PDA

View Full Version : [Youtube] Beat it solo



Bailey
19 november 2008, 16:01
Hey, sindskort een opnamemogelijkheid thuis! En dacht eens: Laat ik Beat It proberen! Er is duidelijk wat met de timing van de originele solo dus bare with me voor de timingsfoutjes, ook jammer dat ik geen trem heb!
Maar je moet het zelf maar even bekijken :)

Commenten mag altijd :satisfie:

http://nl.youtube.com/watch?v=uoEACdZHLoY

Byee

harrie-beton
19 november 2008, 16:32
tja, wat moet ik er van zeggen.

+ Je kunt goed spelen. Het lijkt er erg op!

- Gespeeld zonder divebomb maar dat komt door je gitaar.

Probeer nog eens een opname waarbij beeld en geluid GELIJK zijn, nu is niet te zien of jij wel speelt.

Ik heb eigenlijk altijd problemen met dit nummer. Dit nummer is gespeeld door Eddy op een iets andere backing track dan "beat it", omdat er dingen vals en uit de maat klonken is men met de band gaan knippen en plakken. Dat heeft deze bijzondere en populaire solo opgeleverd maar muzikaal gezien vind ik het resultaat niks.

Hoe zei hij dat ook alweer: "A rock album is just as real as Indiana Jones and the Temple of Doom".

Bailey
19 november 2008, 16:34
tja, wat moet ik er van zeggen.

+ Je kunt goed spelen. Het lijkt er erg op!

- Gespeeld zonder divebomb maar dat komt door je gitaar.

Probeer nog eens een opname waarbij beeld en geluid GELIJK zijn, nu is niet te zien of jij wel speelt.

Ik heb eigenlijk altijd problemen met dit nummer. Dit nummer is gespeeld door Eddy op een iets andere backing track dan "beat it", omdat er dingen vals en uit de maat klonken is men met de band gaan knippen en plakken. Dat heeft deze bijzondere en populaire solo opgeleverd maar muzikaal gezien vind ik het resultaat niks.

Hoe zei hij dat ook alweer: "A rock album is just as real as Indiana Jones and the Temple of Doom".

Thnx, ik heb het namelijk helemaal gesynchroniseerd in Sony Vegas. Maar op de een of andere manier heeft Youtube altijd kuren met bepaalde bestandstypes! Dan heeft hij gewoon net even een vertraging van een milisecond of 2, dat is bij veel van mijn filmpjes.

VHsologitarist
19 november 2008, 17:10
tja, wat moet ik er van zeggen.
Ik heb eigenlijk altijd problemen met dit nummer. Dit nummer is gespeeld door Eddy op een iets andere backing track dan "beat it"
Meen je dat werkelijk waar? Ik heb gelezen in een artikel dat Eddie dit stuk wel degelijk heeft gecomponeerd voor beat it. En dat deze opname een improvisatie was van hem, en de mensen hem zo goed vonden klinken dat ze hem als studio opname hebben gelaten.


Dat heeft deze bijzondere en populaire solo opgeleverd maar muzikaal gezien vind ik het resultaat niks
Ieder zijn smaak natuurlijk. Ik vind het echt een super vette solo! Mooie opbouw en mooie flageoletten.. Ook een mooie nootkeuze.

Terug komend op wat feedback voor Bailey:
Je speelt hem zeker niet slecht. Ook qua timing zit je wel oke. Maar probeer die flageoletten er beter uit te knijpen. Ook je bends zijn niet zoals ze horen. Het zit m in de kleine details van het nummer. Let ook op de vibrato. Heb dit stuk ook ooit hier gepost (zonder filmpje), dus weet hoe lastig het is om deze solo goed in te studeren.

Probeer m nogmaals op te nemen, maar nu met mijn kritiekpunten in gedachten ;)

Gr
Fer

Bailey
19 november 2008, 17:14
Meen je dat werkelijk waar? Ik heb gelezen in een artikel dat Eddie dit stuk wel degelijk heeft gecomponeerd voor beat it. En dat deze opname een improvisatie was van hem, en de mensen hem zo goed vonden klinken dat ze hem als studio opname hebben gelaten.


Ieder zijn smaak natuurlijk. Ik vind het echt een super vette solo! Mooie opbouw en mooie flageoletten.. Ook een mooie nootkeuze.

