PDA

View Full Version : Reverb van JCM800 combo (4211)



Ceejay
18 november 2008, 16:52
Hallo allemaal,

Helemaal nieuw hier! en meteen al een vraag.
Ik heb een JCM800 combo en hiervan is een trafo (prijs v.d. trafo zonder reparatie: +/- €50,-) welke nodig was voor de reverb stuk gegaan. Toen heb ik besloten om deze maar helemaal af te schakelen, geen reverb meer dus. De AMP klinkt nog steeds als een dijk, alleen wil ik nu toch weer een "beetje" reverb. De kosten voor een reparatie + onderdeel zullen waarschijnlijk ongeveer dezelfde prijs zijn (of misschien wel duurder) dan bijvoorbeeld een BOSS RV-5 effect (is rond de €130,-). Dilemma: reparatie of pedaaltje...De reverb van de JCM was toch al niet om naar huis te schrijven.
Iemand tips? Iemand een reverb in de effect loop en ook nog de reverb van de AMP > dus kunnen vergelijken?

Gear: Wah/Volume > Boss Metalizer (voor Xtra drive) > Volume > JCM. (heel basic dus)
De reverb in de effectloop?

Grtzz en alvast bedankt voor de reacties.
Cliff

Bigfoot414
18 november 2008, 17:00
Als je de reverb uit je JCM al niet zo kan waarderen, zou ik gewoon naar een leuk pedaaltje zoeken.
2e hands Holy Grail van EHX ofzo, imo veel lekkerder geluid dan die Boss.

VanMeekeren
18 november 2008, 17:01
Ik zou persoonlijk de reverb op de amp laten repareren. Ook beter als je je JCM800 eens wil verkopen. Misschien klanktechnisch niet het beste, maar dat zou ik doen.

Ceejay
19 november 2008, 09:42
Alvast ontzettend bedankt.
Dan denk ik dat het volgende ga doen: een pedaaltje.
Als het niet klinkt, kan ik altijd de reverb van de JCM nog laten maken en het pedaaltje dan weer verkopen.
De AMP verkopen... NEVER!! (Misschien ruilen met een 5150)

Thanks voor de snelle reactie.

Grtzz,
Cliff

the sure thing
19 november 2008, 11:08
Ik zou persoonlijk de reverb op de amp laten repareren. Ook beter als je je JCM800 eens wil verkopen. Misschien klanktechnisch niet het beste, maar dat zou ik doen. +1. Als je alleen een beetje revervb wilt, laten repareren! En je weet maar nooit over amps. Hoevaak ik wel niet gehad heb "dit verkoop ik nooit meer" en een jaar later was ie weg.

En het scheelt je weer een pedaaltje sjouwen, snoerengezeik enzo.... Ik vond de reverb "voor een beetje reverb" van de JCM 800 (heb zelf een 2210 gehad) echt niet zo slecht klinken.