PDA

View Full Version : Love thing



Barret Wallace
8 maart 2003, 21:02
Vandaag ff een nr van satriani opgenomen

here it is:
http://members.lycos.nl/shakeel2001/lovething.mp3

Swan
8 maart 2003, 21:12
mooi gespeeld

SiNiSTRaL
8 maart 2003, 21:19
jezus man, wat ben jij goed zeg, dit is werkelijk het mooiste wat ik ooit gehoord heb
:lol:

RadiuS
8 maart 2003, 21:40
k ken t origineel en je zit totaal uit ritme af en toe loop je een halve maat voor en daarna speel je weer ff goed enzo. Misschien ligt t aan mij maar af en toe heb ik t idee dat t een beetje vals klinkt. Als laatste puntje ligt de sologitaar niet lekker in de mix, klooi wat met de equalizer (zowel op versterker als na opname). Je techniek enzo is verder wel goed en het geluid op zich is erg goed!

Bosch
8 maart 2003, 21:45
Die tremmelo-gein bij 2:36 is mega subtiel!
Erg smaakvol!

Goed gedaan!!!

Cheerz,

~Wouter~

Barret Wallace
8 maart 2003, 21:48
Hey dank voor de reacties allemaal

wat de timing betreft dat klopt die is niet helemaal goed, er zitten overigens ook een paar improvisatie stukken in.

Shay
9 maart 2003, 04:35
Hey Bret .. leuk geprobeerd man

Ik ken dit van satch .. paar handoge tips... probeer niet alleen te luisteren naar je gitaar maar naar het geheel en speel dan.. en je sound vind ik iets te dun.. maar ik vind wel dat je bijna hetzelfde speelt als satch alleen speelt satch em beter :wink:

Laat nog es wat van je horen .. vond het wel cool om te luisteren .. greetzz

Predator
9 maart 2003, 18:15
Hey zwa!

Je timing is inderdaad MAJOR OFF, je intonatie soms ook, maar je techniek is wel dope...

Je mag aan de sound ook wel wat sleutelen maar dat heeft te maken met smaak. Maar voor een nummer als dit vind ik het persoonlijk iets te DUN.

Eigenlijk valt de tone die Satch in dit nummer heeft niet na te bootsen.. Het is net "FLACID" ofsow.. Supernat, toch nog heel clean en netjes.


- Luister naar wat je speelt en niet naar wat je DENKT dat je speelt.
- Luister naar het geheel, zo blijf je misschien wat beter in de maat. (Net als in een band, luister niet alleen naar wat jij speelt maar ook naar wat de rest speelt.)
- Zorg dat je het nummer niet alleen kan spelen, zorg dat je het kunt spelen IN JE SLAAP! (Klinkt misschien vreemd, maar wat ik probeer te zeggen is, ken alle ins en outs van het nummer en zorg dat je jezelf op je gemak voelt - dan hoef je minder te denken tijdens het spelen en doe je minder fout! Heel werk dus, niet HALF ofsow!)


Ik denk dat ik deze song deze week ook maar eens opneem, ik kan het toch allang spelen, wordt eens tijd dat ik mezelf in een opname zoals dit hoor. Kan ik ook wat van leren!

Nice try... Blijf oefenen, la'erz!

Barret Wallace
9 maart 2003, 19:32
Hey dank voor de tips, ik ga ze allemaal langs en volgende week komt er een nieuwe opname :wink:

Ibanez
9 maart 2003, 19:44
Goed gespeeld! Soms heb ik een beetje het gevoel dat het wat vals is en voor de rest ben ik het wel met predator eens de toon is een beetje dun en bij 2:26 ga je een beetje uit de maat :smile: Maar wel erg cool ik doe het je (nog) niet na! :smile:

sash
9 maart 2003, 19:59
Sjaak, erg gaaf gedaan!

