PDA

View Full Version : Waarde Marshall h-stack



VanMeekeren
18 november 2008, 10:39
Hallo,

ik werd benaderd door een knakker bij mij op school die zijn set wel wou slijten. Het betreft een Marshall DSL50 en een Marshall 1960A Classic (dus met 4x Greenbacks).

Wat kost zo'n apparaat ongeveer? Ik heb wel een idee over dat cabinet, maar ik denk dat ik me verkijk op de DSL50.

Wat denken jullie?


Van Meekeren

duckman
18 november 2008, 10:52
Beetje afhankelijk van de staat maar ik denk de DSL 50 voor 650 euro en de 1960AC voor 450 euro.

Renin
18 november 2008, 11:29
Ik heb exact dezelfde stack (maar zit niet bij jouw op school :))

CHeck even de site van soundslive (UK).

De 1960AC kost nieuw 550 euro incl verzenden.

De dsl50 kost daar geloof ik zo'n 750 euro(?)

Dat is samen zo'n 1300, heb je alles nieuw. Wat je er 2e hands voor wilt geven is afhankelijk van de staat (leeftijd, staat van de tolex, buizen etc.) en hoe graag je die set wilt hebben (hoeveelheid GAS).

duckman
18 november 2008, 12:18
Ik heb exact dezelfde stack (maar zit niet bij jouw op school :))

CHeck even de site van soundslive (UK).

De 1960AC kost nieuw 550 euro incl verzenden.

De dsl50 kost daar geloof ik zo'n 750 euro(?)

Dat is samen zo'n 1300, heb je alles nieuw. Wat je er 2e hands voor wilt geven is afhankelijk van de staat (leeftijd, staat van de tolex, buizen etc.) en hoe graag je die set wilt hebben (hoeveelheid GAS).

wow, dat is niet duur, dan moet ik de prijzen die ik opgaf een stuk lager.

VanMeekeren
18 november 2008, 13:09
Is inderdaad niet te duur, lijkt mij. Maar dan heb je ook meteen de goedkoopste die je kunt vinden.

SoundsLive - 1300 EUR +-


Even ter vergelijking, Thomann.

DSL50 - 1135 EUR
1960AX - 777 EUR
------------------ +
SET - 1912 EUR


Is meteen een heel ander beeld, en volgens mij is Thomann beslist niet duur.
Hoe zou dan de tweedehands prijs liggen?


Van Meekeren

Squier4ever
18 november 2008, 13:12
soundslive is zo goedkoop doordat de fabriek van marshall in engeland zit. thomann niet en moet daarom allleen al meer transport rekenen.

VanMeekeren
18 november 2008, 13:33
joh.. ;)








(Het bericht dat je hebt ingevoerd is te kort. Voer minstens 10 tekens in.)

Realeigo
18 november 2008, 15:59
Ik zou 1100 eur voor het setje geven. Misschien iets lager, 1000. Alles daaronder is wel erg goedkoop.

Braindead
19 november 2008, 15:39
Het is wel vaak zo dat soundslive goedkoper lijkt maar als je dan op order klikt er een hele rits aan extra kosten overheen komen die bij Thomann niet opgaan.
In dit geval is het nog steeds veel goedkoper maar bij veel dingen is thomann uiteindelijk toch echt goedkoper.


soundslive is zo goedkoop doordat de fabriek van marshall in engeland zit. thomann niet en moet daarom allleen al meer transport rekenen.

Nielsje
19 november 2008, 15:56
We gaan deze even volgen.
Leuk dat soort sites als soundslive, maar het verneukt de hele 2e hands markt. Ik heb een DSL 100 in de verkoop staan, en daar wil ik gewoon een net bedrag voor terug. Als iemand mij mailt met een bod van 500e omdat hij hem in Engeland voor 780 nieuw kan krijgen, dan mag hij hem mooi in z'n kont schuiven..

Nellyrocks
19 november 2008, 16:13
Het is wel vaak zo dat soundslive goedkoper lijkt maar als je dan op order klikt er een hele rits aan extra kosten overheen komen die bij Thomann niet opgaan.
In dit geval is het nog steeds veel goedkoper maar bij veel dingen is thomann uiteindelijk toch echt goedkoper.

Nou. dat is dan niet altijd. Ik bestel net voor de test even een JTM45 en die komt op €789,- incl. verzendkosten en BTW. Dat is echt niet duur en maar €40. meet aan extra kosten.

[edit] Die DLS50 komt op €699,-

AART
19 november 2008, 16:33
We gaan deze even volgen.
Leuk dat soort sites als soundslive, maar het verneukt de hele 2e hands markt. Ik heb een DSL 100 in de verkoop staan, en daar wil ik gewoon een net bedrag voor terug. Als iemand mij mailt met een bod van 500e omdat hij hem in Engeland voor 780 nieuw kan krijgen, dan mag hij hem mooi in z'n kont schuiven..

Als iemand hem nieuw voor 780 kan krijgen gaan ze jou geen 750 betalen...
Alleen slecht ingelichte mensen zullen je misschien een in jouw ogen 'nette prijs' geven.

