PDA

View Full Version : Mooiste gitaar van GitaarNet 2008?



Pagina's : 1 2 [3]

Tupelo
3 december 2008, 20:18
O.k. dit is het type ding dat ik niet voor elkaar krijg.
Zinloos om te kiezen.
Zelfde als mijn stemgedrag & politieke voorkeur.
Fuck all that.

Teveel moois! :)

prs
3 december 2008, 20:27
Ok, dan zet ik die van mij ook even erbij. Hopelijk een kanshebber!
1986 PRS Custom 24

http://img512.imageshack.us/img512/5324/prszijbodycp5.jpg

rickert
3 december 2008, 20:29
Inzenden is al voorbij.... Je mag stemmen! Op de gigantisch mooie White Falcon bijvoorbeeld!

Bram+
3 december 2008, 20:36
Misschien moet onze sanitaire vriend badman even de openingspost aanpassen met zoiets als:

Inzendingsperiode is afgelopen, u kunt alleen nog maar stemmen!

LucaBrasi
3 december 2008, 20:43
Ok, dan zet ik die van mij ook even erbij. Hopelijk een kanshebber!
1986 PRS Custom 24

http://img512.imageshack.us/img512/5324/prszijbodycp5.jpg

Jammer dat je te laat bent, helemaal nu ik m in real life heb gezien had ie hoog in mn top 10 gestaan...

Kaboemba
3 december 2008, 20:47
Misschien moet onze sanitaire vriend badman even de openingspost aanpassen met zoiets als:

Inzendingsperiode is afgelopen, u kunt alleen nog maar stemmen!

Goed plan, en dan meteen de link naar de gitaren ook in de openings post.

prs
3 december 2008, 20:54
Ok, niet goed gelezen (ik ben niet zo'n freak die uren op gitaarnet zit).....maar toch leuk om te plaatsen :).

hendrix2
3 december 2008, 21:08
Ok, niet goed gelezen (ik ben niet zo'n freak die uren op gitaarnet zit).....maar toch leuk om te plaatsen :).

En toch ben je mod :o

Onze eisen zijn: minimaal 3 uur per dag gitaarnet!!!


;)


(heel erg vette gitaar trouwens! Erg mooie top!)

Kaboemba
3 december 2008, 21:18
Ok, dan zet ik die van mij ook even erbij. Hopelijk een kanshebber!
1986 PRS Custom 24

http://img512.imageshack.us/img512/5324/prszijbodycp5.jpg

Helaas te laat, deze had zeker in mijn rijtje gestaan.Hoe kan het dat iemand kiest voor b.v. een blauw afgewerkte prs met daaronder een gewone houten (mahony ?) body. Ik vind gewoon afbreuk doen aan de materialen.
Dan is dit tien keer smaakvoller.

LP_CL
3 december 2008, 22:31
Wat die gitaar zo mooi maakt is niet direct de naturel kleur, maar eerder de 'vette' vlam (in mijn ogen dan toch). Je hebt verschillende soorten flametops: fijn gestreepte en dik gestreepte. Ter vergelijking: Mijn soloist heeft een dikke vlam, die van tho een fijne.
Tis een kwestie van smaak, en de meeste gitaren komen met een fijne vlam.
Maar persoonlijk vind ik een dikke vlam zeker niet mis staan.

vpilot
3 december 2008, 22:38
Hier is mijn top 10:

10: Schizo 910
9: Badman
8: Mr. Fingers
7: Ricktekent
6: Aeonis
5: LucaP
4: Hezz
3: RoelTM
2: Episua

En op nummer 1:
BARNO!!

PS Ik voel me vereerd dat mijn bescheiden Wilshire toch een paar puntjes mag meepakken, dank u! :satisfie:

prs
3 december 2008, 22:44
En toch ben je mod :o

Onze eisen zijn: minimaal 3 uur per dag gitaarnet!!!


;)


(heel erg vette gitaar trouwens! Erg mooie top!)

Gelukkig is het moderatorschap in mijn subfora goed te combineren (er is daar niet veel loos).

Jiboom
4 december 2008, 01:02
Helaas te laat, deze had zeker in mijn rijtje gestaan.Hoe kan het dat iemand kiest voor b.v. een blauw afgewerkte prs met daaronder een gewone houten (mahony ?) body. Ik vind gewoon afbreuk doen aan de materialen.
Dan is dit tien keer smaakvoller.

Mee eens. Ik heb wel op een blauwe PRS gestemd, maar die '86 vintage yellow van prs had in mijn lijst absoluut op 1 gestaan. Die behoort tot de mooiste gitaren allertijden (hoewel op het Birds and Moons forum nog een paar iets mooiere te vinden zijn.. zelfde model en kleur, maar iets mooiere flame). Ik wil er zelf nog eentje, maar ze worden al behoorlijk onbetaalbaar.. helaas.

Mijn eigen PRS-en zouden trouwens ook vrij hoog staan in mijn lijst, maar daar mocht ik niet op stemmen :satisfie:

Thunders1988
4 december 2008, 13:51
10p: Barno's Guttlin
9p: Orgasmocaster's Thinline
8p: Mr. Fingers' Jazzmaster
7p: Pepe's Goldtop
6p: Ricktekent's White Falcon
5p: Pie_err's speciaal ES'je
4p: Humbucker's singlecoilgitaar.
3p: Kim Wilson's Tele
2p: Angel's Tele
1p: (originaliteit :D ) Hendrix2

Spijtig genoeg nergens een Esquire gezien... (Waar zit die ene kerel met zn zelfbouw Esquire???) En ja, ik hou van de klassiekers. Barno's Guttlin is nu al een klassieker wat mij betreft. Klasse.

Mr.Fingers
4 december 2008, 13:53
Spijtig genoeg nergens een Esquire gezien... (Waar zit die ene kerel met zn zelfbouw Esquire???)

Dat is Bert (aka St.Robot), en die komt hier vrij weinig in dit forumdeel om te posten.

humbucker
4 december 2008, 15:36
ik zal mijn bijdrage ook maar eens leveren:

op plaats 10: Schizo910 (Gretsch)
op plaats 9: Macwilliams (LP)
op plaats 8: Jonesd (Tele)
op plaats 7: Dirkdewaard (Es-335)
op plaats 6: Pepe (LP)
op plaats 5: Badman (Strat)
op plaats 4: Mr. Fingers (Jazzmaster)
op plaats 3: Ricktekent (White falcon)
op plaats 2: Barno (Guttlin)
op plaats 1: Orgasmocaster (Thinline)

interessander
4 december 2008, 16:40
Grappig, de flying V viel lang geleden bij de introductie ook al niet in de smaak bij de 'traditionele' gibson klanten, en nu blijkt hij ook niet bijster populair....

