PDA

View Full Version : 2e hands product uit Amerika importen?



Herdjie
8 maart 2003, 14:58
Hey,

Hoeveel kost het als ik een product uit Amerika laat importeren hier naar toe?

Herdjie

Fluffy
8 maart 2003, 15:07
http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=9878&forum=1

Herdjie
8 maart 2003, 15:11
Thanx, ik was ook al aan t zoeken...

telecastermaster
8 maart 2003, 16:15
http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=4620&forum=1

maestro_nl
8 maart 2003, 16:30
Shipping, invoerrechten en BTW minimaal 25% over het bedrag heen!

En wat wanneer er iets stuk is of je onderdelen nodig bent?

Hoe weet je zeker dat je niet betaalt voor iets wat niet goed werkt?

En wat kost het shippen van een baksteen (ha,ha)

sash
8 maart 2003, 16:50
>En wat wanneer er iets stuk is of je onderdelen nodig bent?

Meeste dingen zijn hier wel onderdelen voor te koop of reparateurs voor te vinden

>Hoe weet je zeker dat je niet betaalt voor iets wat niet goed werkt?

Dat is een risico dat je neemt

>En wat kost het shippen van een baksteen

Geen idee :grin:

Anders Destium
8 maart 2003, 19:02
Als iets naar jou wordt opgestuurd met een kaartje reparatie oid erop heb je (een kleine) kans dat je de tax niet hoeft te betalen, maar dan moet hij er niet nieuw uitzien :wink:

Negative K3 fan
8 maart 2003, 19:19
als je nou een dure relic ofzo over laat vliegen en de douane ziet dat ding dan zullen ze vast wel geloven dat hij 50 dollartjes heeft gekost :smile:

nocaster
8 maart 2003, 20:46
Heb onlangs een strat uit Amerika (westkust)
geimporteerd, koste bij DHL 180 euro, is
incl. verzekering voor transportschade, was gebruikt beb geen tax betaald.

renier
29 april 2003, 14:49
geen tax?..

hoe flik je dat dan?.. of je moet de verkoper zo gek krijgen dat hij de waarde veranderd naar minder dan 22 euro, dan betaal je geen tax..maar dan ben je goed zuur als ze je snaaien...

Ibanez RuleZ
3 mei 2003, 18:06
volgens mij is dat gewoon een kwestie van mazzel hebben. Je hoort het zo vaak dat je het niet hoeft te betalen. Ik ben benieuwd, ik ga volgende week een gitaar laten overbrengen uit de states. Iedereen duimen alsjeblieft dat ik niet hoef te dokken :grin:

Harrald

Robbert
3 mei 2003, 20:46
Heb zelf twee nieuwe ProCo RATjes uit de VS mogen ontvangen.

Alleen de zender had er een stickertje opzitten met de waarde 60 USD, ipv 40 (dan is het bel. vrij).
Dus netjes een briefje binnen of ik even wilde controleren of de waarde echt 60 dollar was.

Uh.. ja.. wat doe je dan? Liegen en zeggen van wel, met de kans op een boete (als ze je pakket open maken en controleren). Dus ik heb maar gelogen. Kostte me toen 21 Euro (dat is met 9.50 Euro inklaringskosten). Al met al niet super duur.


Voor een gitaar wordt het wel wat moeilijker, om er een stickertje (c22 ofzo) op te plakken met een lage waarde.

Triple-Dan
4 mei 2003, 10:51
Gitaren importeren kan best duur zijn..... heb net voordat ik mijn Groovetool kocht hier in Ned. een andere besteld in de US die niet meer te cancellen was, daardoor heb ik er toen twee gekregen en heb ik die weer aan Schreddie verkocht maar de rekening van de belastingsdiens kwam toen pas 2 maanden later binnen dus juich niet te vroeg.

gerrekat
4 mei 2003, 20:38
Als je niet hoeft te betalen, heb je HEEL erg veel mazzel gehad is waarschijnlijk een fout van DHL oid!

betalen moet je in princpe altijd als je alles eerlijk opgeeft.

Maar dat geld voor gitaren, kleinere artikelen die gewoon per USPS verstuurd worden (de amerikaanse PTT) hoef je bijna nooit belastiong over te betalen!

Maar gitaren moeten per DHL, FEDEX, UPS etc verstuurd worden vanwege Size restrictions, die geven ALTIJD alles aan bij de douane en mag je ook nog kosten betalen voor het voorschot dat zij doen bij de douane!

je kan een lager bedrag op de acse laten zetten dat scheelt een hoop in sommige gevallen maar zet geen onrealistisch laag bedrag op de case (bijv 100 dollar op een GIBSON case) want dat wekt argwaan en als ze gaan copntroleren kan dat heel onaangename verassingen opleveren!

Ibanez RuleZ
4 mei 2003, 20:46
nou, die goser die voor mij de gitaar opstuurt vanuit de states doet dat gewoon via US postal... Volgens hem kon dat zonder problemen, hij had het al vaker gedaan.

Harrald

gerrekat
4 mei 2003, 20:53
Ik weet bijna zeker dat dat niet gaat, heb toch al aardig wat gitaren geimpoteerd!

Probeer ht hier maar eens voor elkaar te krijgen bij de PTT, naar amerika dan!

Dat zijn internationale voorschriften, maar goed ik zal wel gek zijn!

Ibanez RuleZ
4 mei 2003, 21:07
ik hoop het :wink:, ik zal t m nog wel ff vragen.

Harrald