PDA

View Full Version : Kan er iemand mij helpen...



SanderPeper
17 november 2008, 20:41
...info te geven over isoleren? Ik heb de zoekfunctie + google
gebruikt en ben op tal informatieve discussies terechtgekomen.
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat eiermatjes niet werken (:o) en een van de beste manieren om te isoleren
(misschien wel de beste) om een kamer in kamer principe te maken.

Aangezien ik 14 ben, en nog wel een aantal jaar bij mijn moeder in een huurhuis woon,
heb ik het geld niet om dure isolatieprincipen na te bootsen. Ook een leuk feit is dat ik enkel(!!!) glas heb
en ik wil ook wel eens drummen zonder dempmatten,
mijn versterker wel ns wil opengooien hoger dan volume 0.0(0000000000)1 en
ik wil wel eens andere muzikanten uitnodigen om samen muziek te maken:dance::dance:.

Waarom isoleren?
Het huurhuis waarin ik woon verdient van mij echt gwn zo'n grandioze prijs,
want ik wist niet dat er zulk slecht geisoleerde huizen bestonden, die niet van hout of stro waren gemaakt.
Het is ook wel een rijtjes huis op de hoek (Dus maar een buur)
maar mijn buurvrouw heeft ook nog eens een overgevoelig gehoor.
Al met al geen handige combinatie. :D :D
Als ik mijn kamer goedkoop en makkelijk (= waarschijnlijk onmogelijk) kan isoleren,
dan zou ik dezelfde methode ook kunnen toepassen voor het geval ik op kamers ga (over zo'n 2 1/2 jaar)
Ik heb mijn drumstel wel ns ergens anders gebruikt, bij mijn vaders rijtjeshuis,
en daar hoorden de buren mij niet eens! (of wilden me niet horen ;))

Nu zat ik te denken om tapijten tegen mijn muur aan te spijkeren
en op de grond te leggen en evt ook op mijn plafond te plaatsen.
Aangezien veel massa geluid opneemt, zou ik dus zware tapijten moeten zoeken.
Maar tapijten hebben nou eenmaal ook het vermogen om de akoestiek totaal te verkloten, dus.....

Heeft er iemand een oplossing voor mijn zo goed uitgelegde probleem,
of enige aanmerking die niet in de richting gaan van
"gebruik de zoekfunctie of google" of iets als "gebruik eierplateaux" gaan?
Ik moet echt korter mijn problemen zien te uitleggen en niet bekakt te praten;)

Han S
17 november 2008, 22:27
Sander, als je op dit forum naar 'geavanceerd zoeken' gaat en je zoekt op 'isoleren', krijg je iets als dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=2498101

Of dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=2498115

En dan ben je wel ff een tijdje zoet lijkt me.

Succes!

Roman
18 november 2008, 18:25
de links van Han: "Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm." :(

SanderPeper
18 november 2008, 18:38
idd, ik heb net wel ff verder gezocht en ben weer meer te weten gekomen. Veel gepost door Han. Toch kom ik niks verder. Ik ga over een aantal jaar het huis uit, en zoek andere manieren om te isoleren, aangezien gips en glaswol erg kan aantikken, en ik niet, of bijna geen, geld krijg van mijn ouders om te bouwen.
Ik heb net gelezen dat tapijten net zoveel werken als noppenschuim en eiermatten; helemaal niets dus.
Zijn er echt geen tussenliggende mogelijkheden?
Ik zoek niet zoveel geluidsdichtheid als in een studio, maar het moet wel een beetje geisoleerd zijn.

Han S
18 november 2008, 18:45
Sander, als je op dit forum naar 'geavanceerd zoeken' gaat en je zoekt op 'isoleren', krijg je iets als dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=2498101

Of dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=2498115

En dan ben je wel ff een tijdje zoet lijkt me.

Succes!

Ik denk dat die links maar tijdelijk werken, gisteren deden ze het perfect. Je moet even geavanceerd zoeken op isoleren en met als poster Roman, dan kom je veel tegen.

Nee, geen grap, Roman heeft heel veel gepost over isoleren.

SanderPeper
18 november 2008, 18:49
Jij ook hoor, overal waar ik zoek kom ik jou tegen :P, met je handige plaatje. Ik heb nu wel veel gevonden, maar ik heb geen mogelijkheid om een emmer(tje) vol geld weg te doen aan isolatie, terwijl ik over een paar jaar het huis uit ben. Ik kan evt in een oefenruimte gaan zitten, maar dat wil ik niet. elke dag om mijn drummen etc te beoefenen naar zon kot gaan. Weet je echt zeker dat dikke tapijten niks (ook geen beetje) gaan helpen tegen mijn geluid richting de buren?

Roman
18 november 2008, 19:30
Dikke tapijten gaan niet helpen, trouwens die zijn veel duurder dan gipsplaten ;)

Een lastig verhaal. Je wilt kunnen drummen zonder al te veel overlast te verzorgen. Je bent 14 en weet nu al dat je over 2,5 jaar de deur uit gaat?
Ik kan je nu al zeggen; je gaat op kamers. Daar kun je wel vergeten om te gaan isoleren om te drummen. Zeker omdat je dan al helemaaaal geen geld over gaat houden.

Isoleren doe je met, voornamelijk, massa. Verbouwen is een hele klus, een geluidsarme ruimte al helemaal. Tussenwegen of alternatieven zijn er simpelweg niet; je hebt massa nodig. Gips is een hele goedkope massa. Zo zie je: isoleren is best prijzig. Kijk je ouders eens lief aan. Voor een kamer goed te isoleren heb je zo 2,5 duizend euro nodig. Echt.

Een oefenruimte is een geschikte ruimte, meestal, om deze luidruchtige hobby te beoefenen. Trouwens, niet alleen de buren zullen je drum/versterker geluid horen, de hele buurt kan mee genieten. Maar goed, je zult wel binnen de norm vallen.

Waar je, eventueel, mee zou kunnen beginnen is een zwevend plateau maken zodat je iig veel minder trillingen door het huis een stampt. Ik heb hier al over geschreven, een paar maanden terug heeft iemand het nog volgens plan uitgevoerd en was al best tevreden. Ook een zwevend plateau maken is geen kunst, maar vereist wel inzicht. En die, beste drummert, kan ik je geven :)

Kosten voor zoiets: 100 euro denk ik. Let wel: je gaat enkel trillingen "isoleren". Luchtgeluid zul je houden.

Han S
18 november 2008, 20:10
Heb je wel eens gehoord van 'gaasvellen'?

SanderPeper
18 november 2008, 22:51
Dikke tapijten gaan niet helpen, trouwens die zijn veel duurder dan gipsplaten ;)

Een lastig verhaal. Je wilt kunnen drummen zonder al te veel overlast te verzorgen. Je bent 14 en weet nu al dat je over 2,5 jaar de deur uit gaat?
Ik kan je nu al zeggen; je gaat op kamers. Daar kun je wel vergeten om te gaan isoleren om te drummen. Zeker omdat je dan al helemaaaal geen geld over gaat houden.

Isoleren doe je met, voornamelijk, massa. Verbouwen is een hele klus, een geluidsarme ruimte al helemaal. Tussenwegen of alternatieven zijn er simpelweg niet; je hebt massa nodig. Gips is een hele goedkope massa. Zo zie je: isoleren is best prijzig. Kijk je ouders eens lief aan. Voor een kamer goed te isoleren heb je zo 2,5 duizend euro nodig. Echt.

Een oefenruimte is een geschikte ruimte, meestal, om deze luidruchtige hobby te beoefenen. Trouwens, niet alleen de buren zullen je drum/versterker geluid horen, de hele buurt kan mee genieten. Maar goed, je zult wel binnen de norm vallen.