Terug komend op wat feedback voor Bailey:
Je speelt hem zeker niet slecht. Ook qua timing zit je wel oke. Maar probeer die flageoletten er beter uit te knijpen. Ook je bends zijn niet zoals ze horen. Het zit m in de kleine details van het nummer. Let ook op de vibrato. Heb dit stuk ook ooit hier gepost (zonder filmpje), dus weet hoe lastig het is om deze solo goed in te studeren.

Probeer m nogmaals op te nemen, maar nu met mijn kritiekpunten in gedachten ;)

Gr
Fer


Jah dat kan ik doen, de éne keer pakt ie die tapped harmonic wel en de andere keer niet. Ik ga hem ooit nog wel een keer opnemen! ik heb het maar in 1 keer gedeaan nu, had geen USB poorten meer over :satisfie: ! Moest mn toetsenboord eruit trekken voor de cam! Kan het altijd nog op audio doen, ga dat maar proberen! Zo gitaarles en mn leraar neemt zn Kramer 5150 mee! Daar zal ik ook mee optreden, wellicht pakt dat beter uit:speed: Hij speelt in een tribute band van Van Halen .. Fan halen heet het. Die stuurde me ook al wat feedback en tips, gaan we vanavond aan werken! Nogmaals thnx

repelsteeltje
19 november 2008, 17:30
Ik vindt hem lekker, ik zelf zit nog steeds te klote met die solo en menig gitarist zal hier moeite mee hebben. Kijk maar eens hoe gitaristen als slash en john mayer hem spelen, complete eigen interprtatie. Maar ik vindt dat jij lekker in de buurt van het orgineel zit, petje af. :jam:
er is trouwens niets mis met een eigen interpretatie van een gitaarsolo je moet altijd jezelf terug kunnen vinden in wat je doet en geen kopie willen maken van het orgineel,....Vindt ik dan!

Bailey
19 november 2008, 17:38
Ik vindt hem lekker, ik zelf zit nog steeds te klote met die solo en menig gitarist zal hier moeite mee hebben. Kijk maar eens hoe gitaristen als slash en john mayer hem spelen, complete eigen interprtatie. Maar ik vindt dat jij lekker in de buurt van het orgineel zit, petje af. :jam:
er is trouwens niets mis met een eigen interpretatie van een gitaarsolo je moet altijd jezelf terug kunnen vinden in wat je doet en geen kopie willen maken van het orgineel,....Vindt ik dan!


Ik oefen hem nu 2 dagen, het is gewoon een lastige solo! Succes ermee ;)

Han S
19 november 2008, 17:50
Ik vind dat je het hardstikke goed doet, maar weet wel dat het origineel een comp is van verschillende solo's welke aan elkaar geplakt zijn. Hij is dus nooit zo gespeeld.

Bailey
19 november 2008, 17:58
Ik vind dat je het hardstikke goed doet, maar weet wel dat het origineel een comp is van verschillende solo's welke aan elkaar geplakt zijn. Hij is dus nooit zo gespeeld.

Mijn teacher zij het inderdaad :) Dankjewel voor het compliment!

Nu nog zien dat mijn Cubase mijn interface ziet en mn guitar plugin, dan kan ik wat hogere kwaliteit opnemen!

Cheers

Steven Otto
19 november 2008, 18:05
Hey Mike,

Klinkt inderdaad erg strak en goed. Zit ook een goede feel in.
Zit je nog je nog bij peter van elswijk? oftewel, speel je volgende week zaterdag op de leerlingendag?

Bailey
19 november 2008, 18:10
Hey Mike,

Klinkt inderdaad erg strak en goed. Zit ook een goede feel in.
Zit je nog je nog bij peter van elswijk? oftewel, speel je volgende week zaterdag op de leerlingendag?

