PDA

View Full Version : Piens stickers



~Dimitri~
17 november 2008, 17:34
Hoi ,

Weet er iemand als die stickers van Piens die ze op hun gitaren kleven er gemakkelijk afgaan ? Blijkbaar kleven ze zo'n rotzooi op alles dat in de winkel gestockeert is ...

Ik weet niet hoor , maar dit is echt een een complete no no voor mij als er zo iets aan de gitaar zou moeten hangen en om dan te concluderen dat het er niet af gaat ..

Of zijn er middeltjes die het eraf kunnen helpen zonder de lak te beschadigen ?

Dimi

Manuvdv
17 november 2008, 18:04
Was voor mij ook de reden om niets te kopen bij hen :) 't is puur vandalisme!
Je zou eventueel white spirit kunnen gebruiken. Dat haalt de sticker er wel af, maar ik weet niet wat dit zal doen met de lak...

kirk19
17 november 2008, 18:07
sticker gaat er moeilijk afgaan maar het lukte me wel na een uur of twee met de vingernagel en een dun plectrum, lakschade was verwaarloosbaar en niet zichtbaar met het blote oog

JeroenSchaaf
17 november 2008, 18:13
Stickerverwijderraar.

Ik weet niet of het schadelijk is voor de lak?

Mr.Fingers
17 november 2008, 18:19
Was voor mij ook de reden om niets te kopen bij hen :) 't is puur vandalisme!
Je zou eventueel white spirit kunnen gebruiken. Dat haalt de sticker er wel af, maar ik weet niet wat dit zal doen met de lak...

Het zielige is dus dat ze dat doen om te kunnen zien "of het instrument wel hier gekocht is" (ze zijn te tam om een serienummer te checken). En op alles plakt zo'n sticker, van een squier van 190€ tot een Gibson L5 van een paar duizend eypo's.

Zo ziet een sticker er na 5 uur peuteren eruit op "black tolex"

http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0718.jpg

barno
17 november 2008, 18:19
Die stickertjes: geen stijl

is me die Piens trouwens een vuile spammer, ik heb echt zijn adres moeten blokkeren om af te geraken van zijn reclamemailtjes

Kakihara
17 november 2008, 18:21
Die stickertjes: geen stijl

is me die Piens trouwens een vuile spammer, ik heb echt zijn adres moeten blokkeren om af te geraken van zijn reclamemailtjes

Nog geen sms-berichtjes gehad ? :sneaky:

Mr.Fingers
17 november 2008, 18:21
is me die Piens trouwens een vuile spammer, ik heb echt zijn adres moeten blokkeren om af te geraken van zijn reclamemailtjes

gelukzak, bij mij maakt die steeds nieuwe e-mailadressen aan, altijd voor dezelfde shit!

Kakihara
17 november 2008, 18:24
Moest de service bij Piens even goed zijn als zijn stickers, zou ik er misschien wat vaker langs gaan :D
En uitschrijven op die nieuwsbrief lukt blijkbaar ook niet, heb ik ondertussen al drie keer gedaan en ik blijf maar 'promoties' ontvangen...

toon-
17 november 2008, 18:28
Stickers zijn inderdaad not done. Een vriend heeft een gitaar van Piens en als hij ze hier bij de lokale gitaarwinkel eens moet binnenbrengen, lachen ze er wel een beetje mee.

De meeste e-mails van Piens worden tegenwoordig automatisch bij mijn ongewenste mail gedropt, zonder dat ik er iets aan gedaan heb. Best handig. Dat ze dan nog eens sms'jes sturen vind ik echt belachelijk...

Badman
17 november 2008, 18:30
Stickers zijn inderdaad not done. Een vriend heeft een gitaar van Piens en als hij ze hier bij de lokale gitaarwinkel eens moet binnenbrengen, lachen ze er wel een beetje mee.

De meeste e-mails van Piens worden tegenwoordig automatisch bij mijn ongewenste mail gedropt, zonder dat ik er iets aan gedaan heb. Best handig. Dat ze dan nog eens sms'jes sturen vind ik echt belachelijk...

Gewoon niet meer gaan winkelen bij Piens en de mails stoppen vanzelf ;)

Mr.Fingers
17 november 2008, 18:32
Bij deze doe ik even de groeten aan de "feedbackservice" van Piens, die dit topic waarschijnlijk lezen in het kader van "klanttevredenheid". Even een paar suggesties:

1) Geen stickertjes meer!
2) Normale prijzen, zodat promoties ook echt promoties zijn
3) Geen gestalk meer met SMS/e-mail


@badman: het enige wat ik bij Piens gekocht heb was 1 pakje D'Addario flatwounds gitaarsnaren (14€), en dit was 4 jaar geleden! En nu nog steeds wordt ik overstelpt met mails & aanbiedingen!