Waar je, eventueel, mee zou kunnen beginnen is een zwevend plateau maken zodat je iig veel minder trillingen door het huis een stampt. Ik heb hier al over geschreven, een paar maanden terug heeft iemand het nog volgens plan uitgevoerd en was al best tevreden. Ook een zwevend plateau maken is geen kunst, maar vereist wel inzicht. En die, beste drummert, kan ik je geven :)

Kosten voor zoiets: 100 euro denk ik. Let wel: je gaat enkel trillingen "isoleren". Luchtgeluid zul je houden.

Ik was ten eerste aan het denken om bijv tapijten of tapijttegels op te halen hier in de buurt. die mensen over hebben of voor een tientje oid wegdoen.

Ik heb je post gevonden van een zwevend digitaal drumkit. Ik denk dat ik dat wel ga opvolgen, maar zou het zin hebben om mijn drumstel in een bepaalde richting te zetten? bijv. naar de buitenkant van ons huis ipv naar onze buren toe (met een kamer van een broertje ertussen)
Misschien kan ik dat gedeelte dan isoleren met noppenschuim (of tapijten :P) om de crashes enzo iets minder hard te laten klinken.


Heb je wel eens gehoord van 'gaasvellen'?
Ik heb daar nog nooit van gehoord. Zijn dat die matjes die je aan kan sluiten op een drummodule?

Han S
18 november 2008, 23:05
Gaasvellen zijn vellen van een sterk soort horrengaas, je kunt ze net zo stemmen als normale vellen en zo klinken ze ook min of meer, maar dan heel zacht.

Je cymbals kun je wat dempen met een doekje of zo, maar die zullen de buren niet horen. Lage tonen gaan overal doorheen, hoge tonen niet. Op gaasvellen kun je normaal spelen en de buren horen ze niet.

Megadeth22
18 november 2008, 23:12
Zelf ben ik naar een oefenruimte'tje geweest en daar heeft een man mij uitgelegd dat een kamer volledig isoleren onbegonnen werk is (dat kamertje bij hem had 15 cm glaswol bij de deuren, muren ,plafond, extra muurtjes met lucht ertussen blabla.

Voor je gitaar scheelt 't al als je de bass weg kan halen door bijv. iets onder de versterker te zetten.

SanderPeper
18 november 2008, 23:38
Gaasvellen zijn vellen van een sterk soort horrengaas, je kunt ze net zo stemmen als normale vellen en zo klinken ze ook min of meer, maar dan heel zacht.

Je cymbals kun je wat dempen met een doekje of zo, maar die zullen de buren niet horen. Lage tonen gaan overal doorheen, hoge tonen niet. Op gaasvellen kun je normaal spelen en de buren horen ze niet.

Ik heb het net ff gezien op wikipedia enzo. man komt daar wel geluid uit? even een paar triggers kopen en een module is idd denk ik wat goedkoper dan een kamer isoleren. Ik maak denk ik toch wel iets van demping voor mijn bassdrum.
Ik ben nu ook hard aan het zoeken op drumforum.nl voor meer info, maar wat bedoel je met een doekje de cymbals dempen? Ik heb een hekel aan dempmatten, maar als het niks doet met het bounce, vind ik alles ok.
Zo kan ik ook op kamers door blijven drummen :dance::dance:

Ik zal ook wel een dikke mat oid onder mijn versterker zetten om die bas te dempen.

Roman
19 november 2008, 07:48
zou het zin hebben om mijn drumstel in een bepaalde richting te zetten? bijv. naar de buitenkant van ons huis ipv naar onze buren toe (met een kamer van een broertje ertussen)Nope, geluid is 3-dimensionaal.


Misschien kan ik dat gedeelte dan isoleren met noppenschuim (of tapijten :P) om de crashes enzo iets minder hard te laten klinken.Dat is alleen voor de akoestiek IN de kamer, het isoleert niet.

Roman
19 november 2008, 07:49
Zelf ben ik naar een oefenruimte'tje geweest en daar heeft een man mij uitgelegd dat een kamer volledig isoleren onbegonnen werk is (dat kamertje bij hem had 15 cm glaswol bij de deuren, muren ,plafond, extra muurtjes met lucht ertussen blabla.Klinkt vaag....