PDA

View Full Version : Hulp gevraagd met kitty hawk



roelercoaster
18 november 2008, 21:25
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met men kitty hawk M1 amp.
Bij het vervoer met de auto is deze van de achterbank gevallen..Gelukkig was het niet al te hard;maar het heeft toch zijn gevolgen nagelaten:
Als ik nu het clean kanaal gebruik komt er uit mijn kitty hawk bijna geen geluid en als je de master op 10 (maximum) zet dan krijg je zoveel geluid als er uit komt als je de master op 1 zet en das echt weinig.
Ik heb de amp nu binnengedaan bij een man die al jaren PA versterkers maakt.
Deze heeft de versterker al helemaal uitgepluisd en weet nu wel hoe hij in elkaar zit, maar van gitaarversterkers heeft hij nog niet zo veel kaas gegeten:satisfie:
Dus zou iemand me misschien kunnen vertellen wat er aan de hand is met de amp want ik wil hem snel terug zodat ik weer kan repeteren?
Schakelschema's zijn ook altijd welkom..

Alvast bedankt.

Roeland

TimmU
18 november 2008, 21:34
mod-edit: hou 's je grote waffel!

roelercoaster
18 november 2008, 21:51
Sorry hoor, maar als ik die man nu toevallig ken en die zegt dat hij er wel eens naar wil kijken dan geef ik hem toch gewoon even mijn versterker.
Jammer dat je er zo over denkt.. Ik vroeg om hulp en niet om een reactie als deze..

Realeigo
18 november 2008, 21:52
bericht verwijderd


Mongool, hij heeft hem toch naar een pa VERSTERKER reperateur gebracht!

Oftewel als je iets roept formuleer het dan ook gelijk goed!

TimmU
18 november 2008, 21:54
mod-edit: tweede keer...

Eko
18 november 2008, 21:59
Kitty Hawk is het huismerk geweest van Huigens Muziek in Hengelo ( Nederland). Ze werden daar gemaakt , of in ieder geval samengesteld. Die zitten uren rijden van jou vandaan. Als je dit vertelt tegen de mensen in Hengelo ( per mail) willen ze misschien wel de schema`s opsturen.

roelercoaster
18 november 2008, 22:02
Dankjewel voor de info!
Ik stuur ze morgen een mailtje en hopelijk krijg ik wat terug.
;)

En aan Timmu: ik heb daarnet nog met de man in kwestie gebeld en hij wist heus wel hoe het allemaal in elkaar zat hoor, maar de versterker dateert al van een tijdje geleden en nu duurde het even om alles wat uit te zoeken omdat er ook geen schema voor handen was..
Ik kan hieruit wel vaststellen dat herstellers van PA versterkers ook wel heel wat kennis hebben over gitaarversterkers. Er zijn namelijk wel wat gelijkenissen tussen PA versterkers en gitaarversterkers..

Mvg

Realeigo
18 november 2008, 22:08
peniskoker, PA en gitaar is wat anders, en de pa man gaf al aan dat ie weinig van gitaarversterkers weet. WAT DOE JE DAN? dan breng je hem naar de gitaarversterker-man.

een pa versterker reperateur is ook een versterker reperateur.
Dus vriend timmu, de volgende keer dat je denkt iemand de grond in te branden! Denk ff 3x na over wat je post! En ook een beetje normaal graag!

Mitch
18 november 2008, 22:12
Een topic wordt pas een rel als je meteen in de eerste reply een grote bek opzet. Je hebt een punt met een goede gitaarversterkerreparateur aan te raden, maar doe niet zo hypocriet. Berg de popcorn maar weer op...

TimmU
18 november 2008, 22:27
Eens, oké. Weg met die popcorn, ik gamaar een film kijken!

AART
18 november 2008, 22:29
mod-edit

Damn, is het echt zo moeilijk om die ducttape over je mond en toetsenbord te laten zitten?

Blijf lekker in Off Topic ofzo met je gebrul om niks.

Kom maar terug als je enige vormen van volwassen gedrag vertoont.

guitarnijboer
18 november 2008, 22:50
Mocht na dit gebrul nog steeds de behoefte bestaan aan het complete schema van de M1 dan kan ik je deze wel even mailen als je me je e-mail adres doet.

(Kijk, zo doe je dat Timmu!)

Nils47
19 november 2008, 09:37
Even over dat mailen naar Huigens Music...

Uit ervaring weet ik dat het kansloos is.

Ome Keith
19 november 2008, 12:42
Alsjeblieft

http://www.schematicheaven.com/newamps/kittyhawk_m1.pdf

NB
Kitty Hawks met dubbelzijdige prints verlangen zorgvuldigheid bij het solderen (risico loslaten van onderliggende laag(van horen zeggen; o.m. Nico Verduin))

cluseau
19 november 2008, 13:30
Alsjeblieft





Kijk......weinig woorden, veel daden !:cheerup:

roelercoaster
19 november 2008, 16:45
Dankjewel! echt waar! ;)

Mvg