PDA

View Full Version : Alter Bridge HMH



Daniël4
20 november 2008, 22:56
7 December komt Alter Bridge naar de Heineken Music Hall:rockon:

Luke-wannabe
20 november 2008, 23:30
Yes! Ik ga met een aantal maten! Heb er al zin in, Alter Bridge is echt cool!

Marc Oblivian
21 november 2008, 13:18
Was al een topicje over...

Maar goed: ik heb ook een kaartje.
Zal wel weer goed worden.
Heb ze begin dit jaar in Antwerpen gezien en dat was super!!

armageddon
7 december 2008, 10:24
Ga er vanmiddag heen :D Kan niet wachten!

Daniël4
7 december 2008, 10:47
Ik kan ook niet wachten!! :seriousf:
Iemand nog uit R'dam ernaar toe(of barendrecht??)

schizo910
7 december 2008, 13:33
nou tot vanavond dan maar...

Mi-J'Den
7 december 2008, 15:59
Had ik idd al topicje over gestart, maar dat stamt uit augustus, dus zal wel ver weg gezakt zijn.

Om het met Schizo te zeggen: tot vanavond.

cosmos
7 december 2008, 23:01
Tja...what can I say? Behoorlijke tegenvaller eerlijk gezegd. Slecht geluid, 1 groot moeras van geluid. Het feit dat er een DVD werd opgenomen maakte het niet veel beter. Om de paar seconden het zaallicht aan om wat handen te kunnen filmen maakte voor mij persoonlijk dat ik er totaal niet in kwam. Beetje jammer al met al...

new deep
7 december 2008, 23:47
was cool, de dvd die dus in Amsterdam wordt opgenomen, zeker een ok set-list
Het was wellicht niet zo intiem als bij eerdere concerten; Paradiso, 013 en Tivoli, maar dat heb je met een grotere show nou eenmaal :)

Mi-J'Den
8 december 2008, 00:49
Ik vond het wel een gaaf concert, maar zeker de eerste helft wel matig. Ik miste het een beetje dat je wordt meegesleept in de show. Trouwens dat ze steeds het zaallicht aandeden tussen nummers doet me vermoeden dat ze de setlist op de DVD nog kunnen veranderen. We zullen zien.
Anyway de 'tweede helft' vond ik wel erg vet met nummers als Blackbird, Broken Wings, In Loving Memory, en natuurlijk Open Your Eyes.
Wat mij betreft jammer dat End is Here of Wayward One niet langskwamen, maar ja je kunt niet alles hebben.

Luke-wannabe
8 december 2008, 01:26
Ik vond het gewoon een goede rockshow. Iewat racen in het begin, maar wel gewoon erg goed.

armageddon
8 december 2008, 09:49
Ik stond helemaal vooraan bij Miles en ik heb me rot vermaakt. Publiek was verder ook wel lamme zooi hoor. Wij waren samen met nog wat mensjes de enige die bij Ties that Bind en White Knuckles een beetje gingen pitten.

Vanaf onze plek was het in ieder geval geweldig. Goed geluid. Fijne sfeer. Als ik naar achteren keek leek het wel wat matigjes. Maar ik heb eigenlijk zelden vet Nederlands publiek meegemaakt. Op Werchter heb ik het altijd meer naar mijn zin.

schizo910
8 december 2008, 10:25
Ik heb me uitstekend vermaakt. Al was het geluid niet optimaal, maar ik heb in de HMH nooit echt een geweldig geluid gehoord. Het begin was i.d.d. wat gejaagd maar zeker niet slecht... In zo'n grote zaal is het natuurlijk altijd weer anders dan in bijv. een paradiso...

Luke-wannabe
8 december 2008, 10:42
Ik stond helemaal vooraan bij Miles en ik heb me rot vermaakt. Publiek was verder ook wel lamme zooi hoor. Wij waren samen met nog wat mensjes de enige die bij Ties that Bind en White Knuckles een beetje gingen pitten.
Lamme zooi? Je bedoeld dat er geen wall of death taferelen ontstonden? Ik vond anders dat de heren best een applaus kregen en best uit hun dak gingen. Iedereen deed mee, iedereen zong mee.. Prima toch? Achter mij stonden ook wat mensen te pitten 1 of 2 keer en dat vond ik eigenlijk alleen maar irritant. Alter Bridge is toch geen mosh muziek?

armageddon
8 december 2008, 12:33
Nee, ik bedoel dat mensen er soms maar wat tammetjes bij stonden. Zo van "Handjes over elkaar en ik wil vermaakt worden".

