PDA

View Full Version : ABY- en problemen?



Chroxy
17 november 2008, 19:24
Ik speel al een tijdje met een ABC Box;
A- Vox
B- Marshall
C- Tuner..

Nu ga ik hoogstwaarschijnlijk de tuner eruit halen, en ga ik opzoek naar een (zelfbouw) AB-y pedaaltje (nog tips iemand?, of is het musikding pedaaltje prima qua schema?).

Alleen voordat ik het wil uittesten, zorgt het samen spelen van 2 amps niet voor ground problemen? Hebben mensen hier ervaringen mee en hoe lossen zij dit op?

ponq
17 november 2008, 20:35
wordt zeer waarschijnlijk een groundloop -> brom...

check geofex.com en/off generalguitargadgets.com voor de humfree a/b/y. Door de aardes te scheiden met een trafo kun je de brom voorkomen.

Il_Falco
18 november 2008, 12:31
lukt het ook niet door je versterkers op twee verschillende elektrische kringen aan te sluiten?

Chroxy
18 november 2008, 12:51
voor een groundloop ben ik inderdaad erg bang! Ik ga de sites eens bestuderen, bedankt!

Daarnaast is het aansluiten op verschillende 'kringen' nauwelijks mogelijk op een podium. Aan mijn kant staat de bassiste, ik (met 2 versterkers) en voorop liggen 2 pedalenboards... De meeste podia hebben niet genoeg stroomcontacten en lussen dit zelf al door met stekkerdozen.

Il_Falco
18 november 2008, 13:12
Nobels heeft enkele goede dingen!


Edit: ...Maar dit is geen zelfbouw...

HaroldA
18 november 2008, 13:14
Ik heb het Musikding ding ook een keer gebouwd, maar die had nogal last van 'bleed' op de niet actieve uitgang.

Dat kun je geloof ik oplossen door de niet actieve uitgang aan de - te hangen, maar dat lost je groundloop nog niet op.

Bernardduur
18 november 2008, 13:20
De Humfree A/B box van bv Geofex is geniaal voor dit soort dingen. Ik had vroeger veel last van brom als ik mn 2 amps tegelijk aansloot. Door deze box is het helemaal verholpen.

Je moet wel 1 van de geisoleerde outputs niet isoleren. Ik weet niet waarom maar al mn builds hadden een bepaalde andere brom. Als ik er 1 niet isoleerde was de brom weg. De andere blijft gewoon geisoleerd en werkt dus prima om enige ground loops op te lossen.

blindfaith85
21 november 2008, 15:38
weet iemand hier toevallig wat die AB/Y van Taylor kost?