En qua "off" spelen in zijn solo's etc hier hield hij zich echt nog in in verhouding tot hoe hij speelt bij Weckl.

Ik was donderdag gaan zien dus misschien had hij toen een slechte dag, maar ik vond de toetsenist juist de minste van de band. Vreemde niet bij het nummer passende solo's en saaie begeleidingen leek me.

Madcow
28 februari 2009, 14:51
Ik heb steve lukather op bospop gezien. Ik was gelijk verkocht :)

new deep
1 maart 2009, 00:45
Feest in Zoetermeer vanavond! Heb er erg veel zin in.......
Zijn er nog mensen in Tivoli geweest gisteravond? Hoe was het? :strat:

was cool, de sound was niet geweldig maar nog een gesigneerde cd gescoord aldaar :)

arjanb01
1 maart 2009, 02:12
Ik ben net terug van Steve Lukather. Ik vond het optreden echt wel goed, en vooral die bassist (eentje met een latijns-amerikaanse naam) was echt goed en had veel weg van Lenny Kravitz (afro-kapsel, zonnebril) en speelde retegoed ! Ook de drummer (Eric Valentine) vond ik erg goed. Hoogtepunt: Wings of time (oorspronkelijk een Toto nummer en het laatste nummer dat Steve samen met Jeff Porcaro schreef kort voor zn dood, en daar refereerde hij aan, metersdik kippenvel moment !).

Ik ben thuisgekomen met:

- 1 drumstok die mr. Valentine in het publiek (naar mij toe) gooide.
- 1 plectrum van mr. Luke himself -:) (die ik na het optreden van de 2e gitarist kreeg
- 1 plectrum van de tweede gitarist (ben ff zn naam kwijt, maar was ook een geweldenaar zeg !)
- en 4 van de 5 handtekeningen (gesigneerd op de ever changing times cd die ik al had) van de band (de keyboardspeler, Steve Weingartner was nergens meer te vinden)
- en natuurlijk, een handtekening van Luke en ben nog ff met hem op de foto geweest

Dus.... al met al een geslaagd avondje uit dacht ik zo !

Weltrusten !

morris
1 maart 2009, 23:13
Ik kom net terug van Luke in Maastricht. Wat een rampzalige avond.
De mixer wist in het eerste half uur de D van Luke's W/D/W systeem niet te vinden, met als gevolg dat slechts de delays te horen waren. Nadat het publiek luidkeels geklaagd had over het gebrek aan gitaar, wist de beste man na een half uur kloten de beide L/R FX channels te summen op het linkerkanaal, met de dry cab op het rechterkanaal. Beter, maar met de delays harder dan het dry kanaal klonk het nog nergens naar, zeg maar als The Edge on steroids. Uiteraard hoort Luke dat zelf niet op het podium. maar het gemor onder het publiek was er niet minder om. Kennelijk weet de mixer (nota bene vaste mixer, en volgens mij Kenny de stagemixer van Toto) niet met WDW om te gaan, of er was een ander gruwelijk technisch probleem. Drums daarintegen waren gortdroog, geen spatje galm.
Maar wat een geweldige band. Superstrak en muzikaal. Waanzinnig.
Jammer dat Luke weer een cointreau of 5 teveel, en een stemband of 2 te weinig achter z'n kiezen had, zonde van de uitstekende band. Na het optreden was Luke niet veel nuchterder dan de gemiddelde Ford Clinic klant vlak voor opname. Ik heb er niks op tegen om een beetje lol te hebben op de buhne, bij Toto kwam hij er wel vaak goed mee weg, maar vanavond viel hij wat mij betreft toch behoorlijk door de mand.

Morris

arjanb01
2 maart 2009, 07:36
Ok. Wat jammer dat uitgerekend de vaste mixer van Toto zulke fouten maakt. Als het tenminste echt de vaste mixer van vroeger was, dan zou ik de vent subiet ontslaan dan.
Zo zie je maar weer, als je als gitarist w-d-w speelt ben je nog meer afhankelijk van een zaalmixer. Op het podium klinkt het te gek, maar in de zaal is het huilen met een slechte mixer.

Ik ben in Hellendoorn geweest en alles wat je zei over Luke heb ik niet zo ervaren. Ik wist dat hij van een drankje hield en vroeger aan de hard drugs was, maar hij kwam niet dronken op me over.
En het blijft een fenomenale gitarist, dus die zuurpruimerij over hem is misschien wat overtrokken.
Niet dronken, wel de grappen maken en goed spelen. Dus ik heb waarschijnlijk mazzel gehad dat hij een goeie avond had blijkbaar :cheerup:

De band was zeer goed, zoals je al aangaf.

(V)etallica
3 maart 2009, 17:30
Ook in Hellendoorn geweest.
De zang van Luke was niet helemaal optimaal, maar ja, na 3 avonden achter elkaar vergeef ik het hem wel. Verder waren alleen zijn (halve) sweeps een beetje slordig maar verder zeer vette show!

Drummer en bassist vond ik echt geweldig trouwens, goede toetsenist ook. Werd in het begin alleen een beetje zenuwachtig van de tweede gitarist (Ricky heet hij geloof ik?)
Constant naar de grond om iets te veranderen of naar zijn versterker tijdens een nummer om te draaien. Verder waren zijn gitaren volgens mij buitengewoon onstemd want hij viel de eerste paar nummers (waar hij van gitaar wisselde) te laat in (naar mijn idee) omdat hij aan het stemmen was.
Tja, verder moet je houden van zijn hip-action... ik niet echt. Maar hij speelde wel heel goed!

Zeker een aanrader voor de volgende keer vind ik.

Groet,
Rik

Van Dattum
12 mei 2009, 12:24
En ja hoor!! Daar is ie weer!

16 juli in Uden en 17 juli in Haarlem. De kaarten voor Haarlem zijn al geregeld... :rockon: