PDA

View Full Version : hobby projectje



wietse
17 november 2008, 15:16
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/behangteleflat.jpg

kwam een bekende handelaar vorige week mee aanlopen, of ik er ook belang bij had, bromde wel erg volgens de verkoper.
50 euro en ik mocht me eigenaar noemen, brommen is niet zo erg dus ik dacht laat ik de elektronica maar eens checken, en toen werd het duidelijk waarom hij bromde, het is een nepper!!!
geen spoelen onder de kapjes verder ook niks aangesloten, waarschijnlijk een LTS opdracht ofzo geweest, maar wel verdomd goed gedaan.
mij hield hij in ieder geval voor de gek.
ik hem bellen maar die man had hem ook in goed vertrouwen gekocht en was oprecht verbaasd.
dus heb me er effe mee vermaakt, gitaar is bedekt met een laagje vinyl en daar heb ik handig gebruik van gemaakt mooie snede in gemaakt onder de slagplaat door en daar de routing onder uitgesneden.
dat was een eitje want hij blijkt gemaakt te zijn van een plank triplex voor de stevigheid, en MDF voor de top, en dat snijdt gemakkelijk.
ruimte onder de kappen gemaakt voor een paar spoelen die ik nog had liggen.
en voila het moeilijkste deel was klaar, vinyl weer terug klappen en slagplaat er weer op en je ziet er niks van.
er zat geen bigsby op maar een zelfgemaakt aluminium staartstuk en brugje, brug doet nu dienst op de melody.

had nog een bigsby liggen dus er maar wat leuks van gemaakt, plaats van de brug bepaald door effe te schuiven.
weet nu tenminste waar hij hoort te zitten, zit alleen nog niet vast, en dat zal nog wel effe duren kan namelijk niet bij m'n boormachine komen met m'n looprekje.
heb nog een andere controlplate en schakelaar besteld want die er nu op zit is een aan/uit/aan ding uit een stereo.
dingetje is shortscale, met zo te zien een hals van een oude jap waarvan het fretwerk nog prima is.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/behangtele1.jpg
je kan echt zien dat het een zelfbouw is want de elementen zitten niet 100% in lijn met de hals, maar dat dondert niet ik vind het een leuk ding en voorzover ik hem effe heb geprobeerd met 1 element direct aan de output en de brug profisorisch op hoogte gebracht, niet eens zo verkeerd.

denk niet dat de bouwer ooit had verwacht dat er een gek rond zou lopen die er een werkende gitaar van zou maken.

almarvk
17 november 2008, 15:30
Gaaf ding Wietse. Beetje Paisley achtig. Issie nog bespeelbaar of is het echt voor aan de muur??

hezz
17 november 2008, 16:10
Mooooooi ding! Echt te gek!

Jeroen_TRC
17 november 2008, 16:35
Erg mooi inderdaad! Vette print ook!

Riky
17 november 2008, 16:35
wel lekker retro zeg!!

janpetrarca
17 november 2008, 16:44
Ziet er gaaf uit! Nu nog bijpassende behang....

Saf
17 november 2008, 17:58
die is echt gaaf, super vette print en zeker in combinatie met die egmond pu's (vandaar!) en die bigsby.

LP_CL
17 november 2008, 18:41
Ziet er gaaf uit! Nu nog bijpassende behang....

...en je hebt plots een onzichtbare gitaar :seriousf:

zeiler
17 november 2008, 18:53
Gaaf ding Wietse. Beetje Paisley achtig. Issie nog bespeelbaar of is het echt voor aan de muur??

jah, echt wel!

wel ubergaaf zeg :o!

wietse
17 november 2008, 19:02
Gaaf ding Wietse. Beetje Paisley achtig. Issie nog bespeelbaar of is het echt voor aan de muur??

op het moment is hij nog niet bespeelbaar, moet eerst de brug nog vastzetten, en zoals ik al zei kan op het moment niet bij m'n boormachine komen.
maar de hals is goed, het fretwerk is goed, dus waarom zou ik hem dan niet bespeelbaar kunnen krijgen?