Mijn lijstje heb ik al ge pm-d, om verwarring te voorkomen zal ik hem niet posten.

Joey Handsome
4 december 2008, 16:51
Ik vind die V wel supergaaf hoor. Geen gezeik, gewoon keihard rammen op dat ding.

Verder vind ik die Jazzmaster prachtig.

GunMetalBlue
4 december 2008, 17:34
Staan op die aparte photobucket ze allemaal? Toen ik die tegenkwam heb ik het opgegeven het topic verder door te spitten namelijk




gibsun (10p)
Tho
Veekeren
orgasmocaster
dIRE sTRAITS
swaag
barno

en daar houdt het op!


De gaaaaaroet'n...

Mr.Fingers
4 december 2008, 17:42
Staan op die aparte photobucket ze allemaal?

De gaaaaaroet'n...


Ja, van de laatste tot de eerste (schizo's gretsch)

stonerdaf
4 december 2008, 18:35
Hier mijn top 10:

10P : orreltak
9P : ricktekent
8P : barno
7P : mikeyaxman
6P : richwoodplayer
5P : orgasmocaster
4P : veekeren
3P : macwilliams
2P : aeonis
1P : minas

orreltak
4 december 2008, 19:16
heeej!:dance:

toevallig dat jouw LP bovenaan in mijn lijst staat.

Pie_err
4 december 2008, 19:38
Via een pm-etje heb ik ook m'n lijstje opgestuurd. Ben wel heel benieuwd wat er allemaal uitkomt.

Groeten,

Pie_err

GibsUn
4 december 2008, 19:55
Staan op die aparte photobucket ze allemaal? Toen ik die tegenkwam heb ik het opgegeven het topic verder door te spitten namelijk




gibsun (10p)
Tho
Veekeren
orgasmocaster
dIRE sTRAITS
swaag
barno

en daar houdt het op!


De gaaaaaroet'n...

:hippie: bedankt man.!

Peter-J
4 december 2008, 20:26
hmm...heb op het moment geen toegang tot photobucket...dan maar even zo...

http://img511.imageshack.us/img511/8306/dgstrat6dh0.th.jpg (http://img511.imageshack.us/my.php?image=dgstrat6dh0.jpg)

He jammer,
Als je hem op tijd had ingezonden kreeg je 10 punten van mij. :D

MichaelSS
4 december 2008, 20:52
yo, frits, ik heb dezelfde. :cheerup:

Comfortably Daniel
4 december 2008, 22:21
He jammer,
Als je hem op tijd had ingezonden kreeg je 10 punten van mij. :D

ghehehe...thanks anyway ;)

Onmeunig Hans
4 december 2008, 23:05
Wat vinden jullie mag je je eigen gitaar nog een beetje promoten met een paar mooie foto's of is dat concurrentievervalsend?

(Ik ben toch een beetje bang dat ik niet heel erg hoog ga komen met mijn fantastische Luke, (die toch echt de mooiste van het hele stel is)) :chicken:

richwoodplayer
4 december 2008, 23:30
weet niet, denk dat het een beetje vals spel is. aangezien het stemmen al begonnen is, en het stemmen gebeurt gewoon vanaf de foto die je gepost heb.
anders gaat straks iedereen een nieuwe foto maken met een betere kant van hun gitaar erop en dan word het echt een zooitje.
dus ik zeg: nee :D

Tho
4 december 2008, 23:31
wat ontzettend opmerkelijk en grappig dat ik in geen enkele lijst LP_CL's soloist en mijn soloist beiden tegenkom!

GunMetalBlue
4 december 2008, 23:35
:hippie: bedankt man.!

Kerel, dat ding ziet er geweldig uit. Misschien, waarschijnlijk, is het door de foto, maar dat ding ziet eruit als massief beton, geweldig :D


wat ontzettend opmerkelijk en grappig dat ik in geen enkele lijst LP_CL's soloist en mijn soloist beiden tegenkom!

Ik hou van het sobere (stijlvolle) zwarte. Ja, kijk, dat groen is óók mooi, maar... anders... :P

Jiboom
4 december 2008, 23:36
wat ontzettend opmerkelijk en grappig dat ik in geen enkele lijst LP_CL's soloist en mijn soloist beiden tegenkom!

Zal voor de meesten wel een bewuste keuze zijn. Ik heb de jouwe hoog in mijn lijst, omdat ik dat de mooiste vind (die ander is wel ERG groen..).

Ik heb van de meeste modellen maar eentje, of sterk afwijkende varianten opgenomen (dus wel LP goldtop met P90's en een Custom met PAFs, en niet een hele rij Standard burst met flametop ofzo).

macwilliams
5 december 2008, 06:35
weet niet, denk dat het een beetje vals spel is. aangezien het stemmen al begonnen is, en het stemmen gebeurt gewoon vanaf de foto die je gepost heb.
anders gaat straks iedereen een nieuwe foto maken met een betere kant van hun gitaar erop en dan word het echt een zooitje.
dus ik zeg: nee :D

Ik wou dan een paar naakte, knappe mokkels naast mn lp leggen met hun handen om de nek voor de sexueele suggestie. Daar weer een paar hummers en lambo's omheenzetten. Gewoon om het plaatje op te leuken zeg maar.

Onmeunig Hans
5 december 2008, 09:33
Ik wou dan een paar naakte, knappe mokkels naast mn lp leggen met hun handen om de nek voor de sexueele suggestie. Daar weer een paar hummers en lambo's omheenzetten. Gewoon om het plaatje op te leuken zeg maar.

Het mooiste is dan ook nog eens dat je on-topic blijft...

MichaelSS
5 december 2008, 10:35
Ik wou dan een paar naakte, knappe mokkels naast mn lp leggen met hun handen om de nek voor de sexueele suggestie. Daar weer een paar hummers en lambo's omheenzetten. Gewoon om het plaatje op te leuken zeg maar.

Uiteindelijk toch maar niet gedaan in verband met te weinig contacten :chicken:?

Dweezman
5 december 2008, 11:21
Ik vind de volgorde moeilijk te bepalen, dus dit is misschien iets wat ik op een ander tijdstip anders had gedaan, maar ik doe het maar zo denk ik:

10pts: Johnlord - erg sjieke PRS, zonder te overdrijven.
9: Dweezman - Heel erg mooie strat, combi met rosewood toets is ook erg stijlvol.
8: Ieme - Firebirds zijn vet.. punt.
7: Harm - Huber(?)
6: Hells Angel - Erg mooie LP, klasse en toch subtiel. Zie PRS.
5: Arjenb01 - Witte strats heerschen!
4: Orgasmocaster - Erg mooie tele, zoiets lijkt mij ook nog wel wat!
3: JonesD - Ondanks ik niet van teles houd, ik vind de oertele toch wel erg bruut!
2: Luca P - Geen idee wat het precies is, maar hij is mooi!
1: Veekeren - LP in bijzondere afwerking, daarom ook deze gitaar nog een punt!

Ja, hier laat ik het mooi op. :)

kijk, mensen met smaak. ;-)

Pie_err
5 december 2008, 11:33
kijk, mensen met smaak. ;-)


Toch mis ik er eentje (vooral bovenin) in dat rijtje.

Groeten,

Pie_err.

richwoodplayer
5 december 2008, 12:57
Toch mis ik er eentje (vooral bovenin) in dat rijtje.

Groeten,

Pie_err.

aha, dus jij ziet ook al dat ik er niet bij sta? :D














:seriousf:

Badman
5 december 2008, 13:40
Even een mededeling: je puntenlijstje kan nog tot maandagvoormiddag 9h ingediend worden, daarna sluit ik af, tel ik alles op en VOLGT DE SCORE :dance:

Nitefly7
5 december 2008, 13:44
aha, dus jij ziet ook al dat ik er niet bij sta?



:seriousf:

noch ik !:listen:

Realeigo
5 december 2008, 14:10
En ik natuurlijk..

Bram+
5 december 2008, 16:49
10P Barno
Als het niet de mooiste gitaar van Gitaarnet van 2008 is, dan is het wel de meest spraakmakende. Topontwerp, en dat ie nog maar veel broertjes en zusjes mag krijgen.
9P LucaBrasi
Supergave finish die in het echt volgens mij veel mooier is dan op deze foto.
8P LP CL
Ik heb getwijfeld tussen die van Tho en deze, maar omdat ik er toch maar ééntje in mijn lijstje wilde hebben, heb ik gekozen op kleur en mijn persoonlijke voorkeur qua specs.
7P Robostrat
Supergave superstrat met mooi hout
6P Gaby
Wederom een stoere finish. Paarse gitaren FTW
5p Kaboemba
Origineel model binnen een bepaald referentiekader, fijne specs.
4P Orgasmocaster
Behoeft geen uitleg
3P marter544
Mooie variatie op het Les Paul thema, en wit.
2P Veekeren
Mooiste Les Paul van het plein
1P RoelTM
De poedelprijs vanwege pure fugliness:D

LP_CL
5 december 2008, 16:51
Interessant! het ziet er naar uit dat mijn thinline of 10 punten of niets krijgt! een echte "love it or hate it" guitar dus! which is nice. ;)

erg moeilijk deze lijst, de top 5 is een beetje random, erg moeilijk om te kiezen.

1 (10 punten) - Robostrat
ziet er uit als de perfecte (Exotische) superstrat - ben toch wel benieuwd wat het eigenlijk is
2 - CCC
simpel design en white limba - perfecte combinatie!
3 - Jiboom
ik ben niet echt een prs fan, maar word wel een beetje hitsig van de brazillian neck!
4 - Orpheo
alweer vanwege de exotische houtsoorten. zonder de inlay was het #1 geweest
5 - Barno
Origineel een classy
6 - Orreltak
mooie top!
7 - Hendrix
strat met een flame top! erg mooi!
8 - LP CL
erg mooie metal guitar en mooi groen!
9 - Agent Smith
LP met uitstaling.. een beetje onverklaarbaar, maar veel mooier dan een regular lp standard
10 (1 punt) - Tho
net als die van LP CL, stoer en classy tegelijkertijd

@ tho, we staan beiden in Orgasmocaster zijn lijst!

En ja, er zijn mensen die eerder gaan voor een sobere veilige kleur, en je hebt mensen die felle kleurtjes leuk vinden. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb er ook aan moeten wennen. Maar eens je het gewend bent, is het echt een heel mooie gitaar. Eigenlijk zou ik hem hier eens elke dag moeten posten, met verschillende foto's. Ik denk dat er heel veel mensen dat kleur niet meer zo afschrikwekkend zouden vinden.
Nu, zolang er maar een soloist finisht. Dat zou erg prettig zijn. En vermits jij waarschijnlijk wel al heel wat meer punten gesprokkeld hebt: Komaan mensen, stem op THO!:rockon:

LP_CL
5 december 2008, 16:53
10P Barno
Als het niet de mooiste gitaar van Gitaarnet van 2008 is, dan is het wel de meest spraakmakende. Topontwerp, en dat ie nog maar veel broertjes en zusjes mag krijgen.
9P LucaBrasi
Supergave finish die in het echt volgens mij veel mooier is dan op deze foto.
8P LP CL
Ik heb getwijfeld tussen die van Tho en deze, maar omdat ik er toch maar ééntje in mijn lijstje wilde hebben, heb ik gekozen op kleur en mijn persoonlijke voorkeur qua specs.
7P Robostrat
Supergave superstrat met mooi hout
6P Gaby
Wederom een stoere finish. Paarse gitaren FTW
5p Kaboemba
Origineel model binnen een bepaald referentiekader, fijne specs.
4P Orgasmocaster
Behoeft geen uitleg
3P marter544
Mooie variatie op het Les Paul thema, en wit.
2P Veekeren
Mooiste Les Paul van het plein
1P RoelTM
De poedelprijs vanwege pure fugliness:D
Oh, dank je wel!!
Kijk, die man heeft ECHTE smaak.
EDIT: dit is een lijstje die behoorlijk gelijkaardig is aan het mijne...

