PDA

View Full Version : Nieuwe (studio) amp CORNFORD HARLEQUIN!!!



ieme
20 november 2008, 11:56
http://www.valvehead.net/cornford_header.jpg

Ik heb een nieuwe amp, een Cornford Harlequin 6 watt buizen combo, easy as possible met alleen Gain, Bass Treble en Master pots een 2 standen voicing schakelaar en een aan uit schakelaar. Dit gaat door de V30 speaker en klinkt waanzinnig! Tot nu toe is dit de amp die het aller beste reageert op je spel, de gitaar zelf en t gebruik van je volume pots.

Super versterker met vele mogelijkheden qua sound. En heel bruikbaar, ook thuis! absolute aanrader!

Ik zal snel eens wat opnames maken en hier posten!

sjaak1990
20 november 2008, 12:19
Dat lijkt me een geweldige amp.
Hoe hard gaat hij clean, echt clean?
En hoeveel gain kan je eruit krijgen, jcm800 1 kanaal achtig?
Geweldig zon versterker waar het puur op de dynamiek aankomt, en soundsamples? :rockon:

Veel plezier ermee!

marc_o
20 november 2008, 12:20
Tof Ieme! Zijn echt erg goede versterkers.
Heeft ie een beetje optreedvolume? ( zover kwam ik namelijk niet bij het testen destijds..)

ieme
20 november 2008, 12:26
Het is natuurlijk geen vergelijking met een 150 watt triple rectifier. maar ik denk als je hem met een mic ervoor gebruikt (zoals ik dus live ALTIJD speel) zou je hem prima live kunnen gebruiken, ik wil het iig wel eens testen en dan hem gewoon op mn monitor terug krijgen. Maar ik denk dat het niet genoeg is voor de band waar ik in speel. (lees luide rockband). Ik ben heb hem even gecheckt op clean en dat kan hij door t gebruik van de gain knop best lang blijven. vanaf 2 uur breekt hij echt open en als je hem vol open zet deed hij me denken aan de soldano SLO100 lead kanaal.
Deze versterker is ontwikkeld voor thuis en studio gebruik en dat is ook echt waar hij goed in is!

Ik zal zsm soundfiles maken want de filmpjes op youtube zijn schel en rechtvaardigen de kwaliteit van deze amp niet.

ColourofFire
20 november 2008, 12:58
Een vriend van me van een ander forum heeft er ook zo een, geweldig ding, klinkt echt goed. Veel plezier ermee.

sjaak1990
22 november 2008, 00:03
Ik ben erg nieuwsgierig. SLO 100 leadkanaal met zon ampje lijkt me wel wat :cooler:
Leuk voor om mn slaapkamer:dance:

Solidkick
22 november 2008, 07:11
Congrats. Het zijn fijne ampjes.
1 van de weinige amps waarvan ik spijt heb dat ie verkocht is.
Gelukkig worden ze nog steeds gemaakt dus wie weet heeft de Sint dit jaar een goede bui :D

2e hands of uit de UK laten komen?
Ik zag een paar weken terug dat ze daar erg mild geprijsd waren/zijn.

ieme
22 november 2008, 11:34
gitaarmarkt heb ik em vandaan