PDA

View Full Version : [Youtube] Beat it solo op een Squier Classic Vibe 50'



Bailey
21 november 2008, 00:32
HET IS EEN SQUIER, GEEN FENDER :)




Nogmaals een solo van Beat It. Nu wel met een tremmelo ( zo goed en zo kwaad als dat gaat bij deze gitaar ).

Tips van het vorige filmpje maar even proberen te verwezenlijken en volgens mij loopt de video nu wel synchroon.
Beetje problemen met de hoge E, ik had 0.09 erop gezet maar die trok de laatste bend niet op een 21 frets halsje. Dus vandaar de moeite met het benden van de laatste bend, met de nieuwe 0.10 snaar erop :)
Bare with me and say what you think!

http://ca.youtube.com/watch?v=wCmkIQQxPPk

Han S
21 november 2008, 01:37
Ik vind het onwijs koel hoor, ik kan het niet in ieder geval.

M Kactus
21 november 2008, 07:14
Heel gaaf. Op de een of andere manier spreekt me deze versie veel meer aan dan de vorige. Veel strakker en "groovender". Ziet er mooi uit. Je pinches komen ook goed door (meestal ;)) en die NH's doe je goed.

Luke-wannabe
21 november 2008, 08:46
Gweldig man! Alleen jammer dat je zo opschept over jezelf in dat filmpje, maar voor de rest vind ik het erg goed.

Bailey
21 november 2008, 08:50
Gweldig man! Alleen jammer dat je zo opschept over jezelf in dat filmpje, maar voor de rest vind ik het erg goed.

Hahaha, had in het vorige topic al gezegd, die verzin ik gelukkig zelf niet! Iemand anders maakt de beschrijvingen erbij. Zo durf ik echt niet over mezelf te praten haha! Een kennis van mij houd zo nu en dan die teksten bij, ook dat filmpje van dat ik dronken in Duitsland over het podium zwalk is door hem geupload en de tekstjes erbij. Ik was zo zat, dat ik dat zelf nooit meer had gekund *bloos*
Toch thnx voor je compliment :)

Cheerio

Luke-wannabe
21 november 2008, 08:59
Ja ok, da's anders, maar toch vind ik het wel een klein beetje lam, maar vooral doen man. Niet aan mij storen. Ik ben sowieso allergisch voor dingen als 'Remember, this boy is only 16 years old!'
Maar alsnog super, man.

VHsologitarist
21 november 2008, 11:34
Oke, deze is idd beter als de vorige... weer wat kritiekpuntjes:

De tremelo op het begin druk jij alleen op vanuit 1 noot, maar in het origineel wordt dit gedaan met een bassnaar die langzaam overgaat in die noot die jij inhoudt (is over 3 octaven verspreidt). Op 0:23 moet een flageolette gespeeld worden, die (althans vind ik) erg kenmerkend is voor de solo. Voor de rest zijn de andere flageoletten ook niet de juiste.
De eindnoot komt te vroeg.

Vind je sound ook een stuk beter hier.. En ik merk op dat deze solo eigenlijk wel MET een tremelo gespeeld moet worden!

grtx

Bailey
21 november 2008, 12:11
Ja ok, da's anders, maar toch vind ik het wel een klein beetje lam, maar vooral doen man. Niet aan mij storen. Ik ben sowieso allergisch voor dingen als 'Remember, this boy is only 16 years old!'
Maar alsnog super, man.

Het zijn mijn woorden dan ook niet. Dus je kan het wel aan mij gaan vertellen maar ik kan er niks mee :) Wil het opzich wel weghalen, maar dan moet ik gaan verdedigen waarom en daar heb ik ook geen zin in

Bailey
21 november 2008, 12:15
Oke, deze is idd beter als de vorige... weer wat kritiekpuntjes:

De tremelo op het begin druk jij alleen op vanuit 1 noot, maar in het origineel wordt dit gedaan met een bassnaar die langzaam overgaat in die noot die jij inhoudt (is over 3 octaven verspreidt). Op 0:23 moet een flageolette gespeeld worden, die (althans vind ik) erg kenmerkend is voor de solo. Voor de rest zijn de andere flageoletten ook niet de juiste.
De eindnoot komt te vroeg.

Vind je sound ook een stuk beter hier.. En ik merk op dat deze solo eigenlijk wel MET een tremelo gespeeld moet worden!

grtx

Ik snap jou woorden wel, maar ik speel hem niet zoals EVH en dat probeer ik ook niet te bereiken, ik heb een beetje een eigen interpretatie van de solo. Hoe Eddie hem ooit heeft ingespeeld kan allemaal wel natuurlijk, maar als ik hem met de tremmelo op laat komen, en dan nog eens ga benden is het einde verhaal met de tuning.
Nogmaals, ik probeer niet de originele solo te kopieëren want dat vindt ik niet origineel. Ik probeer er dichtbij te zitten toch nog met een eigen geluidje en benadering op het origineel. Dat de flagiolet op 23 seconden gespeeld moet worden is natuurlijk maar net of ie wil. Soms pakt hij hem en soms pakt hij hem niet, en dat zal wel aan mij liggen. De eindnoot moet ik in 1 keer pakken, want ik heb maar 21 frets, dus het is of meteen op drukken, of de gehele weg ernaartoe vals.
Zo lang ik geen Eddie van Halen heet wil ik er ook niet mee vergeleken worden :)

JelmerOnGuitar
21 november 2008, 12:35
Goedzo man! Voor een 16 jarig iemand vind ik dit vet goed!