Jorikjet
5 december 2008, 17:01
2p: jorikjet - Gibson les paul goldtop




7P: Jorikjet - lp goldtop



5pt Jorikjet: Ik was niet van plan te stemmen op een LP omdat je ze te veel ziet en het niet zo bijzonder meer is... Maar kom op... 't is een GOLD TOP!


cool, mensen met smaak ;)!


--
mijn lijstje. 1 is de beste, 10 de minste
1. Dweezman - zo'n strat wil ik dus ook nog een keer, beauty!
2. Pie err
3. JohnLord
4. Adqeruin - mooi van lelijkheid!
5. jonesd - stoere foto, lijkt gewoon een simpele ruige gitaar gelijk (en dat is goed!)
6. ieme - omdat het een firebird is
7. barno - aparte gitaar, wel erg stijlvol (wat voor een is het?)
8. humbucker
9. Veekeren - toffe kleur
10. leif - tja, les paul! alleen jammer dat er geen slagplaatje op zit

barno
5 december 2008, 17:15
slik ... al die punten :o er heerst wel enige excitement in the Guttlin Factory kan ik wel zeggen :)


Edit



barno - aparte gitaar, wel erg stijlvol (wat voor een is het?)


thx, een Guttlin Supreme Tux dus

RoelTM
5 december 2008, 17:32
1P RoelTM
De poedelprijs vanwege pure fugliness:D
Hej, bedankt hè :D

Ik heb trouwens werkelijk geen idee wat fugliness nou weer moet zijn. :dontgeti:

RoelTM
5 december 2008, 17:33
Even een mededeling: je puntenlijstje kan nog tot maandagvoormiddag 9h ingediend worden, daarna sluit ik af, tel ik alles op en VOLGT DE SCORE :dance:

Maandagvoormiddag 9h is 9 uur 's ochtends neem ik aan? Dan moet ik ook maar eens een lijstje maken. :satisfie:

Manuvdv
5 december 2008, 18:15
wat ontzettend opmerkelijk en grappig dat ik in geen enkele lijst LP_CL's soloist en mijn soloist beiden tegenkom!
En dat zovelen voor de Jackson Soloist stemmen, en de ESP Horizon nog maar 4 punten bij elkaar heeft gesprokkeld. Terwijl het toch wel concurrenten zijn :sneaky:

Bram+
5 december 2008, 19:27
Hej, bedankt hè :D

Ik heb trouwens werkelijk geen idee wat fugliness nou weer moet zijn. :dontgeti:

fucking ugliness. Het is aardig bedoeld hoor. Ik vond het een sympathiek project dat thuis hoort in de 2008-lijst, maar mooi is ie niet m.i.;)

RoelTM
5 december 2008, 19:40
fucking ugliness. Het is aardig bedoeld hoor. Ik vond het een sympathiek project dat thuis hoort in de 2008-lijst, maar mooi is ie niet m.i.;)

Ah, op die manier. :)
Maar dat hoor ik wel vaker hoor. RefleXion, You love it, or you hate it.

Orgasmocaster
5 december 2008, 19:56
slik ... al die punten :o er heerst wel enige excitement in the Guttlin Factory kan ik wel zeggen :)


Ja, voordat jij je inzending veranderde dacht ik nog dat ik een klein kansje had gehad...;)

en graag gedaan LP CL en Tho!

groovieguitarguus
5 december 2008, 20:54
Merk dat vooral de kwaliteit van foto's mijn keuze bepaald.
Zou een andere keuze zijn geworden als alle gitaren op dezelfde manier waren 'geschoten'.
Ook morgen zou het weer een andere keuze zijn... ;-)

Leuk inititief! Volgend jaar weer???

1. Badman - Tja... nostalgisch werkpaard Woahw... en de credits voor dit leuke topic!
2. Les Paul R8 - Top!!!... wat een mooie ES!!!
3. arjanb01 - Mooie plank en gaaf... een witte strat en niet 'over the top' gerelicd
4. PGR - Er MOEST een PRS op mijn lijstje... dit is een hele fraaie, helaas een mindere foto dan de ander die er van jou PRS zijn.
5. Barno - Niet de mooiste, wel de meest originele... aan deze creativiteit kunnen veel gitaarfabrikanten een voorbeeld nemen! Fraai design en noeste arbeid!!!
6. Tele - Mooie strat man... Doet me aan mijn beginjaren en grote inspirator van destijds denken... Mark Knopfler. Ikzelf moest en zou ook een rode strat, is ondertussen afgeschuurd en blank ;-), schrik niet... is geen ouwe Fender, maar wel een hele goeie 'plank'
7. Gaby - Buitenbeentje, maar wel een hele fraaie en veelzijdige gitaar
8. DirkdeWaard - Het broertje van nr.9 - Beide heeeeel mooi. Zeker in het echt!
9. Keef - Het zusje van nr.8 - Beide heeeeel mooi. Wat een nostalgische klasse!
10. hendrix2 - ;-) Goeie grap... helaas mist de gave omschrijving in Photobucket

Net naast de boot:
Orgasmocaster... mooie Thinline
dIRE sTRAITS... mooie Tele!!!

DeiDRagonas
5 december 2008, 21:39
Sjonge.. Jullie weten gewoon niet hoe mooi mn Gibby in t echt is!! Ik neem haar mee naar de meeting.. Die matte finish, de slijtage door mn arm, slijtage bij de knoppen... En dat geluid!!



... Of het komt door mn lelijke kop op de foto dat ik geen punten krijg... lol.

Grt R!

Dreamer's playground
6 december 2008, 02:27
Damn.....



Niemand vind m'n gitaar mooi....


:roll: :roll: :dontgeti:


nu ja, dan ben 'k maar de enige :) :) :)

vpilot
6 december 2008, 09:05
Damn.....



Niemand vind m'n gitaar mooi....


:roll: :roll: :dontgeti:


nu ja, dan ben 'k maar de enige :) :) :)

Tja je weet maar nooit wat er allemaal via de PM is verstuurd, wat je hier ziet aan lijstjes is volgens mij maar een klein deel van alle stemmen. Maandag weten we meer... :dance:

Chris Winsemius
6 december 2008, 10:07
Staat die ene '56 LP Junior hier ook tussen?


Kan nog geen keuze maken, dat blauwe gedracht bij die White Falcon vind ik wel grappig (LOL ;) ), toffe sunburst Tele custom en wat Stratjes gezien.

