PDA

View Full Version : orange ad30 versie 2



ibahan
17 november 2008, 16:30
Hallo,
ik heb een paar vragen over de Orange AD30
klinkt deze versterker ongeveer hetzelfde als de vox ac30?
Ben namelijk van plan deze versterker aanteschaffen, en dan alleen een clean geluid gebruiken, en met losse pedaaltjes werken.
ik weet bijvoorbeeld dat de gitaristen van hillsong united ac30 gebruiken, en dan losse stompboxes gebruiken
maar kan ik deze sound ook uit een ad30 van orange?

Luke-wannabe
17 november 2008, 17:14
Een Orange klinkt niet als een Vox, nee. Waarom koop je niet gewoon een AC30 dan? Nog goedkoper ook..

zeiler
17 november 2008, 17:33
Nigel gebruikt daar wel een AC30 uit 1970 ofzo... een oudje, klinkt sowieso al beter...

AC 30 zou je dan gewoon moeten kopen, tweedehands niet eens gek duur...

maareh, zit je in een band of niet? Anders zou ik niet aan die AC30 beginnen als je zijn geluid wilt hebben...
Hij speelt ook veel over zijn andere amp, eh die Mesa Boogie en een oude fender 212 cab...

Speel zelf op een VOX AD15VT en lukt over het algemeen prima een "Hillsong" toon te krijgen ;)...

ibahan
17 november 2008, 20:47
hmm, dus de nieuw uitgebrachte vox ac30's zijn eigenlijker slechter dan de oude vox ac30's
ik zit in een band, en ben van plan om een nieuwe top te halen.
heb nu een h&k statesman top, maar die vind ik eigenlijk niet lekker klinken
te veel presence en dat is er niet uit te filteren zonder eq

ben dus op zoek naar een tone die lijkt a la hillsong united
fat clean, stevige od/dist, en goede solo sound
maar mesa lijkt me niks, ook te duur
iemand nog tips??

zeiler
17 november 2008, 20:53
de nieuwe AC30s zijn prima ;)

en zal voor veel mensen denk ik niet veel uitmaken (weet niet welke speakers hij heeft) maar voor de kenners zal 't uitmaken...

anders gewoon doen ;)!

LPplayer
18 november 2008, 12:00
Hallo,
ik heb een paar vragen over de Orange AD30
klinkt deze versterker ongeveer hetzelfde als de vox ac30?
Ben namelijk van plan deze versterker aanteschaffen, en dan alleen een clean geluid gebruiken, en met losse pedaaltjes werken.
ik weet bijvoorbeeld dat de gitaristen van hillsong united ac30 gebruiken, en dan losse stompboxes gebruiken
maar kan ik deze sound ook uit een ad30 van orange?


Hey nog meer hillsongsgasten hier :)

Om die sound te benaderen hoef je niet zo heel ver te zoeken hoor.
luister op http://www.myspace.com/simonsays2real naar de Instrumental intro.
Met line6toneport gemaakt. Dat zijn dezelfde geluiden die je ook uit de PODxt kan halen.

Voorderest gebruiken ze kwa stompboxes Ibanez T-808 en TS-9 en dan hun vox best wel hard zodat hij goed natuurlijk overstuurt, maar zoals ik al zei is het ook met modeling of andere dingen te halen.
Mocht AC30 te duur zijn lukt het ook wel met een AC15 of een Orange Tiny Terror
Een overdrive die ook best wel passend is voor sommige nummers is de: Proco Rat2
Voor een nummer als Hosanna

zeiler
18 november 2008, 17:23
Hey nog meer hillsongsgasten hier :)

Om die sound te benaderen hoef je niet zo heel ver te zoeken hoor.
luister op http://www.myspace.com/simonsays2real naar de Instrumental intro.
Met line6toneport gemaakt. Dat zijn dezelfde geluiden die je ook uit de PODxt kan halen.

Voorderest gebruiken ze kwa stompboxes Ibanez T-808 en TS-9 en dan hun vox best wel hard zodat hij goed natuurlijk overstuurt, maar zoals ik al zei is het ook met modeling of andere dingen te halen.
Mocht AC30 te duur zijn lukt het ook wel met een AC15 of een Orange Tiny Terror
Een overdrive die ook best wel passend is voor sommige nummers is de: Proco Rat2
Voor een nummer als Hosanna

inderdaad, hillsong geluid is best makkelijk te benaderen, vergeet niet dat Nigel wel daarover speelt, maar de andere gitaristen niet ;)...

Hosanna haal ik overigens zelfs erg goed uit mijn AD15VT :), oké, een halve semi gevorderde beginners versterker, maar toch... zucht, ac30 :)

LPplayer
19 november 2008, 16:29
inderdaad, hillsong geluid is best makkelijk te benaderen, vergeet niet dat Nigel wel daarover speelt, maar de andere gitaristen niet ;)...

Hosanna haal ik overigens zelfs erg goed uit mijn AD15VT :), oké, een halve semi gevorderde beginners versterker, maar toch... zucht, ac30 :)

De meeste spelen ook op AC30 en oude fender amps vaak met stompboxes
ik persoonlijk gebruik nu de Fulldrive 2 van fulltone. Heel mooi en transparant.
Voor solo's gooien ze vaak dan nog een extra pedaaltje erbij.
Hey maar wel cool, waar speel jij dan zo een beetje?