Jes, ik oefen beat it aankomende zaterdag! Beat It wordt afsluiter van de Leerlingendag :)

Cheeerio

VHsologitarist
19 november 2008, 18:16
Oké even misverstanden uit de wereld helpen:
Eddie van Halen heeft deze solo wel degelijk ingespeeld (en niet over een andere backingtrack als beat it). Hij speelde over een sectie die te lang was (en daardoor is ingekort). In die opzichte zou je kunnen stellen dat het een compilatie is:
"However, he played over a section that had more chord changes. So to fit his solo to where it went in the song, they had to cut the tape which took a lot of time to synchronise together" (http://en.wikipedia.org/wiki/Beat_It)


Gr
Fer

Bailey
19 november 2008, 18:58
Oké even misverstanden uit de wereld helpen:
Eddie van Halen heeft deze solo wel degelijk ingespeeld (en niet over een andere backingtrack als beat it). Hij speelde over een sectie die te lang was (en daardoor is ingekort). In die opzichte zou je kunnen stellen dat het een compilatie is:
"However, he played over a section that had more chord changes. So to fit his solo to where it went in the song, they had to cut the tape which took a lot of time to synchronise together" (http://en.wikipedia.org/wiki/Beat_It)


Gr
Fer

Dat zal het geweest zijn! Toch nog een knappe zet geweest van de mensen daar om alles zo te krijgen zoals ze het wilde... Ik neem aan dat ze toen nog geen sporen opnamen in cubase nzow maar gewoon op de tape :satisfie:

harrie-beton
20 november 2008, 09:08
Andere backingtrack, "more chords changes". What are you thinking... Als je in de studio een solo hebt ingespeeld en het nummer wordt dan aangepast. Wat is dan de meeste logische stap; de solo opnieuw opnemen in plaats van de schaar erbij pakken.

Wel stoer dat Eddy de solo gratis inspeelde en geen royalty's krijgt. Als hij had geweten dat het album de beste verkochte aller tijden is geworden hij hij misschien anders gereageerd. Michael Jackson heeft nog een record, hij is de meest knettergekke muzikant op de planeet.

Na opnieuw luisteren, echt goed gespeeld, hier kom je wel mee weg. Mooie solo om je gitaarspel te demonstreren.

Han S
20 november 2008, 10:40
Michael J heeft meerdere records, zo is hij een van de weinigen die als kleuter al een ouwe lul was en hij is van ooit een van de rijkste pop artiesten nu een met de meeste schulden. En dan heb je van één plaat 104.000.000 exemplaren verkocht.

Wat een triest mannetje.

marc_o
20 november 2008, 11:16
Goed gespeeld hoor, zo doe ik 'm ook ongeveer met de coverband, je komt er prima mee weg en geeft niks als je geen tremelo hebt, maakt 'm echt niet minder goed.

nielsduursma
20 november 2008, 11:49
Ik speel Beat It altijd met de bigband (+violen) waar ik drum. Dus altijd als ik de gitaarsolo hoor vind ik het toch een beetje vreemd:D

Netjes gespeeld hoor Bailey!

Sterik
20 november 2008, 12:27
goed gedaan, klinkt alleen een beetje rommelig hier en daar
(maar waarom, waarom moet iedereen jonger dan achtien zijn leeftijd in de titel zetten?)

Bailey
20 november 2008, 18:15
goed gedaan, klinkt alleen een beetje rommelig hier en daar
(maar waarom, waarom moet iedereen jonger dan achtien zijn leeftijd in de titel zetten?)

Haha, veel mensen vragen er altijd naar. Overigens verzin ik de titels en de tekstjes niet zelf, zou nooit zo over mezelf durfen praten.
Het kanaal wordt bijgehouden door iemand anders. Maak alleen de filmpjes hehe.

Zelf vindt ik het wel leuk om te zien wat ik deed toen ik 13 was en toen ik 14 was en toen ik 15 was en nu, misschien een beetje een tijdslijn aan die video's te koppelen.

Sonno
20 november 2008, 20:45
Goed gespeeld man, niet helemaal perfect maar toch wel behoorlijk in de richting!

Gr. Sonno

PS: het lijkt trouwens wel alsof jouw backing trager gaat dan het origineel?!

Bailey
20 november 2008, 22:46
Goed gespeeld man, niet helemaal perfect maar toch wel behoorlijk in de richting!

Gr. Sonno

PS: het lijkt trouwens wel alsof jouw backing trager gaat dan het origineel?!

Ik ben dan ook EVH niet he ;) Niet een gitaar in die richting, die kerel is toch wel een jaartje of 40 ouder schat ik zo dus iets meer ervaring.

