PDA

View Full Version : jullie mening over koch



t0ne
19 november 2008, 17:13
Wat vinden jullie van een:
Koch Twintone 50 top + Koch Twintone Cabinet 112

alvast bedankt!

J-sus Rulez
19 november 2008, 17:14
Wat vind Jij ervan?

t0ne
19 november 2008, 17:18
nou ik ben op zoek naar een versterker en krijg vaak te horen dat koch het voor mij zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat dit een wat verouderd type is dus mijn vraag wat vinden jullie ervan?

hoe gek het ook mag klinken: ik zit te twijfelen tussen koch en tech 21 tm

bluegate
19 november 2008, 17:28
Ik heb een tijd op een Koch TwinTone gespeeld.
Vond 'm op laag volume mooier dan hard.
Mijn set was toen de Koch met een Soldano Hot Rod 50.
High gain blinkt de TT niet in uit, maar wel low gain.
Clean was behoorlijk, maar ik hou echt van Fender Clean (DR, Twin etc.)

Handig is de schakelbare Volumeregelaar voor slag/solo.

Nielsje
19 november 2008, 17:37
Koch = kwaliteit
Koch = karakterloos

Bernardduur
19 november 2008, 18:45
Vond 'm op laag volume mooier dan hard.



Helemaal mee eens!

dml
19 november 2008, 19:09
Koch = kwaliteit
Koch = karakterloos

Koch = inderdaad kwalteit
Koch = eigen sound, de één vindt het karakterloos, de ander kan niet zonder en een gulden middenweg schijnt niet mogelijk te zijn.

Maar wat vind je er nou zelf van?

Nielsje
19 november 2008, 19:41
Maar wat vind je er nou zelf van?

Vraag je dat aan mij, of de TS?
Zelf vind ik ze, zoals gezegd, karakterloos. Wel goed bruikbaar, dat moet dan wel weer gezegd worden.

sjaak1990
19 november 2008, 20:13
Steriele rotbakken.
Ik persoonlijk haat koch. Kwaliteit mag goed zijn maar ik vind de clean van een twintone minder dan van mn marshall avt100x. Het is zo steriel. De noten komen eruit maar zonder een beetje extra. De overdrive is zeker niet slecht maar hetzelfde, saai.
Harder gaat het ook niet leuke klinken, geen buizenreacties.
Geen koch voor mij, noooiiiitt!

En verderrr no offence voor de liefhebbers!

Onmeunig Hans
19 november 2008, 20:57
Ik heb een Studiotone en vind hem geweldig. Maar daar kun je helemaal niets mee. Zoek een zaak die ze heeft en ga er eens spelen. Vergelijken met andere versterkers en cabs.

Met deze vraagstelling ga je niets wijzer worden, ben ik bang.

hans

zjanke
19 november 2008, 21:09
Het heeft iets hi-fi achtigs, het klinkt allemaal erg gepolijst. Als je er inderdaad van houdt is het een prima versterker.

t0ne
19 november 2008, 21:21
bedankt voor jullie reacties, ik ga 'm zaterdag zelf luisteren. Weet ik tenminste waar ik op moet letten.

Baker
19 november 2008, 21:45
Jaren een gehad.
Multitone. Prima bakken hoor....

Herman
19 november 2008, 23:00
Ik ben zelf erg tevreden over mijn twintone, maar het is inderdaad wel typisch Koch. Ik heb ook wel eens over een studiotone en over een twintone II gespeeld, wat beide ook prima amps zijn.

bagheera
19 november 2008, 23:46
ik heb de koch multitione II en die is geweldig de studiotone zou ook heel erg goed moeten zijn.
Normaliter zou je met koch goed moeten zitten ( die reageren daarbij ook nog uitstekend op pedaaltjes )

ben benieuwd of we er een nieuwe koch'er bij krijgen

Lexvandoef
19 november 2008, 23:51
De Koch-tone, daar moet je inderdaad van houden. Ik vind het zelf niets, maar het is inderdaad wel kwaliteit.

Wicked Willy
20 november 2008, 10:13
Ik speel al 10 jaar over Koch. Ben begonnen met een Twintone en sinds 5 jaar een Multitone. Verder heb ik ook nog een Studiotone gehad. Het heeft wel even geduurd voordat ik een lekkere sound had gevonden (met name op het derde kanaal van de MT), maar speel nu met veel plezier over mij MT. Zeker in combinatie met mijn PRS-en.........lekker, lekkerrrrr.

Tsja iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur........zo heb ik helemaal niks met de moderne Marshalls en met ENGL, maar goed sommige mensen weten daar toch ook een te gek geluid uit te halen....