Dat jij meer hebt betaald toen jij em kocht betekend niet dat mensen meer bereid zijn te betalen voor jouw amp. De markt bepaald wat jij ervoor krijgt, niet jij. Ik zou ook niet meer dan 550 geven voor een DSL top. Jammer van het geld voor degene die hem hier nieuw gekocht heeft, maar meer dan hem niet verkopen kan je niet doen. En de 2ehands prijzen van de JCM2000's dalen sinds de introductie eigenlijk al. Langzaam maar gestaag. Door de introductie van de JVM en VM en de goedkope DSL's in Engeland is dat enkel erger geworden.

Niet zeiken dus op mensen die de marktprijs bieden maar verkoop hem dan gewoon niet.

Nielsje
19 november 2008, 17:42
Als iemand hem nieuw voor 780 kan krijgen gaan ze jou geen 750 betalen...
Alleen slecht ingelichte mensen zullen je misschien een in jouw ogen 'nette prijs' geven.

Dat jij meer hebt betaald toen jij em kocht betekend niet dat mensen meer bereid zijn te betalen voor jouw amp. De markt bepaald wat jij ervoor krijgt, niet jij. Ik zou ook niet meer dan 550 geven voor een DSL top. Jammer van het geld voor degene die hem hier nieuw gekocht heeft, maar meer dan hem niet verkopen kan je niet doen. En de 2ehands prijzen van de JCM2000's dalen sinds de introductie eigenlijk al. Langzaam maar gestaag. Door de introductie van de JVM en VM en de goedkope DSL's in Engeland is dat enkel erger geworden.

Niet zeiken dus op mensen die de marktprijs bieden maar verkoop hem dan gewoon niet.


Zo bedoelde ik het ook niet, maar ik vind 750 voor een DSL 100 een hele nette prijs. Bij onze oosterburen is het niet veel goedkoper. Maar die Engelse site biedt nieuwe versterkers aan voor 500 euro minder dan dat ze hier worden aangeboden. Ik vind dat nogal een groot verschil, te groot eigenlijk. Overigens zeik ik niet op mensen die de 'marktprijs' bieden, en verkoop ik hem ook niet. Jij bent volgens mij enkel diegene die geïrriteerd reageert. Mijn opmerking over 'in de kont' schuiven was louter bedoeld als "dan verkoop ik hem niet", zo'n amp fysiek in een kont schuiven lijkt me een lastige onderneming.

Nils47
19 november 2008, 18:33
Over soundslive gesproken, orange is er ook aardig goedkoop...

AART
19 november 2008, 18:40
Zo bedoelde ik het ook niet, maar ik vind 750 voor een DSL 100 een hele nette prijs. Bij onze oosterburen is het niet veel goedkoper. Maar die Engelse site biedt nieuwe versterkers aan voor 500 euro minder dan dat ze hier worden aangeboden. Ik vind dat nogal een groot verschil, te groot eigenlijk. Overigens zeik ik niet op mensen die de 'marktprijs' bieden, en verkoop ik hem ook niet. Jij bent volgens mij enkel diegene die geïrriteerd reageert. Mijn opmerking over 'in de kont' schuiven was louter bedoeld als "dan verkoop ik hem niet", zo'n amp fysiek in een kont schuiven lijkt me een lastige onderneming.

Ik ben niet geïrriteerd hoor, maar geef enkel mijn kijk op de zaak. En over Dld vs. GB: Verschil tussen post uit Duitsland of Engeland valt niet zoveel op, dus als je hem nieuw voor 780 kan krijgen ga je hem niet 2ehands voor 750 kopen lijkt me (als je ook nog de deur uit moet).

Nielsje
19 november 2008, 18:42
Nee, dat snap ik wel. Maar ik ben persoonlijk gewoon niet zo blij met die site. Een verschil op een pedaal van zo'n 30 op verschillende websites vind ik nog kunnen, maar een amp aanbieden voor 500 euro minder, pff....

Renin
20 november 2008, 08:17
Wisselkoers (euro-pond), en Marshall wordt er gemaakt. Het ligt niet aan de site. Elke willekeurige internet winkel in de UK is nu goedkoper met Engelse merken (Vox, MArshall etc.) Je betaalt iets meer verzendkosten. Sommige mensen zien bestellen in de UK niet zitten, door de grote bedragen en wellicht onbekendheid hiermee (zie ook reacties hierboven), en betalen misschien wel jouw 2e hand sprijs.

Het zou uiteindelijk ook mooi zijn als Nederlandse merken die in NL worden verkocht voor die prijzen zouden gaan, of niet ;)

Nellyrocks
20 november 2008, 09:50
Je betaalt iets meer verzendkosten.

Dan vind ik €30 om een versterker van de UK naar NL te verschepen heel netjes. Ik doe dat niet voor dat geld.

Renin
20 november 2008, 10:07
mijn 1960ac kostte geloof ik iets van 40 euro verzending en was er binnen een week. Kwam overigens van Coda, en niet van soundslive, want daar hadden ze hem niet (alleen de ax en de tv)