PDA

View Full Version : Amp of Preamp?



Il_Falco
21 november 2008, 10:56
Hoi,

Ik ben de laatste tijd steeds minder tevreden over mijn scheurgeluid. Ik speel punk zoals nofx, rise against et veel powerchords rammen. mijn grootste probleem is dat het moet goed klinken als ik palm mute en als ik powerchords ram. dit haal ik niet op men od-20. Ook moet het op laag niveau goed klinken. CLEAN MOET HIJ NIET KUNNEN! nu mijn plan was om een nieuwe amp te kopen. maar mijn vraag is nu: is het niet beter om een preamp te nemen (plug je die dan in in de return van de effectsloop?) of direct een nieuwe amp. ik heb nu een H&K matrix 100 (celestion v 30 1x12") welke preamp? welke amp?

sound in de richting van: http://www.youtube.com/watch?v=hmyUwRian7c vanaf 1.35

grts

HaroldA
21 november 2008, 11:10
JCM 800 combo. :dance:

Edit: 1 kanaals, natuurlijk.

paulusdeBKB
21 november 2008, 12:08
Klinkt idd Marshallerig (ik heb geen idee over welke versterkers NOFX speelt). Je zou eens kunnen kijken naar zo'n Radial Tonebone. Dat is een floor-preamp die je in de loop van je versterker kunt hangen (of alleen in de return, dat werkt ook) en die heeft een goeie Marshall-in-a-box sound. Kost minder dan een 2ehands JCM800!

edit: zeer pijnlijke typo in 'Marshall' hersteld!

HaroldA
21 november 2008, 12:09
Kost minder dan een 2ehands JCM800!

Zou goed kunnen, maar een JCM 800 combo (mits niet gesloopt) behoud wel z'n waarde (als ie al niet meer waard wordt)

paulusdeBKB
21 november 2008, 12:15
Da's ook een manier om er naar te kijken. :)

HaroldA
21 november 2008, 12:28
Da's ook een manier om er naar te kijken. :)

Jep, en de 1-kanaals JCM 800's zijn natuurlijk uber stoer... :rockon:

AART
21 november 2008, 16:26
NOFX (en oude Offspring en Pennywise) is vooral Mesa/Boogie Mark IV (en wat III).
Een Boogie Caliber combo (met grafische EQ!) moet je die sound wel kunnen leveren. Een studio preamp ook als je die optie wil.
Op marktplaats staat een rackmount caliber .50+, die kan je ook vast voor weinig krijgen.

PS: Een JCM 800 lijkt me niet lekker voor dit soort punk als je een vette en strakke palmmute wil, dan komt een 800 toch net wat tekort.

Jimwoud
21 november 2008, 16:44
NOFX (en oude Offspring en Pennywise) is vooral Mesa/Boogie Mark IV (en wat III).
Een Boogie Caliber combo (met grafische EQ!) moet je die sound wel kunnen leveren. Een studio preamp ook als je die optie wil.
Op marktplaats staat een rackmount caliber .50+, die kan je ook vast voor weinig krijgen.

PS: Een JCM 800 lijkt me niet lekker voor dit soort punk als je een vette en strakke palmmute wil, dan komt een 800 toch net wat tekort.
+1, NOFX heeft een superstrakke sound, voordat je dat uit je JCM800 haalt ben je al een paar pedalen verder.

Magic Bean
22 november 2008, 13:50
Volgens mij heeft NOFX altijd mesa gebruikt, dus met een Studio pre-amp kan je niet fout gaan.
Mocht er eentje voorbijkomen is een Peavey Rockmaster of kitty hawk quatro ook een optie.