PDA

View Full Version : Van Halen



SymphonY-X
8 maart 2003, 20:11
Hey,
Ik zit met een vraagje, bij het nummer "unchained" van Van Halen, weten jullie wat ie voor effect gebruikt bij o.a. de intro, is dat een wah? zoja weten jullie welk wah pedaaltje er zo'n beetje het dichtst bij in de buurt zal komen?? :grin:
Alvast hartelijk bedankt

PeArLjAm
8 maart 2003, 21:24
Helemaal in het begin van het nummer is het gewoon de crunch van zijn versterker, maar na een secondetje of 20 (ik weet het niet precies) dan komt er een flanger bij in het intro riffje. Een wah gebruikt hij in ieder geval zeker niet.

kokeleko
8 maart 2003, 22:04
Eddy gebruikte in die tijd veelal een MXR phaser en een MXR flanger. Op Unchained hoor je volgens mij een flanger? , en die andere geluidjes zijn volgens mij boventonen die je met een van je linker vingers ( als je rechtshandig bent ) , als een soort van slide flagolet over die losse snaar beweegt. Moet je de hele zaak wel een halve toon naar beneden stemmen , anders kun je de open snaren niet gebruiken , want een capo is niet stoer ,Hahahha.

Negative K3 fan
8 maart 2003, 23:24
Volgens mij een flanger, maar een phaser kan ook wel.

Yek
8 maart 2003, 23:27
Hij gebruikte in die tijd (naast reverb) inderdaad maar 2 effecten: MXR Phaser en MXR Flanger. Je hoort in dat leadthema van Ain't talking telkens een flanger wanneer hij de lage noten speelt. Dus hij drukt 'm telkens maar even in. Zijn phaser hoor je bv. in de solo van You really got me en in Eruption.

SymphonY-X
9 maart 2003, 18:41
ok, thx alot :grin: