PDA

View Full Version : Leren gitaar spelen



Dorandeo
20 november 2008, 18:51
Hoi,

Ik wil graag leren om elektrisch gitaar te spelen, maar ik heb totaal geen ervaring met muziek (geen ritme gevoel en ik kan geen noten lezen).

kan ik het best eerst een akoestisch gitaar kopen en daarop leren spelen?
En is het verstandig om lessen te volgen of kan ik genoeg op internet vinden?

Of hebben jullie andere tips voor mij?

Guitar GoD
20 november 2008, 20:02
je kunt het beste beginnen op een akoestische gitaar, dat is moeilijker dan elektrisch spelen. daarom is het later makkelijker om over te stappen op een elektrische gitaar. het is idd wel verstandig om lessen te nemen. zeker als je helemaal geen gevoel voor muziek hebt.

succes!

Dorandeo
20 november 2008, 20:25
bedankt gitaar god,

Ik dacht altijd dat akoestisch makkelijker was om de basis op te leren, maar dat heb ik ook gehoord van iemand die ook bijna geen ervaring met gitaar had

Aeonis
20 november 2008, 20:38
Als je heel graag elektrische gitaar wilt spelen zou ik ook meteen op een elektrische beginnen. Hier is niets mis mee en waarschijnlijk heb je dan meer motivatie en dus vaker de gitaar in de hand. Mensen die graag piano willen leren maar van hun ouders eerst verplicht blokfluit moeten spelen raken uiteindelijk vaak geen piano aan en stoppen maar met muziek omdat ze het saai vinden.

Als je een akoestische gitaar niet verkeerd vind kun je inderdaad op een akoestische beginnen, sommigen raden dat aan, maar ik vind het opzicht een beetje onzin allemaal. Ben zelf ook op een elektrische gitaar begonnen en het gaat prima op elektrisch en akoestisch. Zolang je het maar leuk vind!

Ik raad je wel aan om met lessen te beginnen! Let wel, lessen zijn absoluut geen vereiste om goed gitaar te kunnen spelen, uiteindelijk moet je het toch zelf doen, maar je zult veel profijt hebben van een goede basis en in het begin sneller vooruitgang boeken.