PDA

View Full Version : open the door



frankiiee
18 november 2008, 23:03
hoi,

Ik ben op zoek naar een tab van de eels versie van open the door die versie staat op de cd useless trinkets, zou heel erg leuk zijn als iemand mij hiermee zou kunnen helpen.

mvg
frankiiee

frankiiee
20 november 2008, 10:07
iemand die me zou kunnen helpen?

Henkie spenkie
25 november 2008, 13:51
Ik ken het nummer eerlijk gezegt niet (hoewel ik wel 4 albums van Eels heb. Misschien zou je het nummer van de cd af op youtube o.i.d. kunnen zetten? Misschien dan iemand dan kan helpen uitzoeken..

frankiiee
25 november 2008, 21:49
http://rapidshare.com/files/167368059/eels.rar.html

ik heb dat ene liedje dat ik bedoel, het is een cover van eels van een andere groep weet nu even niet meer welke, in een winrar bestandje gestoken en geupload naar rapidshare. Als iemand het zou zien zitten om dit even te beluisteren en mij dan wat vooruit te helpen?

merci

frankiiee

Mr.Fingers
26 november 2008, 15:52
Eels is COOL!!!

http://www.azchords.com/m/magnapop-5322/openthedoor-59002.html

Hier heb je de akkoorden van het origineel van Magnapop, zoek zelf even uit in welke toonaard die van eels staat

frankiiee
27 november 2008, 15:09
bedankt, ik heb de akkoorden telkens opgeschoven met behulp van mn capodaster en dan kom het volgens mij best uit als ik mn capo op de derde fret zet. Klopt dit en klopt het als ik dan denk dat dit lied in Bb mineur staat.

Hoe weet je als je de akkoorden van een liedje weet in welke toonladder ze staat, want bij toonladders staan er nooit sus2 of 7de akkoorden precies. Deze heb ik gezocht op basis van de pentatonische ladder op te schuiven en toen kwam ik hierop en dat kwam ook dichtst bij een ladder die ik had gezien op een van de lessen van jeroen.

mss past dit wel meer in speeltechnieken.

mvg
Frankiiee

Mr.Fingers
27 november 2008, 16:02
Mark Oliver Everett is een fanatiek gebruiker van de Capo op III (Girl from the North Country, Magic World, Rock Hard Times, Climbing to the Moon,...), en zo klinkt het bij mij ook redelijk juist (dat liedje met capo III)