PDA

View Full Version : Deze al gezien???



jpb
20 november 2008, 09:04
http://www.benedettoguitars.com/bb-ilteredo.php

zeppo
20 november 2008, 09:50
Bizar! Maar eerlijk gezegd vind ik 'm erg mooi.
Toch denk ik niet dat ik 'm ga kopen ....

zoon van Piet
20 november 2008, 10:15
ik vind het wel wat hebben.. straks eens een potje houtworm halen en leegschudden in mn gitaar...

RonnyV
20 november 2008, 10:18
Zelde zo' n lelijke gitaar gezien :o
Hij is bijna eng :chicken:

Rutger
20 november 2008, 10:26
Had ie geen geld voor goed hout?

jpb
20 november 2008, 10:41
Tuurlijk heeft Bob Benedetto wel geld. Hij is de belangrijkste levende archtopbouwer.
Hij heeft zelfs een gitaar gemaakt van afvalhout... Die schijnt ook nog erg goed te klinken ook.

Ik vind deze "wormhole" gitaar wel mooi, eigenlijk...

chefdaniel
20 november 2008, 11:13
beetje zombie is het ook wel, brrr

Rutger
20 november 2008, 11:14
Tuurlijk heeft Bob Benedetto wel geld. Hij is de belangrijkste levende archtopbouwer.
Grapje, t was maar een grapje.... ;)

--=HANS=--
20 november 2008, 11:31
Ik vind het er op een of andere manier ook niet zo smakelijk uit zien:chicken:

De top lijkt me trouwens ook nogal dik om echt goed te klinken. Voor de rest natuurlijk wel weer erg mooi gebouwd!

Otje
20 november 2008, 12:47
Beetje boven mijn budget. Beetje maar.

aaronstonebeat
20 november 2008, 13:00
$ 52.500 ???

Volgens mij is die top dunner dan ie lijkt omdat die wormgaten er zo schuin doorheen lopen.

zoon van Piet
20 november 2008, 13:33
Ik vind het er op een of andere manier ook niet zo smakelijk uit zien:chicken:

De top lijkt me trouwens ook nogal dik om echt goed te klinken. Voor de rest natuurlijk wel weer erg mooi gebouwd!

Veel archtops hebben behoorlijk dikke bovenbladen. Soms wel een centimeter dik. En ze klinken er niet minder om.

BamBuFan1
20 november 2008, 15:42
Ach ja, niesen tijdens het dremelen. Wie heeft het niet meegemaakt...

dubdub
20 november 2008, 20:21
ik vind m schitterend!
moet je gitaarbouwer voor zijn natuurlijk, om zoiets te maken... anders had ik ook nog wel een paar planken liggen...

MeneerJoost
20 november 2008, 20:50
Zelde zo' n lelijke gitaar gezien :o
Hij is bijna eng :chicken:

Je haalt me de woorden uit de mond vind em wel iets engs hebben ja :S

richwoodplayer
20 november 2008, 21:04
vind het er een beetje vies uit zien..
zou het niet willen hebben eerlijk gezegd.
maarja, smaken verschillen :D

EDIT:

achterkant vind ik wel prachtig:)

hezz
20 november 2008, 21:36
Ik vind 'em prachtig!

Kaboemba
20 november 2008, 21:37
Ik vind hem echt geweldig, maar ja iets nieuws of anders wordt door weinig gitaristen gewaardeerd.

GetnFunky
21 november 2008, 02:26
vind hem lekker anders, mooi ding.. wel ching ching

Blend
21 november 2008, 09:21
Niet de moeite waard. Hout dat aan alle kanten is aangevreten, ook niet echt bevordelijk voor het geluid, én het is gewoon een f*cking stunt, niemand geeft zoveel geld uit voor zo'n gitaar.

Buzz
21 november 2008, 10:22
Niet de moeite waard. Hout dat aan alle kanten is aangevreten, ook niet echt bevordelijk voor het geluid....

Hoezo? Heb je hem dan gehoord? Ik denk dat het nog wel eens heel mooi zou kunnen klinken.

Saf
24 november 2008, 18:42
ik vind het geniaal gaaf eruit zien.

Zjef
24 november 2008, 21:06
Om een of andere reden is dit gitaartje volledig mijn smaak. Het prijskaartje daarintegen... :sneaky: Misschien moet ik er ooit ook maar eentje bouwen. :satisfie:

zoon van Piet
25 november 2008, 15:52
Om een of andere reden is dit gitaartje volledig mijn smaak. Het prijskaartje daarintegen... :sneaky: Misschien moet ik er ooit ook maar eentje bouwen. :satisfie:

De materiaalkosten zullen niet zwaar op je budget leunen.

tip: Bob Taylor maakte ooit een gitaar uit ouwe pallets, met de spijkergaten er nog in..

bagheera
25 november 2008, 16:17
mijn mening is eerder gemengd, ik vind hem wel wat hebben maar toch ook een beetje creapy, ze geeft mij bij het zien niet direct zo een inspiratie golf wat ik bij een gibson les paul of een prs wel heb ,of in de archtop wereld bij een es 175

trouwens wie koopt nu zo'n dure gitaar ( en speelt er dan nog op ook ) dan mag de klank nog zo goed zijn gewoon te duur om aan te komen

Laser
29 november 2008, 15:14
Wow,

aardig, schitterend, je moet het als bouwer van formaat maar aandurven om hiermee uit te pakken.
Zouden al die kleine klankgaten een andere projectie geven????
En allemaal kleine uitgewreten klankbalkjes binnenin??? :dance:

Alleen in de prijs wordt niks afgegeten.... spijtig :)

sanderz
29 november 2008, 22:19
Niet de moeite waard. Hout dat aan alle kanten is aangevreten, ook niet echt bevordelijk voor het geluid, én het is gewoon een f*cking stunt, niemand geeft zoveel geld uit voor zo'n gitaar.

Waarom zou het een stunt zijn?

Ik vind het een interessant experiment en wat het geluid aangaat: ik ben eigenlijk gewoon heel benieuwd.

Als ik het geld had, en nog voldoende over voor een gezins-Lexus en een mooie kinderwagen, dan zou ik hem vandaag nog bestellen.

Maar 100% ontopic: nee, deze had ik nog niet gezien ;)

gerriedegullegever
15 januari 2009, 18:28
dit is zo lelijk dat het bijna mooi wordt.
qua kunst zou je het wel aan de muur kunnen hangen...

Mad mind
17 januari 2009, 17:17
Dat is precies gemaakt uit een oud kussen. Zoveel geld voor zo'n lelijke gitaar, wie geeft dat er nu aan.