LucaBrasi
6 december 2008, 13:13
9P LucaBrasi Supergave finish die in het echt volgens mij veel mooier is dan op deze foto.


Dankjewel, en inderdaad: de kleur is gewoonweg niet goed te fotograferen, in het echt is ie vele malen mooier

LP_CL
6 december 2008, 15:34
En dat zovelen voor de Jackson Soloist stemmen, en de ESP Horizon nog maar 4 punten bij elkaar heeft gesprokkeld. Terwijl het toch wel concurrenten zijn :sneaky:

Mja, concurrenten misschien wel, maar de soloist is qua afwerking EN kwaliteit toch een trap hoger dan de Horizon hoor. Ik heb ze beiden zeer veel bespeeld (verschillende modellen) en heb geen een horizon tegengekomen die zo goed was als een soloist. Niet qua afwerking, en zeker niet qua tone en feeling.
De soloist is ook een 600€ duurder, dus dan mag het wel allemaal iets beter zijn vind ik.
Maar dit topic gaat niet over kwaliteit, maar over schoonheid. Dus al het bovenstaande is hier niet terzake. Het moet zijn dat de mensen hier de oer-superstrat verkiezen boven een moderner ogende ESP superstrat.

Dweezman
6 december 2008, 16:19
lastig.

Ik moet kiezen tussen een top 10 GAS-lijst, of een top 10 'gitaar-die-ik-echt heel mooi vind'. En het gaat om het laatste, denk ik. Ik kom op de volgende lijst, waarbij nr. 1 de winnaar is.

1.jpb
2.Pepe
3.Vulvasonic
4.arjenb01
5.jimihattricks
6.tonyk
7.mr fingers
8.badman
9.angel
10. lexvandoef

LP_CL
6 december 2008, 16:57
Tja je weet maar nooit wat er allemaal via de PM is verstuurd, wat je hier ziet aan lijstjes is volgens mij maar een klein deel van alle stemmen. Maandag weten we meer... :dance:

De vraag is of er wel zoveel mensen enkel een inzending gedaan hebben via PM, en als dat dan zo is, of dat die inzendingen zo erg veel verschillen van de posts die hier gemaakt geweest zijn.
Ik denk dat het allemaal niet zoveel gaat schelen hoor.
Barno en ricktekent en orreltak en orgasmocaster en richwoodplayer zullen sowieso in de top 10 zitten denk ik.

inteDes
6 december 2008, 17:26
Ik heb via pm gereageerd en ik kan je zeggen dat mijn lijstje in ieder geval toch al grondig verschilt van vele lijstjes die hier gepost zijn!

orreltak
6 december 2008, 20:19
De vraag is of er wel zoveel mensen enkel een inzending gedaan hebben via PM, en als dat dan zo is, of dat die inzendingen zo erg veel verschillen van de posts die hier gemaakt geweest zijn.
Ik denk dat het allemaal niet zoveel gaat schelen hoor.
Barno en ricktekent en orreltak en orgasmocaster en richwoodplayer zullen sowieso in de top 10 zitten denk ik.

ik?count me out.heb net even erdoorheen gescroled maar sta maar in in een paar lijstjes.
ik denk van barno of orgasmocaster.
daar krioelt het van.
ik red de top tien niet hoor.

Manuvdv
6 december 2008, 21:15
1. Minas - PRS
2. Macwilliams - Gibson LP Custom
3. Tho - Jackson USA
4. Aeonis - ESP Edwards
5. tonyk - Gibson LP Custom
6. Jorikjet - Gibson LP Goldtop
7. Geoffrey - Dean ML ('79 Brazilianburst?)
8. Dirkdewaard - Gibson ES
9. jonesd - Telecaster
10. Agent Smith - Gibson LP

(ranking in plaatsen. Nummer 1 heeft dus maximum van de punten)

dodeboboeror
7 december 2008, 00:49
Dodeboboer, Silvertone, 10 pts.
Ik heb een zwak voor semi-hollow/full-hollows met vintage styling. Jij krijgt van mij de MOJO AWARD!
http://img49.imageshack.us/img49/2051/15401ys7.jpg
edit:
http://img.photobucket.com/albums/v616/hezzart/MOJO-award.jpg




Sjiek, eigenwijs, geil!


Hoeplakee!

Ik feliciteer bij deze degene die gaat winnen, maar ik heb mijn (ge)prijs reeds binnen :dance:

jazz studio
7 december 2008, 14:09
Ik nomineer de mijne hij zal wel niet winnen maar dit is voor mij de mooiste kleur voor een Les Paul:

http://img.photobucket.com/albums/v664/mikeyaxeman/782e8670.jpg

Wine red ? :rockon::blast::strat:

Jorikjet
7 december 2008, 17:36
Wine red ? :rockon::blast::strat:

is dat root beer?

macwilliams
7 december 2008, 19:18
is dat root beer?

Is dat 'n rot dier?

Jorikjet
7 december 2008, 19:48
zo praat je niet over iets dat over bier gaat!

Joey Handsome
7 december 2008, 20:01
Het is frisdrank.

LP_CL
7 december 2008, 20:13
Laatste oproep om te stemmen!!!
Morgen 9.00 am GMT +1 gaat de stembus dicht! Dus vanavond en vannacht is de laatste kans om je lijstje in te dienen.

Realeigo
7 december 2008, 20:21
Laatste oproep om te stemmen!!!
Morgen 9.00 am GMT +1 gaat de stembus dicht! Dus vanavond en vannacht is de laatste kans om je lijstje in te dienen.

http://img.photobucket.com/albums/v472/Arathion/P1010140.jpg

Stem op Mij!!!

LP_CL
7 december 2008, 20:32
^SPAM!!! :hippie:

Badman
8 december 2008, 09:19
De inzendingen van de punten worden nu gesloten! Ik zal zo snel mogelijk de score uitrekenen. Alles komt in een excelbestand dat ik daarna aan jullie toon...

Badman
8 december 2008, 11:37
Nog een vraag aan groovieguitarguus: wie is Tele, die van jou 5 punten krijgt?

Kaboemba
8 december 2008, 11:52
Nog een vraag aan groovieguitarguus: wie is Tele, die van jou 5 punten krijgt?

