PDA

View Full Version : Jim Harley/ Squier beginner... HELP



BLOC-PARTY
18 november 2008, 20:03
Ja hoor daar is er weer één! :satisfie:
Zo'n gitaar nitwit...

Ook ik zoals vele anderen hier wil, na jaren niet echt muzikaal geweest te zijn, beginnen met het langzaam opbouwen van elektrische gitaar spelen.
En dus kom ook ik hier met me vragen leuren bij jullie oude profs :seriousf:

Maar... voor ik bij jullie irritaties opwek als: "struin tog het forum af" of "hier heb je een link" wees gerust:cooler: ik heb me namelijk al flink ingelezen en ben nu al 2 weekies compleet t internet aan t afstruinen. Maar meningen en adviezen zijn natuurlijk altijd beter wanneer het gaat om een "nieuwe"eigen situatie...

Mijn doel is om het eerste jaar flink zelf dingen uit te vogelen en de basisbeginselen onder de knie te krijgen aan de hand van boekjes filmpjes etc. Lessen volgen daarna wel laat ik eerst maar (dan wel op de correcte manier) me zelf beetje wegwijs maken. Vandaar dus ook wil ik een redelijk goedkope gitaar van wel degelijke kwaliteit. (ookl goedkoop vanwege t feit dat k maar een broke student ben:nervous:)

Tot dusver na veel wisselingen ben ik nu gekomen tot het volgende pakket...

Een Roland Cube 20watt x (hier gelukkig wel al effecten in in tegenstelling tot de 15w) plus een Jim Harley stratocaster :S dit aangezien ik het dan deels als een door eigenaar samgesteld beginnerspakket kan krijgen plus tas standaard etc voor 280 euro..

De belangrijkste vraag: What the **** is a jim harley strat voor gitaar!!??!
Nergens kan k hierover wat vinden. De eigenaar zelf: "het is beter dan de squier affinity wat pure bagger is in zijn en blijkbaar ieders ogen:seriousf:"
Daarbij moet wel gezegd worden dat hij (MaxGuitar den haag) geen enkele squier verkoopt!

De amp lijkt me namelijk behoorlijk wat en die extraatjes zijn altijd handig.. maar wat is t voor gitaar?? iemand enige ervaring met dit merk? of links voor me etc? Enige wat ik op t forum van harley vind is ene hollowbody belton ofzo.. Maar k wil wel heb k besloten voor een strat gaan!

Hulp gevraagd! Adviezen welkom :P hehe

(P.s. wel erg komisch een jonge gast bij rock palace prijsde starterssets met de affinity weer helemaal de hemel in in verhouding tot de prijs... 5 minuten later legde ik dezelfde vraag voor bij Max en die zei in twee woorden: Pure Bagger... mjah die jim harley wat is dat dus.. en amp oke???

Danielovich
18 november 2008, 21:17
Jim harley is een stratocaster copy budget merk. Ze hebben vrij goede beginnersgitaren voor een zachte prijs. Ik was laatst met een kennis mee die ook gitaar wou leren spelen, en na een uurtje uittesten waren we er het beide over eens dat het een goede gitaar is voor een beginner, en zeker voor die prijs. Er kunnen ook slechte exemplaren tussen zitten, daarom moet je even kijken wat jij fijn vind spelen, en of het geluid dat er uit komt naar je tevredenheid is.

Succes

P.S. Cube versterkers zijn naar mijn mening de beste beginnersversterkers.

Manuvdv
18 november 2008, 21:21
Ik heb een Jim Harley Les Paul als eerste gitaar, en daar speel ik 2,5 jaar later nog steeds zeer fervent op. Een geweldige gitaar voor het geld, al zeg ik het zelf. Hardware is OK, tuners zijn zeer stemvast, elektronica zit goed, ... Prachtig dus. Hoe het met de stratjes zit weet ik echter niet.

snaarplukker
18 november 2008, 22:43
Een Roland Cube 20watt x (hier gelukkig wel al effecten in in tegenstelling tot de 15w) plus een Jim Harley stratocaster :S dit aangezien ik het dan deels als een door eigenaar samgesteld beginnerspakket kan krijgen plus tas standaard etc voor 280 euro..

De belangrijkste vraag: What the **** is a jim harley strat voor gitaar!!??!
Nergens kan k hierover wat vinden. De eigenaar zelf: "het is beter dan de squier affinity wat pure bagger is in zijn en blijkbaar ieders ogen:seriousf:"
Daarbij moet wel gezegd worden dat hij (MaxGuitar den haag) geen enkele squier verkoopt!


Even doorzoeken en je vind hier wat.
http://en.jim-harley.euroguitar.com/

Nu weet ik niet wat die verkoper met bagger bedoeld.

Cees

Saf
18 november 2008, 23:03
ik heb een affinty squier al een jaar of vijf nu en ben daar uitermate tevreden mee. Nu is het wel eenlefty en schijnt het zo te zijn dat, je dan een betere gitaar kunt hebben omdat ze zvolgens sommige een keer in de zovee ltijd een run lefty strats maken. en die krijgen dan affinty en al die andere squier labeltjes in een gang.

rocker_71
19 november 2008, 10:13
79 euri, dat is echt weinig. :hippie:

BLOC-PARTY
19 november 2008, 11:18
Bedankt voor de snelle reacties!!! :)

79 euro is idd nogal weinig. Aan de andere kant kan er dan weinig misgaan lijkt me...?! Als het een gitaar is waar ik het het eerste jaar goed mee uitkanzingen kan ik altijd nog verder kijken en de cube blijft dan wel oké lijkt me. De squier affinity wordt veel aangeboden voor de dubbele prijs, komt een deel van deze prijs ook niet doordat squier/fender wel een naam heeft en jim harley in mijn ogen een uitstervend/dood merk is??!?! (overal worden namelijk laatste stuks aangeboden en erg veel info is er niet...)

Ik denk dat ik ze beide maar is moet uitproberen... ervaringen over het merk jim harley opzich zijn nog steeds van harte welkom!!!:cheerup:

thx...