PDA

View Full Version : Ik zoek gechikte versterker voor Ovation Folklore uit 1982



samben
18 november 2008, 20:44
Hallo mensen:

Ik ben nu in het gelukkig bezit van een ovation Folklore. Ik wil regelmatig hier in de kerk en in cafe's kleine feesten gaan spelen.
Kunnen jullie mij een geschikte versterker adviseren voor een goed semi akoestisch geluid? Ik had gedacht ca. 100 Watt zoadt ik niet te snel feedback krijg. Zeker als ik de E snaar naar D draai en stukjes klassiek speel wil dit nog wel eens voor komen.

Alvast bedankt:

Groeten; Niek Sieben

vincent136
18 november 2008, 20:51
Mooie gitaar! Ik ken ook iemand die eentje heeft en speel er wel eens op, prachtig instrument.

Bij ons in de kerk gaat de akoestische gitaar altijd via de DI naar de PA, dus de versterker dient voor eigen monitor. Het lijkt me onpraktisch als je met je akoestische gitaar zonder PA over de rest van de band moet komen, dan ga je wel feedback krijgen vrees ik. Wat wel wil helpen is een feedback buster, een rubberen schijf die je in de klankgat stopt.

http://www.musik-produktiv.de/marshall-acoustic-as50d.aspx

Dat is een prima versterker voor een akoestische gitaar, ik ken hem goed en hij heeft een prima geluid.

Eko
18 november 2008, 22:06
Als je het geld hebt , een AER Compact 60. Ik heb hem zelf ook. 60 Watt en met tal van ideale extra`s. Gestabiliseerde uitgang voor p.a. Filters enz. Aansluiting voor microfoon incl fantoomvoeding.
Als je de gestabiliseerde uitgang gebruikt kun je de amp nog als monitor gebruiken. Wordt o.a. gebruikt door Tommy Emanuel en Rosenberg Trio.
Laat je niet misleiden door de 60 watt. Hij gaat in een kroeg zo hard dat je geen p.a nodig hebt.

Kaboemba
19 november 2008, 12:10
Voor een stuk minder heb je een cromacord podium IV, een meer dan goede versterker en kost heel wat minder als een AER.

er staat een tweedehandse bij tools4tones (nijmegen).