PDA

View Full Version : Line6 Variax500 + Line6 podXT live



Nocki
19 november 2008, 21:37
Hoi,

Vandaag via inruil verkregen en ik wou gewoon even erover schrijven.
Er zullen mensen denken/vinden dat het spam is en dat mag je denken... :) . Het is het niet. Ik wou gewoon mn bevindingen delen.

Ik heb in het verleden de Variax 300 gehad en ook de pdo xt live. beide niet tegelijkertijd waardoor ik ook niet alle info had. nu ik ze beide even het kunnen testen wou ik gewoon mn gedachten erover laten gaan. Is dit soort info niet gewenst reageer je gewoon lekker niet en anders vraag je maar een slotje aan. Dan zal ik de info ook weer verwijderen zodat de zoekfuntie ook niet meer werkt... :-) Sabot!

De variax die ik heb gehad was een stuk brandhout in vergelijk met deze gitaar. Het verschil in nummer is niet zo hoog maar vanaf 500 kan ik je zeggen dat je te maken krijgt met een net instrument... Het voelt goed en solide aan.

Waar de gedachte dat het het net niet is bij alleen de pod xt live of de variax is het in combinatie gewoon wel af. Heel leuk om te horen!

Er is al genoeg geschreven over de eigenschappen van beide apparaten maar de combinatie zie je niet zo veel... Ook de combi (variax) met de Vetta is mogelijk en ook die heb ik wel eens gehad. stand alone bijna altijd net neit maar in combinatie zal dat ook super zijn...

Het gaat zeker mn lp custom en cae preampje niet vervangen maar voor bepaalde doeleinden werkt het zeker wel!

komende vrijdag neem ik de variax500 mee naar de kerk m waar ik m eens ga uitproberen... ik ben erg benieuwd hoe die zich in een band gaat houden!

Ik heb als test nu de vht 2/50/2 met 2 bagends gebruikt wat natuurlijk een enorm fijne uitversterking is maar ik denk dat het met een geluidsinstallatie ook beter gaat klinken.

Wat nog steeds niet eecht overtuigend klinkt zijn de sitar en banjo maar de stratjes, tele's en lp's enzo zijn erg goed! Waar ik helemaal gecharmeerd van was waren de akoestische bakjes... erg overtuigend!!! Ook de manier waarop alles aangesloten zit is super! al met al een leuke set als je ze samen hebt en je mist wat als je 1 van de 2 apart gebruikt!

vrijdag of zaterdag meer!