PDA

View Full Version : versterker voor jaguar special hh



t0ne
17 november 2008, 21:58
Wil binnenkort een Classic Player JaguarŪ Special HH gaan kopen en heb op paar versterkers gespeeld in de winkel. heb een Fender American Tube Hot Rod Deluxe 112 Gitaar combo en FENDER BLUES DELUXE REISSUE geprobeerd.

Te gek geluid maar voor thuis is het wat teveel volgens mij vooral ook omdat deze versterkers pas goed tot hun recht komen als ze echt hard staan.

Hebben jullie alternatieven of ideeen, speel sixties maar ook dinosaur nirvana e.d. graag met foot switch of pedal.

Oke alvast bedankt!

sjaak1990
17 november 2008, 22:25
Een oud fendertje? Buizen natuurlijk.

DaWi
17 november 2008, 22:37
Fender Blues Junior?

t0ne
17 november 2008, 22:54
fender junior? lijkt een goede optie inderdaad, maar een optie voor een koptelefoon aansluiting lijkt me ook wel handig

bagheera
17 november 2008, 23:30
wat is je budjet zo ongeveer,
ik heb nu een koch mutlitone gekocht die zou ik dus kunnen aanraden zaalig geluid je krijgt er echt alles uit en je kan hem ook gebruiken op kamer volume hij blijft lampen warm klinken kostprijs nieuw 1800 tweedehands vind je hem wel voor 1200 ik had de mijne zelfs voor 1050.
De fender versterkertjes zijn ook goed toch die met lampen, ik heb nu ook gehoord van Tech21 transistor versterkers maar de naar het schijnt zo goed zijn als lamen versterkers maar wel minder power he.
Er zijn er die van lampen naar Tech21 zijn overgeschakeld en niet meer terug willen.

In het kort:

Koch raad ik aan uit persoonlijke ondervinding omdat je er alle kanten mee uit kan ( en het heeft een voet pedaal )

Algemeen raad ik fender niet echt aan maar zeker ook niet af

Indien je geen lampen wil hebben raad ik Tech21 aan ( om te testen en dan zie je wel ) omdat ik er toch al veel goed over gehoord heb.

t0ne
17 november 2008, 23:35
hee bedankt man! sja budget.. ben niet van plan om meer dan 800 euro uit te geven. maarja je weet hoe het gaat..

bagheera
17 november 2008, 23:37
hee bedankt man! sja budget.. ben niet van plan om meer dan 800 euro uit te geven. maarja je weet hoe het gaat..

oooOOOO Jaa dat weet ik maar al te goed ,

maar ja voor dat geld vind je vast wel iets dat je aanstaat op de tweedehands markt.
Je hebt zelfs een paar kleine combo lampen koch versterkers voor dat geld en die doen zeker niet onder voor andere amps van het zelfde kaliber integendeel maar misschien toch bij fender kijken op de tweedehands markt of verder sparen

iWishmaster
18 november 2008, 09:08
Koch Studiotone!

Tweedehands wel te vinden voor dat geld. Klein ampje, kan hard zat en heeft een koptelefoonuitgang (da's erg uitzonderlijk voor een buizenamp!). Bovendien is de clean gewoon goed en heeftie een lekkere marshall-achtige crunch met een boostoptie.

Koch moet een beetje je ding zijn, maar ga ' em zeker testen in ieder geval!

t0ne
18 november 2008, 20:33
bedankt voor jullie reacties, zal 's gaan luisteren. meer tips/ideeen zijn natuurlijk welkom!!

t0ne
18 november 2008, 21:25
en wat vinden jullie van Koch Twintone 50 + Koch Twintone Cabinet 112??