PDA

View Full Version : Hit the streets



dacrow
20 november 2008, 22:43
Ik zou eens als straatartiest willen spelen, acoustisch is éen ding maar heeft er iemand ervaring met een versterker op batterijen?

Ik heb al mensen met een Roland Micro cube zien spelen.
Ik heb een acoustische gitaar met element, iemand al goede ervaringen?

wiltin
21 november 2008, 08:09
http://www.pignose.com/pignose/images/pignose-lg.jpg

Jeroen76
21 november 2008, 08:11
Ik zou eens als straatartiest willen spelen, acoustisch is éen ding maar heeft er iemand ervaring met een versterker op batterijen?

Ik heb al mensen met een Roland Micro cube zien spelen.
Ik heb een acoustische gitaar met element, iemand al goede ervaringen?

Als je ze nog kunt vinden is de yamaha aa5 een goede optie. Deze versterker is bedoelt voor de silent-series en geeft een akoustische gitaar erg mooi weer. Op batterijen gaat hij ongeveer 12 uur mee.
Groetjes,
Jeroen

VanMeekeren
21 november 2008, 09:26
Dit jaar in Parijs zag ik een keuriggeklede man die op een vaag Arabisch instrument speelde. Hij had hem in een Fender Amp Can geprikt.

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/bd586ac54f37879b4bb05df5cd7bf411.jpg

dacrow
21 november 2008, 18:37
http://www.pignose.com/pignose/images/pignose-lg.jpg

Hey thanks, heb het eens opgezocht, ongeveer 75€, veel goede dingen over gelezen mooi !
Lijkt me ook goed voor thuis te spelen met een Strat of met een bluesharp..

dacrow
21 november 2008, 20:12
Als je ze nog kunt vinden is de yamaha aa5 een goede optie. Deze versterker is bedoelt voor de silent-series en geeft een akoustische gitaar erg mooi weer. Op batterijen gaat hij ongeveer 12 uur mee.
Groetjes,
Jeroen

Ziet er wel milatiristisch leuk uit :)

Als ik goed kan tellen gaat deze amp met de beste alakaline AA batterijen (3000 mAh)
slechts 3,6h mee :)
Hoe komen ze aan 12h ???

:)

Jeroen76
21 november 2008, 20:35
Ziet er wel milatiristisch leuk uit :)

Als ik goed kan tellen gaat deze amp met de beste alakaline AA batterijen (3000 mAh)
slechts 3,6h mee :)
Hoe komen ze aan 12h ???

:)

Oké, nou overvraag je me. Ik ging uit van de spec's zoals die rondzwerven op het internet. Overigens blijf ik deze prefereren boven versterkers die bedoelt zijn voor elektrische gitaren zoals de Pignose. En ik meende dat de ts daarop doelde.

dacrow
22 november 2008, 13:40
Oké, nou overvraag je me. Ik ging uit van de spec's zoals die rondzwerven op het internet. Overigens blijf ik deze prefereren boven versterkers die bedoelt zijn voor elektrische gitaren zoals de Pignose. En ik meende dat de ts daarop doelde.

Hey Jeroen, hoe valt die Yamaha mee?
Speel je er met acoustische gitaar op?

Jeroen76
22 november 2008, 14:23
Hey Jeroen, hoe valt die Yamaha mee?
Speel je er met acoustische gitaar op?

Ik heb die yamaha tweedehands kunnen scoren en ben er erg blij mee. Geen effecten of iets dergelijks maar gewoon een pure sound. Hij lijkt een bijna hifi-sound te hebben.
Ja ik speel er akoestisch en elektrisch over, hoewel natuurlijk bedoelt voor akoestisch. Hij heeft met name een mooie basweergave. De vorige eigenaar gebruikte 'm voor een akoestische basgitaar.

groetjes
Jeroen