Die hoogste bend op de 21 haal je nog steeds niet, maargoed de rest van de solo is wel lekker!

Bailey
21 november 2008, 12:38
Goedzo man! Voor een 16 jarig iemand vind ik dit vet goed!

Die hoogste bend op de 21 haal je nog steeds niet, maargoed de rest van de solo is wel lekker!

Hehe ik weet het, een 0.09 snaar brak meteen toen ik het probeerde daarmee, en die 0.10 kreeg ik net niet hoog genoeg. Volgende keer misschien een gitaar met een Floyd Rose lenen van iemand misschien. Dat maakt het al een stukje makkelijker gok ik zo.
Thnx voor de reactie :)

VHsologitarist
21 november 2008, 12:49
Ik snap jou woorden wel, maar ik speel hem niet zoals EVH en dat probeer ik ook niet te bereiken, ik heb een beetje een eigen interpretatie van de solo. Hoe Eddie hem ooit heeft ingespeeld kan allemaal wel natuurlijk, maar als ik hem met de tremmelo op laat komen, en dan nog eens ga benden is het einde verhaal met de tuning.
Nogmaals, ik probeer niet de originele solo te kopieëren want dat vindt ik niet origineel. Ik probeer er dichtbij te zitten toch nog met een eigen geluidje en benadering op het origineel. Dat de flagiolet op 23 seconden gespeeld moet worden is natuurlijk maar net of ie wil. Soms pakt hij hem en soms pakt hij hem niet, en dat zal wel aan mij liggen. De eindnoot moet ik in 1 keer pakken, want ik heb maar 21 frets, dus het is of meteen op drukken, of de gehele weg ernaartoe vals.
Zo lang ik geen Eddie van Halen heet wil ik er ook niet mee vergeleken worden :)

Dat de flageoletten niet altijd lukken is een kwestie van oefenen. Wist niet dat die mooie gitaar van je ontstemd raakte wanneer je de tremelo intensief gebruikt.
Er zit een wezenlijk verschil tussen een eigen interpretatie en het kopiëren van Eddie Van Halen. Ik zie namelijk nergens een stukje eigen interpretatie in het filmpje. Je probeert zo exact mogelijk bij het origineel te komen. En dat sommige stukken niet goed uit de verf komen is dat makkelijk af te doen met de smoes: eigen interpretatie. Onder eigen interpretatie versta ik een andere nootkeuze en accenten. En dat speel je namelijk nergens!

Maar goed... je bent nog 16 en hebt nog veel te leren (iedereen overigens), dus neem de kritiek nu maar ten goede op. Ik probeer je immers niet aan te vallen. Een ander puntje: post voortaan zelf je filmpjes, want met die tekst komt dat arrogant over.
Zo uitzonderlijk speel je niet gitaar voor iemand die 16 is, wanneer ik dit vergelijk met talenten als Jimmy Rosenberg et cetera. Je doet het ook niet slecht! Integendeel!

gr

Luke-wannabe
21 november 2008, 12:54
Het zijn mijn woorden dan ook niet. Dus je kan het wel aan mij gaan vertellen maar ik kan er niks mee :) Wil het opzich wel weghalen, maar dan moet ik gaan verdedigen waarom en daar heb ik ook geen zin in
Damn sorry hoor. Ik zeg het alleen maar..
En het is toch een Squier?

Han S
21 november 2008, 13:00
Kritiek leveren is wel het makkelijkste wat iemand kan doen, het hoeft van mij geen kopie te zijn van Edward van Halen. De kunst is om zelf zoiets te bedenken. Ik heb het meegemaakt toen deze plaat uitkwam en ik die solo voor het eerst hoorde. Ik wist onmiddellijk dat dit Edward moest zijn en dat zijn de mijlpalen, je eigen ding ontwikkelen die dan iedereen herkent die er wat mee heeft. David Gilmoor is ook zo'n iemand en zo zijn er veel herkenbare gitaristen.

Ik heb wel eens contact met Bruce Swedien, die Thriller heeft opgenomen en ik heb een prachtige mix van Earthsong die de CD niet heeft gehaald.

Ik vind het zeker erg goed wat je doet en raad je aan om vooral door te gaan met de gitaar.

