PDA

View Full Version : Goede oefenversterker



stumpy
19 november 2008, 14:26
De afgelopen jaren heb ik op diverse 100+ watt stacks gespeeld tot volle tevredenheid. Speel nu niet meer in een bandsituatie en dat gaat de komende tijd ook niet meer gebeuren.
Ik ben dus op zoek naar een goede oefenversterker, iets wat fatsoenlijk op "slaapkamerniveau" klinkt.
Budget is redelijk groot. Eigenlijk staat iedere optie wel open. Het hoeft niet per sé buizen te zijn. De versterker moet wel een goed clean en scheurkanaal hebben.
Ik herinner me nog de koch studiotone die ik een redelijke tijd geleden getest heb. Was daar heel tevreden over. Weet alleen niet hoe die het op het juiste volume doet.
Heeft iemand nog andere tips wat ik eens moet gaan testen?

Jeroen76
19 november 2008, 15:45
Nou in jouw geval zou ik eerder tips vragen hoe te testen. Testen moet je zowiezo maar het testvolume lijkt me in dit geval ook bepalend. Immers, een aantal versterkers komt pas tot z'n recht op een redelijk volume.
Uiteraard worden er weer buizen aangeraden zoals de 5 wattertjes van orange en Blackheart, maar je zou ook eens kunnen kijken naar de die kleine voxjes.

My 2 cents,
Jeroen

ErikE
19 november 2008, 15:55
Ik heb laatst "voor de grap" een Fender vibrochamp XD (5 Watt 6v6) aan de tand gevoeld en was er bijna niet achter vandaan te krijgen...met een beetje tweaken erg lekkere sounds. Kost ook nog eens bijna niks!

HalfBlindLefty
19 november 2008, 23:32
Mhhz, Als budget geen probleem is....
(duikt weg)
Probeer eens een Fender Cybertwin SE, prima op slaapkamer nivo, kan best aardig hard :) echt scheuren doe ik door tussen mijn gitaren en de amp een Kampo tube pedal the hangen, die ik als boost gebruik.
- Ja ik moet het pedal nog true bypass maken-

Echt Metal doet de amp niet, maar vrijwel al het andere is mogelijk.
Ik probeer zelf geen andere amps te emuleren, ik maak mijn eigen sounds. Bevalt prima.