En als je gelezen had in het begin van het filmpje, zie je dat de video 2ms voorloopt op de audio! Iets wat youtube altijd weet te fuckuppen bij mij

harrie-beton
21 november 2008, 11:14
Hoe kan het dan dat de meeste youtube films wel synchroon zijn?

VHsologitarist
21 november 2008, 11:22
Lijkt mij idd een sterk verhaal dat YouTube verantwoordelijk is voor deze latency.

Bailey
21 november 2008, 12:09
Lijkt mij idd een sterk verhaal dat YouTube verantwoordelijk is voor deze latency.

HEt is ook geen Latency, het is een bepaald bestand, heb het namelijk altijd al gehad met de oude camera van mijn vader, mijn eerdere video's laten dat ook zien. Veel mensen hebben dit probleem dus ook. Ik probeer het zelf ook te verminderen door te synchroniseren tot ie echt spot on is, maar het blijft gebeuren. Wellicht omdat hij tijdens het converteren naar een videobestand niet meer uncompressed is, en dat Youtube daar lastigheden mee krijgt.

Het werkt gewoon niet goed bij mij, en wat jullie daar van denken of what so ever zal me een zorg zijn.
Mijn nieuwe filmpje loopt wel synchroon ( ander bestandsformaat )

Sonno
21 november 2008, 12:57
Ha die Bailey, ikke begrijpe hoor!
Ik bedoelde alleen dat het lijkt alsof de BPM lager is bij jouw versie, jeweetwel!

Bailey
21 november 2008, 13:06
Ha die Bailey, ikke begrijpe hoor!
Ik bedoelde alleen dat het lijkt alsof de BPM lager is bij jouw versie, jeweetwel!

Ik heb hem van www.GuitarBT.com gehaald. Hij staat daar ook in E terwijl het origineel een halve toon lager staat. Weet niet hoe ik dat verander :)

thnx

Sonno
21 november 2008, 14:47
Gewoon pitch shiften!
In bijv. Cubase gaat dat heel gemakkelijk (onder process), of gebruik je een ander programma?

Bailey
21 november 2008, 14:53
Gewoon pitch shiften!
In bijv. Cubase gaat dat heel gemakkelijk (onder process), of gebruik je een ander programma?

Ik heb Cubase LE 4, bij mn interface gekregen, Werkt heerlijk met mijn midi board voor de VST instrumentjes, Maar mn interface ziet ie niet ofzo, of ik weet niet hoe ik dat moet instellen :(
Ben dus genoodzaakt op te nemen met Audacity. Wat ik eigenlijk een beetje een rotprogramma vindt.

kaassie
25 november 2008, 08:27
Petje af! klinkt erg lekker! Wel jammer inderdaad dat het filmptje niet synchroom loopt met de audio

:strat:
rockon kaassie
check mijn muziek op www.myspace.com/kaassiesgitaar

Bailey
25 november 2008, 12:54
Petje af! klinkt erg lekker! Wel jammer inderdaad dat het filmptje niet synchroom loopt met de audio

:strat:
rockon kaassie
check mijn muziek op www.myspace.com/kaassiesgitaar

Thnx :) M'n andere Beat it solo klinkt beter en loopt synchroon! ik ga ff je muziek chekken

Rutger
25 november 2008, 12:59
Ik vind dat je het hardstikke goed doet, maar weet wel dat het origineel een comp is van verschillende solo's welke aan elkaar geplakt zijn. Hij is dus nooit zo gespeeld.
Dat meen je!?

Dat wist ik niet, maar ik was altijd van mening dat de solo zo 'aan elkaar geplakt' klinkt :seriousf:

Verder geniaal en ik heb me er ook ns aan gewaagd... respect voor degene die het 1 op 1 kan naspelen.

VHsologitarist
25 november 2008, 13:04
Verder geniaal en ik heb me er ook ns aan gewaagd... respect voor degene die het 1 op 1 kan naspelen.

Moet zeggen dat ik meer moeite had met eruption van Van Halen.

Bailey
25 november 2008, 13:09
Moet zeggen dat ik meer moeite had met eruption van Van Halen.

Die vindt ik minder moeilijk, heb het idee dat meer van het zelfde is. Althans, ik speel hem makkelijker omdat ik niet van irritante posities hoef te wisselen qua fingersetting!