PDA

View Full Version : Dean evo phantom/noir



iWishmaster
20 november 2008, 13:23
Weet iemand meer over deze gitaren? Ik krijg namelijk de Dean Evo Phantom te ruil aangeboden tegen mijn ESP KH-202, maar kan er weinig over vinden. Zijn dit degelijke gitaren, wat voor een pickups zitten erin etc.

Ik lees ergens dat de Phantom vervangen is door de Noir. De Phantom had echter een adviesprijs van ~500$ en de Noir van ~300$. Zijn er dan ook verschillen in hardware of isie gewoon sterk in prijs gedaald?

Overigens: ik zoek een degelijke gitaar voor stevige muziek (hardrock / metal) ter vervanging van mijn KH-202 omdat ik erachter ben gekomen dat de Floyd Rose niks voor mij is. Natuurlijk: proberen, maar 'tis een stuk rijden en als 't bij voorbaat al niet in de buurt komt qua prijs/kwaliteit van de KH hoef ik de moeite ook niet te doen.

interessander
20 november 2008, 13:33
Ik denk dat je op de tweedehands markt betere gitaren met een vaste brug tegenkomt voor hetzelfde geld. Ik ben zelf niet zo kapot van de goedkopere dean modellen.
Ik heb zelf geen ervaring met de LTD dus ik weet niet of die vergelijking opgaat.
Je kunt je floyd natuurlijk ook vastzetten, of is dat geen optie voor je?

iWishmaster
20 november 2008, 14:11
Ik denk dat je op de tweedehands markt betere gitaren met een vaste brug tegenkomt voor hetzelfde geld. Ik ben zelf niet zo kapot van de goedkopere dean modellen.
Ik heb zelf geen ervaring met de LTD dus ik weet niet of die vergelijking opgaat.
Je kunt je floyd natuurlijk ook vastzetten, of is dat geen optie voor je?

Zou kunnen, maar je geeft zelf het argument al eigenlijk: de middensegment gitaren (~400-500e vind ik toch redelijk middensegment) met vaste brug zullen wat beter zijn. En ik wil ook gewoon weer eens wat anders: ik heb 2 gitaren en beide zijn stratmodellen, ik wil zonder extra geld uit te geven kijken of ik kan wennen aan een LP-model (of iets in die trand).

interessander
20 november 2008, 14:27
Als je niks tegen een bolt-on hals op een LP hebt kan ik je de oude japanse gibson LP kopieren aanraden (je hebt ze wel met gelijmde hals maar die zijn direct weer een prijsklasse hoger) zoals die van Ibanez bijvoorbeeld.
Ik heb zelf een Kasuga black beauty en dat is echt een hele fijne gitaar.

iWishmaster
20 november 2008, 15:27
Als je niks tegen een bolt-on hals op een LP hebt kan ik je de oude japanse gibson LP kopieren aanraden (je hebt ze wel met gelijmde hals maar die zijn direct weer een prijsklasse hoger) zoals die van Ibanez bijvoorbeeld.
Ik heb zelf een Kasuga black beauty en dat is echt een hele fijne gitaar.

Op zich geen bezwaar, ik sta open voor vanalles: maar zie maar eens iemand te vinden die een dergelijke ruil wil doen ...

Maargoed, ik heb ook geen haast met de ruil/verkoop.

iWishmaster
21 november 2008, 10:07
Schaamteloze bump: verder iemand die deze gitaar kent?