Het is soms ietwat vals, maar dat ligt volgens mij aan je gitaar.
Dat z'n sound dun is ligt volgens mij aan het feit dat de wah constant aanstaat.

Verder klinkt het heel cool. Mooi gespeeld!

Predator
10 maart 2003, 16:27
Jah, misschien daarom al heb ik daar nooit last van.. Maar Barret.. Stuur mij je opname, ik heb de track ook, dan master ik het wel voor je en zorg ik dat je sound zo dope als mogelijk is!

Barret Wallace
10 maart 2003, 18:55
Als je de wav file bedoelt hehe dan gaat dat erg lang duren over msn :wink:

Predator
11 maart 2003, 11:55
Dan stuur je het toch in takes? ... Duurt heus niet zo lang! :wink:

Ow fuck.. Jij hebt Chello he? :wink:

VHsologitarist
11 maart 2003, 14:35
ha barret,
klinkt leuk man,
zeker professioneel geluid (althans dat vind ik), keep on going!!!
Greetz
Edward Van Halen

Barret Wallace
11 maart 2003, 14:38
hey van Halen bedankt voor je complimenten :wink:

sunday violence
2 juli 2003, 18:19
om maar even een hele oude koe uit de sloot te halen...

barret heb jij die backingtrack nog?? ik ga misschien dit nr spelen op de sena guitar awards....

Barret Wallace
2 juli 2003, 18:33
gatverdamme WAT HAD IK DEZE TOCH SLECHT GESPEELD :o

hoe heb ik dit ooit DURVEN posten :o :roll: :-(


ja ik heb de backing nog wel ergens

ik kan em je wel versturen via msn ofzo

sunday violence
2 juli 2003, 18:37
ja graag, msn: deman1982@hotmail.com

Barret Wallace
2 juli 2003, 18:47
ik moet nu ff weg maar ben tomorrow back dan heb je em :cool: 8-)

Phoenix Rising
2 juli 2003, 19:24
Het geluid is een beetje dunnetjes, dat is wel jammer. Voor de rest vind ik em best cool hoor, no need to put yourself down joh!

De Teng
2 juli 2003, 21:09
Om heel eerlijk te zijn.... geluid is schraal, techniek is niet echt goed. Dit hoor je vooral aan de bendings die niet mooi uitkomen en op hoogte zijn. Heb je die wah al lang trouwens? Beheersing van het pedaal kan ook erg schelen. Euhmm.... timing is wel erg vaak fout....strakheid bepaalt ook nogal of een solo goed is. Dit vind ik niet goed eigenlijk.

Sorry.. :cry:

sunday violence
2 juli 2003, 21:19
haha sorry man dat ik die ouwe shit weer naar boven heb gebracht, maar het is idd niet echt best. je bent wel fucking veel voooruit gegaan dan in 4 maanden tijd

Swan
2 juli 2003, 21:27
goh heeft 10 uur per dag gitaarspelen toch nog nut :razz:

delphiro
2 juli 2003, 23:35
nee, dit is 't niet Barret.. je kan volgens mij wel beter. Het is echt vals op heel veel plekken maar goed ik zie dat je al afgestraft bent :-D

Phoenix Rising
3 juli 2003, 00:03
10 uur per dag?? jezus man dat zou ik echt nooit kunnen opbrengen, niet genoeg zelf discipline :D

Barret Wallace
3 juli 2003, 09:46
AAAAAAAAARGH WAAROM MEN OUDE MP3'S NAAR BOVEN HALEN :evil: :evil:

@sunday :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :P

@swan ik oefen geen 10 uur per dag althans niet elke dag :lol:

@phoenix bedankt :P

@teng je hebt helemaal gelijk ;) ik snap ook niet waarom ik dit ooit heb durven posten :o die wah heb ik eh een half jaar of acht maanden ofzo
opname was peavey bandit 112 + crybaby 535q + cheapo micro + slecht gespeeld resulteert in een klote opname :P

@Delphiro ja ik kan wel beter maar toen niet :o



:-D

De Teng
3 juli 2003, 15:06
Maar als je het goed speelt is dat kutgeluid niet erg. Een goede gitarist pluk je er met kutapparatuur ook wel uit... ff oefenen nog kerel ;) En je wah beheersen....