Dat moet ik wel zijn, wel raar om het dan tele te noemen :???:

Henri H
8 december 2008, 12:01
Tele: http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=7618

Al lid sinds 2005. Heeft nog nooit gepost!!

Luke-wannabe
8 december 2008, 12:15
Whaha lol check dit:

Laatste activiteit: 1 januari 1970 01:00

Henri H
8 december 2008, 12:25
Ja, da's een standaard iets/bug? uit de server.
Op het moment dat ie een post plaatst zal dat wijzigen.

Lok 'm maar 's uit de tent ;)

Daan_B
8 december 2008, 12:25
Whaha lol check dit:

Laatste activiteit: 1 januari 1970 01:00

Wou het net zeggen, gozer was er vroeg bij met internet :p.

Badman
8 december 2008, 15:04
6. Tele - Mooie strat man... Doet me aan mijn beginjaren en grote inspirator van destijds denken... Mark Knopfler. Ikzelf moest en zou ook een rode strat, is ondertussen afgeschuurd en blank ;-), schrik niet... is geen ouwe Fender, maar wel een hele goeie 'plank'
!!!

Guus, wie is dit? Kaboemba? Of heb je het over iemand met een rode strat? Dweezman?

Hendriks
8 december 2008, 15:12
Lijkt mij duidelijk over een rode strat te gaan.

GibsUn
8 december 2008, 18:40
Komt de uitslag vandaag? :hippie:

Agent_Smith
8 december 2008, 18:50
Ja, idd. Wat duurt dat lang zeg! :D

groovieguitarguus
8 december 2008, 19:42
Guus, wie is dit? Kaboemba? Of heb je het over iemand met een rode strat? Dweezman?


Dweezman!!! Sorry...

Badman
8 december 2008, 20:09
Ok, dankjewel...De uitslag komt, ten laatste morgen, als we kunnen vanavond nog :).

Badman
8 december 2008, 20:55
WITTE ROOK! HIER VOLGT DE UITSLAG!!!

10de stek: RICHWOODPLAYER, 81 punten

9de: LES PAUL R8, 84 punten

8ste: DWEEZMAN, 89 punten

7de: PIE ERR, 97 punten

6de: SCHIZO910, 102 punten

5de: PEPE, 110 punten

4de: MR.FINGERS, 130 punten

3de: RICKTEKENT, 185 punten

2de: ORGASMOCASTER, 208 punten

EN EERSTE, MET EEN VERPLETTERENDE SCORE:
(en als privelege, de ultieme sig , VETSTE GITAAR 2008:) )

:cheerup: BARNO, 256 punten :hippie:

Aantal deelnemers: 109
Scorelijsten: 65
Aantal pm's: 20tal

Bedankt iedereen voor jullie score, foto's, enthousiasme...

Volgend jaar zeker en vast de 2009 editie!

Badman
8 december 2008, 20:57
De volledige uitslag:

1-Barno 256
2-Orgasmocaster 208
3-ricktekent 185
4-Mr.Fingers 130
5-pepe 110
6-schizo910 102
7-Pie err 97
8-Dweezman 89
9-Les Paul R8 84
10-Richwoodplayer 81
11-episua 77
12-Veekeren 75
13-macwilliams 69
14-vulvasonic 66
15-Luca P 65
15-Dirkdewaard 65
16-Tho 63
16-jpb 63
17-orreltak 62
17-Agent Smith 62
18-jonesd 60
19-arjanb01 58
20-Badman 50
21-ieme 49
21-Gaby 49
22-robostrat 47
23-humbucker 43
24-Harm 42
25-Jiboom 38
26-LP CL 37
26-JohnLord 37
26-jimihattricks 37
26-Hendriks 37
26-Angel 37
27-dodeboboeror 34
28-groovieguitarguus 33
29-marter544 32
29-leif 32
30-Kim Wilson 29
31-tonyk 28
31-Jorikjet 28
32-GibsUn 27
32-Anders Destium 27
33-Aeonis 26
34-Adqeruin 23
35-stonerdaf 22
35-PGR 22
35-PeterX 22
36-cas121 20
37-minas 19
37-LucaBrasi 19
37-hendrix2 19
38-Kaboemba 18
38-Realeigo 18
39-mikeyaxeman 17
40-pannekoek 16
40-Orpheo 16
40-hezz 16
40-Blues-man 16
41-Swaag 15
41-G,G, 15
42-Geoffrey 14
42-Ccc 14
43-Joene20 13
44-dIRE sTRAITS 12
45-Blokkie 11
46-Onmeunig Hans 10
46-keef 10
46-johnnyz 10
46-Hell's Engl 10
46-bagheera 10
47-Tupelo 9
47-RoelTM 9
47-MetalPunk 9
47-Interessander 9
47-DeiDRagonas 9
47-Bram+ 9
48-Paulio 8
48-MichaelSS 8
49-salo 7
50-Lexvandoef 6
50-Gothra 6
51-Man in Black 5
52-Timotio 4
52-Rubster 4
52-Manuvdv 4
53-rooiedirk 3
53-pupanus1 3
54-vpilot 2
54-matty 2
54-janpetrarca 2
54-Herman 2
54-Aimé 2
55-rocker71 1
55-Nitefly7 1
UltimaPro 0
Stratman70 0
Squier4ever 0
rock 'n roll 0
Robert-gitarist 0
Philippe 0
Peter-J 0
Nocki 0
Meikel 0
Marien112 0
kenx 0
heavy-metal-thunder 0
Dreamer's playground 0
AriaProII 0

Alles valt rustig na te kijken op:

http://www.4shared.com/file/75071281/bfc1714e/gitaarnet2008def.html
http://www.4shared.com/file/75071282/26c820f4/uitslag2008.html

LP_CL
8 december 2008, 20:57
Bah, geen soloist... Ach ja, proficiat aan de winnaars, het zijn uiteraard supermooie gitaren.

Mr.Fingers
8 december 2008, 20:57
Holy-Shit :nervous:, ik heb de Houten Medaille (4e plaats) gekregen :seriousf:

rickert
8 december 2008, 20:59
Fuck yeah, brons!!!!

Pepe
8 december 2008, 21:02
Mag ik de waardige en terechte winnaar feliciteren? Dat er nog vele Barno juniors mogen volgen.:blast:

En een woord van dank gaat uit naar Badman, zonder wiens onuitputtelijke inzet.. efin... hoera.