LP_CL
17 november 2008, 18:35
Bij deze doe ik even de groeten aan de "feedbackservice" van Piens, die dit topic waarschijnlijk lezen in het kader van "klanttevredenheid". Even een paar suggesties:


:seriousf:
Denk je dat nu echt? Die trekken zich daar geen zak van aan.

Mr.Fingers
17 november 2008, 18:38
:seriousf:
Denk je dat nu echt? Die trekken zich daar geen zak van aan.

lach maar, maar dit gebeurd dus echt (ik geloofde het eerst ook niet, maar ik heb het al een paar keer onafhankelijk van elkaar gehoord, uit toch wel betrouwbare bron (zo ijdel zijn ze wel hoor!))

LP_CL
17 november 2008, 18:39
Wel dan:
DOE ER GODVERDOMME IETS AAN LUILAKKEN!

~Dimitri~
17 november 2008, 18:49
Ja vooruit ! het kot in de fik !!!!

<_<

>_>

...

sorry ...

Zouden we kunnen blijven bij de stickertjes en maniern om ze er af te krijgen zonder de lak van de gitaar te beschadigen ? :confused: stratocaster lak ...yeah

JeroenSchaaf
17 november 2008, 18:50
Wat je mischien ook even kan proberen, is de sticker nat te maken ( met warm water ) en er af te pulken.

~Dimitri~
17 november 2008, 18:52
Ik ben waarschijnlijk "van plan " om een gitaar over te kopen met zo'n stickertje nou ja ... de sticker lijkt wel een gigant ...

Wil gewoon weten als het er veilig afkan vooraleer ik effectief koop , voor mij gaat de waarde anders wat naar beneden :(

Lenweë Míriel
17 november 2008, 19:04
Even over de spam mailtjes.
Opta (http://www.opta.nl/) Kijken wat ze hier van te zeggen hebben. Ik heb zo'n vermoede dat ze hier niet vrolijk van worden als ze daar door aan gepakt worden.

LP_CL
17 november 2008, 19:31
Even over de spam mailtjes.
Opta (http://www.opta.nl/) Kijken wat ze hier van te zeggen hebben. Ik heb zo'n vermoede dat ze hier niet vrolijk van worden als ze daar door aan gepakt worden.

"Het versturen van spam in of vanuit Nederland is niet toegestaan. Dat is de hoofdregel in de Telecommunicatiewet. Niet alleen ongevraagde e-mails maar bijvoorbeeld ook ongevraagde SMS'jes en faxen zijn spam. OPTA, de toezichthouder op de Nederlandse post- en telecommunicatiemarkt, handhaaft het verbod. OPTA treedt niet op tegen buitenlandse spam."

Piens is een Belgische winkel, dus jammer...

Geoffrey
17 november 2008, 19:48
Breek me de bek niet open over Piens!!!
Ik heb er 3jaar geleden eens wat plectrums gekocht (de rest is er toch overpriced!!).. krijg ik mail na mail en er bovenop nog die irritante smsjes!!!

En nee..volgens mij krijg je er die v*#:angry:#*e stickers niet af.
Ik heb hier een 1960 cab staan die ik 2de hands gekocht heb.. geen erg gemaakt in die Piens-stickers.. tot je die er probeert af te krijgen!!!

humbucker
17 november 2008, 20:07
In België geldt er ook zoiets als de OPT-IN regel, dit wilt zeggen dat je enkel nieuwsbrieven/reclamemails/... mag versturen met de toestemming van de ontvanger. Deze moet trouwens ten alle tijde de mogelijkheid hebben om zich uit te schrijven. Piens doet dus aan illegale praktijken. Zijn er misschien geen (Belgische) advocaten of gerechtsdeurwaarders die meelezen en die Piens eens een aangetekend schrijven zouden willen doen????
Zoals iedereen kan lezen zijn er tal van voorbeelden waarbij ze inbreken op deze wetgeving, dus ik denk dat het snel opgelost zou moeten zijn met een serieuze "vermaning" en/of "aanklacht"...

Geoffrey
17 november 2008, 20:10
Ik denk dat ze er bij Piens niet wakker zullen van liggen!

~Dimitri~
17 november 2008, 20:11
stickerwet ?

toon-
17 november 2008, 20:53
Gewoon niet meer gaan winkelen bij Piens en de mails stoppen vanzelf ;)

Wel, dan is het probleem dat ik nog nooit iets gekocht heb bij Piens...
Ik wou de prijs van een gitaar kennen, maar die staat niet zomaar op de site. Daarvoor moet je een aanvraag doen waarbij e-mailadres, GSM-nr en adres vereisten zijn.

