PDA

View Full Version : Duesenberg Domino & Feedback?



yhcmarc
21 november 2008, 10:58
Hoi, ik heb even een vraagje. Ik heb een gitaar waarvan de pups ongelovelijke microfonische feedback geven en dat vind ik echt rete irritant. Aangezien ik erg te spreken ben over een setje vintagevibeguitars Hs90's (P90 in HB formaat) in een van mijn andere gitaren zit ik er aan te denken om ook in deze gitaar een P90 pup te plaatsen.

Deze gitaar staat in B voor mijn doom / noise band (http://www.myspace.com/wewillfeastonyourcorpse). Aangezien we met die band erg hard spelen qua volume, en niet eens met ongelovelijk veel gain, gewoon erg hard alleen, vroeg ik me af of die Duesenberg Domino pups een beetje bestand zijn tegen microfonische feedback op hoge volumes. Het lijkt me nl. een cool idee om P90's te gebruiken voor deze band vanwege hun rauwe karakter en het feit dat mijn sound nog iets cleaner en duidelijker wordt en er een iets beter onderscheid ontstaat tussen de 2 gitaren in de band.

thnx.

morroow
21 november 2008, 11:42
Daar kan ik wel wat over zeggen...
Ik heb een strat met een Duesenberg P90 in de brug en een HB-sized single coil in de neck.
Zelf speel ik hardrock of stoner of nog rustigere muziek, maar soms speel ik mee met een vrienden van mij die een melodische metal band hebben. Die hebben een 5150 in de oefenruimte staan, en als ik daar met mijn stratje over ga spelen met de gain nog niet eens op halverwege gaat de P90 meteen fluiten als er niks gespeeld wordt en ik de snaren niet goed afdemp met mn hand.
Qua geluid wil het opzich wel. Ik vind dat de P90 een goede aanvulling geeft qua sound op de EMG van de andere gitarist (die ook vooral lead speelt). De P90 klinkt veel dikker, maar eerlijk gezegd is het niet optimaal. HEt is misschien net strak genoeg, maar hij gaat veel te snel fluiten/schreeuwen en de ruis is over een hi-gain versterker ook verschrikkelijk. (Ik ben normaal gesproken wel iemand die tegen een beetje ruis kan, maar dan is het mij zelfs te erg.)
Met deze band spelen we nog niet eens zo heel erg hard qua volume, maar zelfs dan reageert de P90 al. En ook al haal ik er wat gain af dan blijft het lastig want dan verlies je bij een P90 alle punch en power.

yhcmarc
21 november 2008, 11:50
Een 5150 op lead kanaal met gain halverwege is mij al veel te veel gain .. ik gebruik een Ampeg V4 of JCM800 1959 op standje clean met rand en gebruik een clean booster om het te oversturen. Met mijn andere P90 gitaar heb ik nergens last van tenzij ik mijn solo boost aanknal.


En ook al haal ik er wat gain af dan blijft het lastig want dan verlies je bij een P90 alle punch en power.

Die punch en power krijg ik wel door gewoon keihard aan te slaan als het nodig is ..

Joey Handsome
21 november 2008, 12:05
Waxpotten niet een idee?

yhcmarc
21 november 2008, 12:20
Waxpotten niet een idee?

Misschien ook wel een idee idd, maar eens rond informeren waar ik dat kan laten doen. Tast dat de sound van mijn pup niet te veel aan?

Joey Handsome
21 november 2008, 12:25
Misschien ook wel een idee idd, maar eens rond informeren waar ik dat kan laten doen. Tast dat de sound van mijn pup niet te veel aan?

Zoals ik hier gelezen heb kun je waxpotten heel makkelijk zelf doen. Heb zelf een Jaguar met vintage handgewonden pickups die ook erg rondzingen wanneer het wat harder gaat. Ook al demp je de snaren, met een beetje gain erbij, gaat het gewoon door. Ik weet niet of het de sound aantast, zou ik ook wel willen weten. Wil het zelf misschien gaan proberen binnenkort, maar houd wel erg van de sound die ik nu heb.