En als Fingers een houten medaille heeft, dan is die van mij toch zeker van nat karton! Glimmen!
Ik plak 'm gelijk op de gitaar.

richwoodplayer
8 december 2008, 21:02
woehoe!
toch wel in de top 10!

ben er blij mee:D
ik hou van me gibson:cheerup:

GEFELICITEERD BARNO! :cheerup:

Mr.Fingers
8 december 2008, 21:03
ik hou van me gibson:cheerup:

"me" :sneaky:


En het is voorlopig nog de GIB, want de SON is nog van ulder pa :seriousf:

hezz
8 december 2008, 21:08
Yay, ik ben al blij dat ik uberhaupt punten heb! :hippie:

Gefeliciteerd Barno, ook al stond je niet in m'n lijstje (je 335 eerst wel!) vind ik je Guttlins altijd enorm cool! Dat je nog eens goud pakt kan ook ik wel waarderen, toont voor mij dat originaliteit ook nog een plek heeft binnen de gitaarwereld.

En nou voor jou:
:blast::blast::blast::blast::blast::blast:

rock 'n roll
8 december 2008, 21:12
Holy-Shit :nervous:, ik heb de Houten Medaille (4e plaats) gekregen :seriousf:

Het is ook een echte mojo-gitaar :hippie: .

Barno van harte gefeliciteerd met je overwinning, dat het een stimulans mag zijn om nog vele guttlins te bouwen.

En ik moet tegen volgend jaar maar eens investeren in een mooiere plank.

groovieguitarguus
8 december 2008, 21:19
Badman Thanx!!!

Voor al het werk in deze erg leuke topic!!!
Volgend jaar hopelijk weer... Leuk!!!

Hendrix2.... gefeliciteerd met je mooie 37e plaats... ;-)

Hendriks
8 december 2008, 21:22
Top Barno , het doet me deugt dat een zelfbouw gewonnen heeft en Badman de complimenten.

Ik ben al aan het denken met welke ik volgend jaar ga winnen.

leif
8 december 2008, 21:27
29e!!!!!:dance:

macwilliams
8 december 2008, 21:54
Lucky number 13http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/devil-1.gif












13 staat toch voor Anti Christ?
ach past ook wel bij me...

Herman
8 december 2008, 22:06
Krijg wat.. ik heb twéé(!!) punten?! :D

En ik was al zo blij met die ene punt.. er is dus nog iemand zo gul geweest mij een punt te geven?

Twee punten! Naaaah, verbaasd me dat ik uberhaupt punten heb. :D

Tupelo
8 december 2008, 22:12
Whoohoo nr. 49 is tenminste 1 iemand hier die van archtops houdt dus.. :D

rickert
8 december 2008, 22:13
de White Falcon is ook een archtop;)

hezz
8 december 2008, 22:14
Badman Thanx!!!

Voor al het werk in deze erg leuke topic!!!
Volgend jaar hopelijk weer... Leuk!!!

Hendrix2.... gefeliciteerd met je mooie 37e plaats... ;-)

Inderdaad, PROPS TO BADMAN! (op wiens strat ik heb gestemd, omdat het gewoon dé mooiste is van het forum)

barno
8 december 2008, 22:16
Edit:
hier stond eerst mijn vintage 335 maar what the heck, winnen is voor strebers
(de comments hierna gaan dus niet over deze gitaar)
hier de kandidaat die hem vervangt:
Guttlin Supreme Tux, een gitaar waar men voor of tegen is


... oops
holy cow!!! ik heb gewonnen :)
Uit de grond van mijn hart: MERCI GASTEN.
Speechke dan maar zeker?

Ik herinner me nog mijn post waarin ik mijn aanvankelijke kandidaat (ouwe 335) - dank voor de schop onder mijn kont, Zeppo - toch maar wisselde voor de Guttlin Supreme Tux. Ging er toen vanuit dat ik mijn kansen daarmee de grond in boorde.

Zeker toen al vlug de geile LP's, bronstige Gretschen, sexy Fenders, stoere Jacksons enz... me hier om de oren vlogen. Never vanzeleven gaan ze hier the odd zelfbouw punten geven, dacht ik toen.

Wist al wel dat er gasten op het (zelfbouw) forum waren die het concept Guttlin een warm hart toedroegen maar had nooit gedacht dat ik ook veel stemmen zou krijgen van wilde bende van electrische gitaar-forum.

Verkiezing van mooie gitaren is een beetje een rare zaak omdat het begrip "mooie gitaar" volstrekt subjectief is. Zelf dacht ik dat mensen zich voornamelijk zouden laten leiden door criteria zoals merk, vintage, reputatie enz... (ikzelf ben op dat vlak ook een oridinaire merken annex vintage slut, cfr mijn aanvankelijke inzending...) Niets bleek minder waar. Respect voor de openmindness hier op gitaarnet!

Dat een zelfbouw zo wordt gewaardeerd is echt wel een opsteker. Ik schat de waardering van dit forum heel hoog in omdat ik zo'n anderhalf jaar geleden door het lezen in dit forum ben begonnen met gitaarbouw, en ik heb letterlijk alles wat ik moest leren, gehaald uit de zelfbouwtopics.

Apprecieer ook erg de erkenning van het ontwerp - blood, sweat and tears heeft het me gekost iets te vinden dat balanceerde tussen "nog niet gedaan" en "toch aanvaardbaar want niet te extreem".

Badman ! en anderen die de zaak op een rustige manier in goede banen leidden: grrreat job.
Zelfbouwers en andere supporters: dikke merci voor de steun en aanmoedigingen bij mijn projecten, big deal.
Uiteraard dikke proficiat aan alle andere winnaars en deelnemers. Er zijn er heel wat die meer punten verdiend hadden imo.


and finally, to put things in perspective, een quote aan het begin van dit topic ...


ik ben tegen verkiezingen maar als het over gitaren gaat, ben ik zoals iedereen hier een klein kind en dus voor ! :)



cheers, barno

hezz
8 december 2008, 22:19
http://i178.photobucket.com/albums/w262/gator_momma/Applause.gif

en nu bouwen jij! :satisfie:

Tupelo
8 december 2008, 22:19
de White Falcon is ook een archtop;)
Beetje duurder dus mag ook wat hoger eindigen... 't zou niet eerlijk zijn hè ! :D

Anywho, why & how !!
Leuk topic geworden, toch een boel plaatjes bij elkaar.