Gibsonman
20 november 2008, 11:51
Koch is denk ik inderdaad kwalitatief prima in orde. Maar ik mis altijd een beetje korrel en smeuigheid in het geluid. Ik heb oveigens alleen de Powertone gehoord. Heeft wel ballen en dymamiek overigens. Wel netjes afgewerkt enzo maar van de looks wordt ik ook niet echt blij. (is natuurlijk een kwestie van smaak)

JohnLord
20 november 2008, 12:18
Ze klinken kut en zien eruit als een broodrooster uit de jaren vijftig.

PeteRS
20 november 2008, 12:40
Kwaliteit en zeker service zijn zeker ok. Ook de vormgeving vind ik zelf schitterend. Maar daar koop je geen versterker voor. Clean vind ik ze erg goed (ik praat over de twin/multi, powertone ken ik nie). Typering "steriel" herken ik zeker niet. Oversturing moet inderdaad je ding zijn, maar hier is zoals al opgemerkt je gitaar een erg grote factor. Jammer eigenlijk want bij mijn oude KC50 zat er wel een gave oversturing op, meer Marshall achtig (Het is wel een hele tijd geleden, dus misschien speelt nostalgie ook een rol)

Chris Winsemius
20 november 2008, 12:45
als een broodrooster uit de jaren vijftig.

Nee, da's 'n ander Nederlands versterkermerk... ;)

the sure thing
20 november 2008, 14:54
Ik heb zeker 5x in een gitaarzaak uitgebreid op een Koch gespeeld. Telkens onder het mom van "er zijn toch echt mensen die ermee door 1 deur kunnen". Ik niet. Hoe ik ook draai aan de knoppen, schakel tussen kanalen en alle features uitprobeer, ik vind het gewoon NIET mooi klinken. En ik probeer het zeker 1x per jaar... De enige waar ik een heel klein beetje warm van werd, was de classictone 4x10. Maar ja, voor die prijs heb je in mijn beleving prachtige andere versterkers.

Koch is niet aan mij besteed.

Mitch
20 november 2008, 18:10
Tja, de Classictone is de enige die echt iets anders gevoiced is, maar ook die vind het toch net niet hebben. De koele opsoming "kwaliteit, karakterloos" dekt de lading wel goed. Echt, ik vind de Studiotone top één van de beste prsij/kwaliteits verhoudingen hebben van dit moment. Super bruikbaar met clean, crunch en lead en een goed af te regelen eq/sound.
Dat gezegd hebbende is voor datzelfde geld een Vox AC30CCH een stuk minder veelzijdig (geen clean/crunch/lead) maar de totale sound is warmer, de overgang naar crunch veel vloeiender en de feel is veel lekkerder, het leeft allemaal veel meer. Zo maar even een vergelijking en het is een kwestie van smaak en voorkeur wat je zou kopen. Het is gewoon kwaliteit en de service is prima.
Twintone heb ik wat minder lekker gevonden dan de Studiotone, Twintone II klonk weer iets prettiger in mijn oren, maar geen enorm verschil.

Stratman70
21 november 2008, 15:38
De Twintone klinkt nergens naar. De multitone klinkt goed vind ik.

Samder
22 november 2008, 20:55
Hé!

Koch. Ik vind koch amps behoorlijk lekker klinken. Zit veel definitie in het geluid. De Koch overdrive op de amp vind ik zelf ook niet erg lekker, daarom gebruik ik tubescreamers en overdrive pedaaltjes voor vervorming. Ik gebruik sinds kort de direct drive, en die doet het erg goed met de koch!!!

hier een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=QPNQC5_e6LU&feature=related

Speel hier nog met een maxon od808.

Maar het blijft natuurlijk koch, de een vind het te gek, de ander haat het. Voor mij is het ook niet hét, maar ik ben zeker wel tevreden.

gegroet!

Sander

tillens
22 november 2008, 21:13
heb ook een aantal kochs aan de tand gevoeld. iedere keer weer... steriel en recht in je bek glas geluid. kortom niet iets wat mij kan bekoren. ik kan er geen warme toon uithalen. koch is voor mij gewoon niet weggelegd...

Dude
22 november 2008, 21:52
Ik heb zowel de studiotone top als de multitone II (nieuw gekocht) gehad en beide maar kort gehouden.

