PDA

View Full Version : je gitaar stil houden tijdens spelen



NoLiMiT
18 november 2008, 20:47
ik heb een probleem, als ik een groot deel in een solo legato speel, maakt klinkt men gitaar nogal rommelig ( de sound ), mijn vraag is hoe kan ik het beste muten? En ook bij dit likje:

e-12h15p12--12h17p12---
B----------15 --------15-

als ik de 12 fret met men wijsvinger neem, moet ik die dan laten staan en met men ringvinger die ik op de 15de fret neem, de e snaar muten als ik op de 15 fret pick? of moet ik mijn wijsvinger loslaten als ik op de 15de fret van de B snaar zit?

Thx voor jullie replies

Harald
18 november 2008, 21:28
Die hoge E snaar mute je eigenlijk vanzelf wel met je ringvinger als je de D op de b snaar fret. Wijsvinger gewoon laten staan dus.

Ace 1.15.19
18 november 2008, 23:12
Ik snap eigenlijk niet wat de titel van dit topic te maken heeft met de post. Of vat ik het verkeerd op?

NoLiMiT
18 november 2008, 23:31
Ik snap eigenlijk niet wat de titel van dit topic te maken heeft met de post. Of vat ik het verkeerd op?

Ik denk dat je het verkeerd opvat maar mss ligt het ook aan mijn verwoording. Ik bedoel dus eigelijk hoe je legato 'clean' kan spelen met distortion begrijp je? Mijn vraag was hoe of met welk hand ik moet moeten tijdens lange legato stukken, daarvan gitaar stilhouden tijdens het spelen.
:hippie:

Harald
19 november 2008, 09:04
Dempen doe je in principe met beide handen. Welke hand je gebruikt hangt sterk af van wat je speelt. Vaak is het ook een combi van beide handen. En als er geen open snaren in zitten, en het een lang stuk is waarbij je niet wilt aanslaan is er nog de satriani truc (dacht dat ik hem daarvan kende tenminste, maar Stanley Jordan deed het ook geloof ik) Een sok of doek om je hals bij de nut, zodat je bij het wisselen van snaar geen ongewilde open snaren krijgt.

-=JEROEN=-
19 november 2008, 11:17
Ah je bedoeld dus niet je gitaar stil houden (dat kan je ook opvatten als niet-laten-bewegen) en ook niet clean spelen (want dat is nou juist zonder distortion), maar je bedoelt zonder bijgeluiden spelen.

:hippie:

Wiellem
19 november 2008, 11:29
Ik wet niet hoeveel gain je hebt aanstaan? Maar met de gain vol open is het in ieder geval een stuk moeilijker om alles stil te houden.