Ik ben geen pitter, hell, meestal vind ik het gewoon klote, maar sommige nummers schreeuwen gewoon om effe flink te springen en te beuken. Voor de rest heb ik me goed vermaakt.

Het is gewoon een algemene constatering :) Verschillende keren bands gezien in Antwerpen/Brussel/Wechter en toen in NL en dan was het publiek minder actief. Afwachtender. Dat vind ik jammer.

Los daarvan brulde iedereen wel echt keihard mee :D Was zeker vette avond.

Luke-wannabe
8 december 2008, 13:01
Ja ok wat dat betreft heb je wel gelijk..

Gitaar4LifeDude
8 december 2008, 16:17
ik vond 't weer helemaal mega, stukken beter dan wat ik heb gezien van ze op pinkpop.
Ik heb ook helemaal geen last gehad van gejaagdheid op het begin ofzo.
wat vonden jullie van dat voorprogramma logan?

Luke-wannabe
8 december 2008, 16:46
Wel leuk. Die drummer deed alleen alsof ie super hard sloeg, maardat viel echt onwijs mee, dat vond ik wel jammer.

armageddon
8 december 2008, 18:10
Vond het ook wel grappig. Niet echt interessant verder. Niet echt pakkend. Ik vond het wel leuk om een tweeling als bassist en gitarist te zien.

Daniël4
13 december 2008, 19:48
Concert was te vet!!
Stond helemaal vooraan, nog een plectrum gekregen ook dankzij een goeie vriend die m voor me ving :rockon:

Logan was wel oke, maar t verschil werd echt wel duidelijk toen AB kwam!!
Gewoon helemaal te gek!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik deed gewoon helemaal mee, maar tis waar er stonden aardig wat mensen maar lam bij, bij white knuckles wist ik van tevoren al dat ik niet stil zou kunnen blijven staan.:seriousf:

thierry1982
15 december 2008, 11:04
Ramstrakke show. Vond het erg goed, alleen de toegift vond ik minder. Door dat bluesnummer viel de boel een beetje dood.

De show in Keulen waar ik vorige maand ook bij was, was wel beter. Maar het was dan ook een veel kleinere zaal. Daar ging het echt snoeihard. En ja, ze waren daar constant aan het moshen.

Gitaar4LifeDude
15 december 2008, 15:56
ik werd ook niet bepaald warm van dat logan 't is idd niet catchy, beetje net niet verhaal.

Bmweber
15 december 2008, 21:22
ben er niet geweest maar een vriendin van me wel en die vroeg zich af wanneer de dvd van dit concert uitkwam, ze dacht tenminste dat dit gefilmd werd

gegroet

Gitaar4LifeDude
15 december 2008, 22:59
ben er niet geweest maar een vriendin van me wel en die vroeg zich af wanneer de dvd van dit concert uitkwam, ze dacht tenminste dat dit gefilmd werd

gegroet

dat klopt als 'n bus, hou de alter bridge site even in de gaten misschien dat 't daarop komt.

Marco5150
19 december 2008, 20:17
Als het goed is komt de DVD volgend jaar februari.

Ik heb ergens de datum 14 februari gehoord dus wie weet...

armageddon
27 december 2008, 17:32
Lijkt me rijkelijk snel. Ga eerder uit van een December release volgend jaar. Het is niet uitzonderlijk dat het gemiddeld een jaar duurt.

Luke-wannabe
27 december 2008, 21:32
Lijkt me rijkelijk snel. Ga eerder uit van een December release volgend jaar. Het is niet uitzonderlijk dat het gemiddeld een jaar duurt.
Nee joh.. Kan heus wel. Dat duurt echt geen jaar.

armageddon
28 december 2008, 09:23
Okee, zou in ieder geval heel chill zijn :)

Aantal keren die camera op mijn snufferd gehad, dus wellicht kom ik er nog in voor ook :seriousf:

Metal Chick
28 december 2008, 20:49
Het was een geweldig concert, al vond ik het publiek te tam.

Ik ben benieuwd naar de DVD.