Over de kwaliteit.... mijn studiotone footswitch heeft het nieuw uit de doos maar een maand goed gedaan, en met de multitone ben ik 3 keer naar amersfoort gereden omdat er vreemde brommetjes in bleven zitten. Over de service niks te klagen want ik kon gewoon naar de fabriek komen op afspraak en werd steeds prima geholpen, tot 3 keer toe.... en dat is gelijk wel weer het nadeel ;)

Die studiotone was fantastisch in de band, klonk onwijs lekker, alleen geen goeie solo boost mogelijkheid anders had ik hem nu nog gehad. Die multitone kreeg ik maar niet lekker in de bandmix op het 3e scheur kanaal, heb dat hier op het forum vaker van verschillende mensen gehoord. Op de een of andere manier wil dat 3e kanaal lastig doen als je meer 2 gitaristen in een bandje speelt, viel bij mij iig volledig weg.

Je mot dr van houden.... maar mooi spul is het wel hoor !

MjS
22 november 2008, 22:13
Ik hou wel van Koch! Heb voorheen wel eens over een Twintone en een Studiotone mogen spelen (de laatste ook tijdens een optreden), en dat beviel me wel. Zo goed dat ik nu een Pedaltone heb. Helemaal geweldig! Service is ook top, heb ze een keer gemaild en een keer aan de lijn gehad, beide keren werd ik heel netjes en vriendelijk te woord gestaan.

Koch heeft wel een eigen sound, kan begrijpen dat het niet iedereen kan bekoren. Maar dat kunnen Marshalls en Fenders ook niet.

t0ne
24 november 2008, 12:00
Ik heb er zaterdag op gespeeld en inderdaad een keurig geluid. Iets te naar mijn smaak, zoek dus even verder. bedankt voor jullie reacties

ewout
24 november 2008, 16:43
Karakterloos... Ik herken de koch sound direct, ze hebben zeker een eigen karakter. Dat dat karakter wat steriel en hi-fi is, daar ben ik het wel mee eens! Het is hierdoor ook breed toepasbaar. Ik vind alleen de classictone mooi, de anderen eigenlijk in het geheel niet. De studiotone nog het minst eigenlijk...

Ik heb de classictone nu 4 jaar. Eigenlijk altijd haat/liefde verhouding gehad totdat ik andere speakers ging gebruiken. (celestion heritage G12-65 i.c.m. heritage G12-H) Sindsdien ben ik helemaal tevreden. Sindsdien alleen lovende complimenten van andere muzikanten en geluidsmensen, ze zijn zelfs boos als ik em niet meeneem. Sindsdien door heel nederland heen gesleept en van boerenschuur tot malieveld; klinken als een klok.

Het enige probleem dat ik ooit gehad heb is een buisje dat los zat... en dat na vier jaar gemiddeld 1x per week vervoer. Vier trappen op en af, in de auto over verkeersdrempels, dan +/- 100m rijden met de ingebouwde wieltjes over Rotterdamse stoepen... Die kwaliteit klopt wel in mijn geval! 8-)

Edit: zag even de post hierboven niet. Ach, baat het niet dan schaad het niet.

Negative K3 fan
24 november 2008, 20:23
Afgelopen weekend een gig gehad en gespeeld over een multitone II half stack met koch cab. Vond er niks aan en kwam ook slecht door de mix. Studiotone combo was ik destijds wel van onder de indruk.

pimmetje
25 november 2008, 11:41
Karakterloos kan ik me wel iets bij voorstellen...
Als je zelf karakterloos speelt :D.

Maar als ik eerlijk ben, gebruik ik m'n twintone eigenlijk alleen als werkpaard. Voor een echt lekker geluid gebruik ik meestal m'n Erwood. Toch is 't wat mij betreft een superversterker als 't gaat om flexibiliteit. Dat hangt natuurlijk deels samen met de mening van karakterloosheid die je hier hoort...

Ik denk wel dat 't klopt dat als je een specifiek geluid zoekt, je niet snel op Koch komt... maar als je een hele goede versterker wilt met een heel mooi clean en een goede scheur (zo lang je geen metal wilt spelen), dan is een Twintone een hele goede optie.

Hoe je met een Koch inclusief Koch/Jensen speakers NIET door de mix komt, is mij overigens echt een raadsel...

Misery Signals
25 november 2008, 13:12
Ik had dat met het 4x12 cab met Jensen/Koch speakers toch ook wel een beetje...
360 Watt, kon alle volumes en bassdruk aan zonder problemen. Weergave was echter vrij koud. De V30 versie vond ik pakken beter. Met de Koch/Jensen speakers moest ik mijn geluid beduidend harder zetten dan met de V30 versie.
Van constructie en bedrading ongeveer wel 't beste cabinet dat ik ooit vanbinnen heb aanschouwd.

MS