Bailey
21 november 2008, 13:00
Dat de flageoletten niet altijd lukken is een kwestie van oefenen. Wist niet dat die mooie gitaar van je ontstemd raakte wanneer je de tremelo intensief gebruikt.
Er zit een wezenlijk verschil tussen een eigen interpretatie en het kopiëren van Eddie Van Halen. Ik zie namelijk nergens een stukje eigen interpretatie in het filmpje. Je probeert zo exact mogelijk bij het origineel te komen. En dat sommige stukken niet goed uit de verf komen is dat makkelijk af te doen met de smoes: eigen interpretatie. Onder eigen interpretatie versta ik een andere nootkeuze en accenten. En dat speel je namelijk nergens!

Maar goed... je bent nog 16 en hebt nog veel te leren (iedereen overigens), dus neem de kritiek nu maar ten goede op. Ik probeer je immers niet aan te vallen. Een ander puntje: post voortaan zelf je filmpjes, want met die tekst komt dat arrogant over.
Zo uitzonderlijk speel je niet gitaar voor iemand die 16 is, wanneer ik dit vergelijk met talenten als Jimmy Rosenberg et cetera. Je doet het ook niet slecht! Integendeel!

gr

Ik probeer het te benaderen, maar ik ga geen gekke dingen doen door andere accenten te gaan leggen of hele andere nootkeuze, ik beschik over te weinig theoretische kennis om daaraan te gaan kloten dat vindt ik gewoon te risky. Ik wil het niet afdoen met een smoes, ik probeer geen echt geen Eddie te zijn, natuurlijk weet ik ook dat het niet perfect is. Maar dat is ook een kwestie van oefenen. Ik kan het ook proberen op een Eddie manier te spelen, maarja dat is gewoon domweg stampen stampen stampen met die zooi.

Heb de teksten in de filmpjes zelf even aangepast, nader inzien vond ik het ook een beetje over the top. Gelukkig ligt Beat It niet op topniveau bij mij, maar het is zeker een leuk stukje om bepaalde ervaringen van stijlen gitaarspelen op te doen.
Ik denk dat gitaarspelen met het aantal ervaringsjaren meegaat, en dat 16 jaar hier een beetje los van staat :) ik speel nu ongeveer 4 jaar denk ik.
Maar ik denk omdat ik jong ben, en dat erbij wordt gezet het toch meer aandacht trekt van de mensen als ze het zien staan.
Jimmy Rosenberg is natuurlijk wel een natuurtalent, maar in een hele andere stijl! Die springen ergewoon tussenuit, net als Tommy Emmanuel. Ik kan mezelf eigenlijk met niemand vergelijken of meten, want ik denk dat het een kwestie van smaak is wie nou 'de beste gitarist' is :)
Thnx

Bailey
21 november 2008, 13:02
Damn sorry hoor. Ik zeg het alleen maar..
En het is toch een Squier?

Was niet gemeen bedoeld haha sorry.
Jah, ik zag dat ik Fender had neergezet. Heb ik even aangepast, het is namelijk een Squier ja :) Erg leuk gitaartje voor dat geld hoor :D
Thnx voor de reactie, en sorry als mijn reactie een beetje offensive overkwam..

Bye :dance:

Edit: Er staat weer Fender, waarom weet ik ook niet. Weer even terug zetten.

Edit 2: Hij verandert Fender niet in de topic titel :S maar wel in de quote's. Vreemd

Bailey
21 november 2008, 14:31
Weet iemand hoe je die topictitel wel aangepast krijgt :) ?

VHsologitarist
21 november 2008, 18:36
topic titel kan je niet aanpassen geloof ik.

gr fer

Bailey
21 november 2008, 18:38
topic titel kan je niet aanpassen geloof ik.

gr fer

Ik post het anders wel even duidelijk in de startpost

Reel Big Fish
21 november 2008, 18:48
Ik heb de topictitel voor je aangepast.

whammy67
21 november 2008, 19:53
Goede gedaan man!! Leuker om hiernaar te luisteren dan naar je broer? Dries. Ik zou toch even overwegen het eea met een floyd te spelen.

Bailey
21 november 2008, 19:56
Goede gedaan man!! Leuker om hiernaar te luisteren dan naar je broer? Dries. Ik zou toch even overwegen het eea met een floyd te spelen.

Dries XD HellHellHell. No thanks mister :D
Jah we hebben thuis 14 gitaren staan, maar dit is de enigste met een tremmelo. Laat staan dat ik er 1 met een floyd heb :( We blijven hopen tot een geschenk van een goed man met een Floyd gitaar teveel :D

thnx

Shaggy
21 november 2008, 20:14
Heeft Greg Howe niet het origineel ingespeeld??

Heb je de tab voor me? Ga ik ook proberen :)

Hartstikke goed hoor, je bent een aankomend virtuoos!

Bailey
21 november 2008, 20:22
Heeft Greg Howe niet het origineel ingespeeld??

Heb je de tab voor me? Ga ik ook proberen :)

Hartstikke goed hoor, je bent een aankomend virtuoos!


Nee heeft het wel meegespeeld met een Tour van Jackson, Mister Eddie van Halen heeft het ingespeeld!

Uwhm een tabbb.. effe denken

*zoekt link* ( ik speel namelijk op gehoor :sssh: )

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/michael_jackson/beat_it_solo_tab.htm

Thnx voor je comment