PDA

View Full Version : Trace Elliot basstack kraakt



MSH
19 november 2008, 23:36
Hallo,

Ik ben in het bezit van Trace Elliot basstack. Een top met 2 cabinets, een 2x10'' 2x5'' cabinet en een 15'' cabinet. De set klinkt erg lekker maar als ik hem wat opendraai en hij begint te blazen, dan hoor ik een kraak op bepaalde frequenties, vooral als ik een g en een a aansla op m'n bas. Het vreemde is, is dat van de cabinet van de 2x5'' 2x10'' 2 conussen kraken (de bovenste) en de onderste die kraken niet. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Misschien contactjes die los zitten o.i.d.?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Joey Handsome
19 november 2008, 23:52
Klinkt als dat je speakers kapot zijn. Conus ergens los.

Geoff
24 november 2008, 11:35
probeer zeker eerst eens de 2 cabs appart aan te sluiten (eerst de 15", en dan de 2x10") zo kan je er achter komen of het een cab is dat kraakt.

verder zijn er nog verschillende dingen die kunnen kraken, probeer ook eens nieuwe snaren op je bas te leggen, ik weet niet waarom, maar bij mij helpt het vaak om (in mijn oren) luider te kunnen spelen.

verder moet je er ook voor zorgen dat je de voortrap van je amp niet te fel overstuurd (de gain knop)

ik heb met mijn trace cabs ook al voorgehad dat het stofkapje van de speaker gelost was. dit klonk verchrikkelijk (net of de speaker aan het sterven was) maar was redelijk eenvoudig, en goedkoop (te laten) op(te)lossen.

Als je zeker weet dat het aan de speakers ligt, en je weet ook nog dewelke, kan je proberen die speakers eruit te halen, en voorzichtig de conus naar achter duwen. als je scheurtjes ziet ergens, of het stofkapje (dome) dat ergens los zit, of de randen zijn beschadigd, ga je er best mee langs je gitaarwinkel.

MSH
24 november 2008, 12:57
Bedankt voor je reactie :) Ik heb de top nu niet bovenop de cabs staan maar er naast en nu kraakt het helemaal niet meer...

Phyrexian
24 november 2008, 15:43
Leuk dat je geholpen bent!