Gert-Jan
4 juli 2003, 23:21
Hey Barret,

Zit nog maar net op dit forum, maar wat ik verder van je gehoord heb is ok.

Je sweeps zijn goed.

Maar dit love thing ding gaat helemaal nergens over.

Neem het opnieuw op, speel het "laid back" en laat je wah wat meer met rust.

He wat lul ik nou. Ik zal binnenkort mijn versie van Love thing uploaden.

CU

Barret Wallace
5 juli 2003, 00:02
Hey Barret,

Zit nog maar net op dit forum, maar wat ik verder van je gehoord heb is ok.

Je sweeps zijn goed.

Maar dit love thing ding gaat helemaal nergens over.

Neem het opnieuw op, speel het "laid back" en laat je wah wat meer met rust.

He wat lul ik nou. Ik zal binnenkort mijn versie van Love thing uploaden.

CU

hehe deze versie zuigt zo bad ik wou bijna de mp3 weghalen maargoed je moet je niet schamen voor hoe je vroeger nouja vroeger 4 maanden geleden dan :roll: speelde

Anyway er komt een nieuwe versie aan 8-) en misschien ook crushing day :o

Gert-Jan
5 juli 2003, 00:08
Ik vind het verbazingwekkend hoe snel jij je spel hebt geupgrade.

Neem je ergens les of ben je selfmade?

Ik ben momenteel weer zwaar aan het lessen en dat was hard nodig.

Als je nog meer stukken hebt dan ben ik geinteresseerd.

Heb nog veel materiaal liggen, ook een paar lekkere jamtrax, als je ze wilt hoor ik het wel.

Barret Wallace
5 juli 2003, 11:24
Ik volg les bij Age Kat, misschien heb je weleens van em gehoord hij zat bij de oude band van die slet journey die bij de jury van idols zat :lol:

ik zou graag wat meer materiaal willen horen 8-) en in die jamtracks ben ik zeker geinterresseerd.

Swan
5 juli 2003, 12:21
@swan ik oefen geen 10 uur per dag althans niet elke dag :lol:




niet eens? schaam je man

sunday violence
5 juli 2003, 14:51
ik heb love thing helemaal uitgewerkt en een beetje op mn eigen manier gespeeld, ik zou m erg graag hier posten maar ik heb natuurlijk goverde#%^#%& geen opnamer apparatuur!! heeft iemand nog iets in de aanbieding??

voor weinig??

SiNiSTRaL
6 juli 2003, 19:38
Ik volg les bij Age Kat, misschien heb je weleens van em gehoord hij zat bij de oude band van die slet journey die bij de jury van idols zat :lol:

ik zou graag wat meer materiaal willen horen 8-) en in die jamtracks ben ik zeker geinterresseerd.

zit die gozer in 'rdam ergens (ik moet ook wat meer aan mijn technische kennis doen, en ben meestal te lui om uit mezelf laddertjes in te studeren :D )

Barret Wallace
6 juli 2003, 19:46
Ik volg les bij Age Kat, misschien heb je weleens van em gehoord hij zat bij de oude band van die slet journey die bij de jury van idols zat :lol:

ik zou graag wat meer materiaal willen horen 8-) en in die jamtracks ben ik zeker geinterresseerd.

zit die gozer in 'rdam ergens (ik moet ook wat meer aan mijn technische kennis doen, en ben meestal te lui om uit mezelf laddertjes in te studeren :D )

sorry maar als je wat aan je techniek wil doen moet je niet bij hem zijn,
hij leert je geen oefeningen maar improviseren over verschillende keys enzo geen sweeps speed triplets economy picking etc.

En hij kapt er in oktober mee