PDA

View Full Version : Refret Yamaha 12string?



Blend
17 november 2008, 23:05
Mijn Yamaha 12snaar (FG 411 serie) heeft een refret nodig. Ook het hout van de toets is niet al te best meer.
Jammer, want het was een heel fijn gitaartje. Er zijn meer dingen die nog vervangen moeten worden: strapholder, wordt vervangen door een strapholder met plug, zodat ik het touw van m'n element weg kan werken, nieuwe topkam zit er inmiddels op, en nieuwe stemmechanieken.

Kortom: is de gitaar het waard om opgeknapt te worden, en hoeveel gaat zo'n refret me kosten? De rest moet me zelf wel lukken.

Bvd,

Muzieknono
18 november 2008, 06:50
Ik was laatst wezen vragen voor een refret van mijn gitaar en dat bleek 150 euro te kosten, dus ik weet niet of je gitaar dat (voor jou) nog waard is.
Mvgr Dirk Jan :metal:

sanderz
18 november 2008, 09:08
Wat is een instrument waard?

Het is toch jośw gitaar? Gevoel en muntjes gaan nu eenmaal niet samen (behalve in de prostitutie, naar ik meen)

De enige reden om het niet te doen is (naar mijn idee) als de rest van de gitaar zover in verval is dat je er vervolgens ook een nieuwe top, back en sides op moet zetten zodat je straks alleen nog de orginele brugpennen overhebt.

Als het €150,00 is en de rest van de gitaar is goed, dan is het toch te doen?

Blend
18 november 2008, 21:57
Het is mijn gitaar ja, en ik heb altijd al een haat / liefde verhouding gehad met dat ding. Als ik 'm verkoop, koop ik sowieso een nieuwe 12string (over een tijdje dan).

Maar ik denk niet dat ik 'm makkelijk kwijt zal raken. Vandaar de optie 'opknappen'..

Maar 150 euro is bijna het dubbele voor wat ik ervoor betaald heb. Ik denk dat hij verdwijnt aan de muur....

sanderz
19 november 2008, 08:29
Gelijk heb je.

Maar was jij berucht om je kluskwaliteiten? Als je die gitaar toch hebt afgeschreven, kun je 'm toch ook als studiemateriaal gebruiken en zelf refretten?

Het is de komende tijd toch geen weer om te gaan vissen.