Geoffrey
17 november 2008, 20:58
Wel, dan is het probleem dat ik nog nooit iets gekocht heb bij Piens...
Ik wou de prijs van een gitaar kennen, maar die staat niet zomaar op de site. Daarvoor moet je een aanvraag doen waarbij e-mailadres, GSM-nr en adres vereisten zijn.

Inderdaad..
En dan word je achteraf zijwaarts in je kont gen*ukt!!!

Heb je uiteindelijk de prijs gekregen..?
Dit heb ik ook eens geprobeerd..lukte me niet.

toon-
17 november 2008, 21:09
Inderdaad..
En dan word je achteraf zijwaarts in je kont gen*ukt!!!

Heb je uiteindelijk de prijs gekregen..?
Dit heb ik ook eens geprobeerd..lukte me niet.

Ja, de prijs kreeg ik wel. Maar ik meen me nog iets te herinneren van een énorm belachelijke regel. Het was iets van dat als ik de gitaar meteen bestelde en kocht, ik een (toch leuke) korting kreeg, maar als ik diezelfde gitaar gewoon in de winkel kocht na ze getest te hebben, kreeg ik die korting niet...

LP_CL
17 november 2008, 21:17
Ja, de prijs kreeg ik wel. Maar ik meen me nog iets te herinneren van een énorm belachelijke regel. Het was iets van dat als ik de gitaar meteen bestelde en kocht, ik een (toch leuke) korting kreeg, maar als ik diezelfde gitaar gewoon in de winkel kocht na ze getest te hebben, kreeg ik die korting niet...

SImpel: ga heel de winkel gaan aftesten, ga dan naar huis, en bestel de gitaar die je wil.

Of nog beter: koop ergens anders aan 10-20% goedkoper.

Geoffrey
17 november 2008, 21:19
Of nog beter: koop ergens anders aan 10-20% goedkoper.

Daar heb je een punt!!!!

Kakihara
17 november 2008, 21:38
SImpel: ga heel de winkel gaan aftesten, ga dan naar huis, en bestel de gitaar die je wil.

Of nog beter: koop ergens anders aan 10-20% goedkoper.

Dat is : als ze bij Piens in promotie staan, anders vind je het elders 30% goedkoper :D

heavy-metal-thunder
17 november 2008, 22:12
Moest de service bij Piens even goed zijn als zijn stickers, zou ik er misschien wat vaker langs gaan :D
En uitschrijven op die nieuwsbrief lukt blijkbaar ook niet, heb ik ondertussen al drie keer gedaan en ik blijf maar 'promoties' ontvangen...


oeioeioei... het lijkt me dat heel wat Vlamingen gaan gebanned worden uit het Piens paradise. Ge weet toch dat er van die brave trawanten diverse fora afschuimen op zoek naar wat er over hun winkel gezegd wordt.

terug on topic: stickers van een autoruit verwijder je vlot door er met een haardroger op te blazen tot de sticker met blaasjes trekt. 'k vermoed dat dit op een gitaar ook zo gaat lukken? Nadien nog wat grondiger reinigen met wat White spirit of dissolvant en nog ff "naspoelen" met een nat doekje.

Geoffrey
17 november 2008, 22:16
oeioeioei... het lijkt me dat heel wat Vlamingen gaan gebanned worden uit het Piens paradise. Ge weet toch dat er van die brave trawanten diverse fora afschuimen op zoek naar wat er over hun winkel gezegd wordt.


Daar hoop ik net op!!
Laat ze maar afschuimen..

heavy-metal-thunder
17 november 2008, 22:23
:seriousf:
Denk je dat nu echt? Die trekken zich daar geen zak van aan.


ho ja, toch wel! ik had ooit eens op dit forum iets geschreven in de stijl van: "Piens is eigenlijk wel duur, maar hij heeft heel veel in stock zodat je alles kan testen en dat bied je de mogelijkheid om het beste er uit te kiezen".

Een half jaar later bel ik voor de prijs van een versterker (die'k wel bij hen wou kopen, nota bene), vragen ze me of ik klant ben en vragen ze mijn naam.... "Ha mijnheer XXXX het schijnt dat jij enkel in onze winkel geïnteresseerd bent om alles uit te proberen en dan elders te kopen?"
waarop ik antwoordde: "euhh.... neen toch niet, als de prijs goed is waarom zou'k dan bij jullie niet komen?"
"omdat u op datum van xxx op het forum van gitaarnet geschreven hebt dat je bij Piens enkel moet testen en elders dan kopen. Of beweert u dat u dat niet hebt geschreven, mijnheer? Wel mijnheer, u moet begrijpen dat zo'n mensen in onze winkel niet meer welkom zijn. Goeiedag mijnheer xxxx" bang de telefoon werd ingesmeten.

LP_CL
17 november 2008, 22:25
oeioeioei... het lijkt me dat heel wat Vlamingen gaan gebanned worden uit het Piens paradise. Ge weet toch dat er van die brave trawanten diverse fora afschuimen op zoek naar wat er over hun winkel gezegd wordt.



So? Ze kennen onze identiteit niet, en daarbij: ipv ons te bannen zouden ze iets constructiefs moeten doen met wat hier allemaal staat.

heavy-metal-thunder
17 november 2008, 22:30
So? Ze kennen onze identiteit niet, en daarbij: ipv ons te bannen zouden ze iets constructiefs moeten doen met wat hier allemaal staat.

jawel jong, indertijd kon je via dit forum het e-mailadres zien en zo konden ze mij koppelen aan mijn naam. Nu ja, ik lig er niet wakker van. Net als Patrick zijn vrouw trekken we allemaal naar (den baas van) Key. sorry, enig leedvermaak.

BTW: de werknemers zijn dikwijls toffe gasten. Ik heb het geluk gehad al enkele van hen te ontmoeten buiten het toeziende oog van The Boss en dat zijn echt goeie gasten. En i.vgl.m. sommige Key-personeelsleden voldoende bekwaam! Mss mag ik nu terug binnen in the paradise :-)

macwilliams
17 november 2008, 22:35
Ik heb vorig jaar eens een offerte aangevraagd, bij telefoon nummers een oud 06 ingevuld die ik 3 jaar geleden op een pre paid toestel had...gelukkig maar.

De mailtjes krijg ik wel. Maar die komen in een hotmailbox die ik enkel voor dit soort dingen gebruik.

Die sticker-restanten met was benzine. Kan vogens mij geen kwaad op de meeste gitaar lakken.

Ik koop daar i.i.g never the nooit iets.

[edit]


ho ja, toch wel! ik had ooit eens op dit forum iets geschreven in de stijl van: "Piens is eigenlijk wel duur, maar hij heeft heel veel in stock zodat je alles kan testen en dat bied je de mogelijkheid om het beste er uit te kiezen".

Een half jaar later bel ik voor de prijs van een versterker (die'k wel bij hen wou kopen, nota bene), vragen ze me of ik klant ben en vragen ze mijn naam.... "Ha mijnheer XXXX het schijnt dat jij enkel in onze winkel geïnteresseerd bent om alles uit te proberen en dan elders te kopen?"
waarop ik antwoordde: "euhh.... neen toch niet, als de prijs goed is waarom zou'k dan bij jullie niet komen?"
"omdat u op datum van xxx op het forum van gitaarnet geschreven hebt dat je bij Piens enkel moet testen en elders dan kopen. Of beweert u dat u dat niet hebt geschreven, mijnheer? Wel mijnheer, u moet begrijpen dat zo'n mensen in onze winkel niet meer welkom zijn. Goeiedag mijnheer xxxx" bang de telefoon werd ingesmeten.


Hmm, hebben ze je ook van de mailing list geschrapt???




HEY BIJ PIENS NIETS KOPEN ZAAK VOL PRUTSER EN AL WAT DIE GOSER BOVEN MIJ HEEFT GEZEGD OOK ALLEMAAL...


en nu maar afwachten of 't werkt :)

JeanPaul du Vinnie
18 november 2008, 00:20
Wel, dan is het probleem dat ik nog nooit iets gekocht heb bij Piens...
Ik wou de prijs van een gitaar kennen, maar die staat niet zomaar op de site. Daarvoor moet je een aanvraag doen waarbij e-mailadres, GSM-nr en adres vereisten zijn.
Dat is voor mij al meteen een big no-no. Ik heb ooit 's geprobeerd een prijsquote te krijgen voor een Rectoverb en toen ik dat zag heb ik meteen rechtsomkeer gemaakt. Serieus, wat is dat nu weer.

Los daarvan staat hun spam-adres ook al een jaartje of twee bij mijn geblokte adressen. Bubbelbaden en beachbikes van één of ander Tsjechisch zeikmerk wekken doorgaans niet al te zeer mijn interesse.

bert k
18 november 2008, 13:33
Ok, dat is wel voldoende Piens-flame.