Badman
8 december 2008, 22:31
Graag gedaan, echt! Nu hebben we ook een leuke statistiek bij de hand van wat de gemiddelde gitaarnetforumer als 'vet' aanziet. (kan je je kansen volgend jaar wat aanscherpen? ;) ).

Proficiat nogmaals aan de winnaar(s)!

pannekoek
8 december 2008, 22:34
wow daadwerkelijk hebben 2 mensen op mij gestemd haha !

met 16 punten sta ik toch mooi op de 40ste plaats met mn les paul custom ^^

bedankt pepe en blokkie :hippie:

Realeigo
8 december 2008, 22:39
Mijn lelijke frankenstrat heeft lekker plaats 38 gehaald!

Danku!

mikeyaxeman
8 december 2008, 22:53
Wine red ? :rockon::blast::strat:

Jep wine red it is.... :satisfie:
Heb trouwens toch nog 17 puntjes binnengehaald en daarmee een 39ste plaats behaald nice!
Barno gefeliciteerd!

Tho
8 december 2008, 23:03
Hey Badman! Ik vond het een ontzettend gaaf initiatief, en ook tot de naadjes uitgewerkt! Volgend jaar weer? :) En misschien heb je nog wat leuke andere alternatieven voor contests (meest veelzijdige setup bijvoorbeeld?)


Echt leuk was dit!

LP_CL
8 december 2008, 23:09
Tis je van harte gegunt Baco, het is eigenlijk de enige gitaar die dit hier MOCHT winnen. Het kon niet anders. Op vlak van originaliteit steekt hij met kop en schouders boven de anderen uit, en op vlak van stijl heeft hij wel iets van de stijl-icoon: de corvette:
http://www.shiawasseehistory.com/images/1961corvette.jpg

De combinatie van deze twee sterke punten moet gewoon resulteren in de winst van dit topic.

Van harte gefeliciteerd

Orgasmocaster
8 december 2008, 23:10
whoohoo!!! Zilver voor de orgasmotele!

ik had eerlijk gezegd minstens orreltak nog boven mij verwacht..

Gefeliciteerd Barno, geheel terecht de winnaar!
nu moet ik snel iets inelkaar flansen voor de 2009 verkiezingen :)

LP_CL
8 december 2008, 23:14
http://farm1.static.flickr.com/132/339392594_7ef86716b4.jpg?v=0

Dweezman
8 december 2008, 23:35
Badman! Thnx voor al het werk wat je er in gestopt hebt! Niet gering!

Barno: gefeliciteerd man.


Lachen dit.

almarvk
9 december 2008, 09:13
Van harte Barno. Volkomen terechte titel!

Maar waarom staat Hendrix2 zo laag? Dat was minimaal een top10 klassering waardig!

zeppo
9 december 2008, 09:24
thx for the compliments zeppo
fijn dat jij mij alvast komt troosten na de uitslag :)

Troosten? Proosten zal je bedoelen!
Gefeliciteerd!

Kaboemba
9 december 2008, 09:25
Ondanks dat er nogal wat wanstaltige gitaren boven de mijne zijn geeindigd heeft absoluut de mooie/leukste/meest afwijkende gitaar gewonnen.

Barno gefeliciteerd.

pupanus1
9 december 2008, 09:33
Gefeliciteerd Barno zwaar terechte winnaar in mijn ogen

Ik ben wel benieuwd wie mijn Horizon nou nog 3 puntjes heeft gegeven want ik kan de vote niet vinden :D:D

Badman
9 december 2008, 09:45
Gefeliciteerd Barno zwaar terechte winnaar in mijn ogen

Ik ben wel benieuwd wie mijn Horizon nou nog 3 puntjes heeft gegeven want ik kan de vote niet vinden :D:D

Alles staat in de excelbestandjes die je met de link kan openen (paar pagina's terug). In jouw geval was dat PeterX ;)

Badman
9 december 2008, 09:50
Volgend jaar weer? :) En misschien heb je nog wat leuke andere alternatieven voor contests (meest veelzijdige setup bijvoorbeeld?)


Echt leuk was dit!

Volgend jaar zeker en vast opnieuw!

Een 'meest veelzijdige setup', of 'meest vette setup' lijkt me ook wel te doen. Alleen heb je dan het probleem dat bij een volgende verkiezing de foto's praktisch dezelfde zullen zijn, met het verschil van 1 gitaar ofzo... Lijkt me al bij al minder interessant.

marc_o
9 december 2008, 09:54
Tof, die gitaren van Barno, leuke site ook.
Of het wat voor mij is, weet ik niet, wellicht als de body een ietsje minder extreem zou zijn wel, maar toffe ontwerpen, dat zeer zeker.

pupanus1
9 december 2008, 10:03
Bedankt Badman :D Ik had het excel bestand al bekeken maar zag niet dat er nog een blad voor zat :)

Erg geslaagde verkiezing lijkt me zo hoewel mijn ESP natuurlijk veel mooier is dan een Jackson Soloist (muahahaha:seriousf:)

Daan_B
9 december 2008, 10:34
Een zelfbouw op de 1e plaats, te gek!
Gefelie Barno, het is zeker een mooie 1e plaats!:cheerup:

janpetrarca
9 december 2008, 11:44
Barno, gefeliciteerd!




Joepi, ik had twee punten. Degene die op mij heeft gestemd, bedankt!

humbucker
9 december 2008, 12:13
hey Barno,

gefeliciteerd man!

Zelf sta ik 23ste, ik ben aangenaam verrast :D!

Nog véél succes met bouwen en doe vooral zo voort!

jimihattricks
9 december 2008, 14:21
26e!!!

een subtopper! :rockon:

Hendriks
9 december 2008, 14:33
26e!!!

een subtopper! :rockon:

gedeelt , met niet de minste

Pie_err
9 december 2008, 15:10
Barno, van harte gefeliciteerd met je eerste plaats. Mooi dat zelfbouw gewaardeerd wordt.

Zelf ben ik heel tevreden met de 7e plek in dit geweld van mooie gitaren.

Badman, ik vond het een leuk initiatief, volgend jaar weer zoiets?

Groeten,

Pie_err

barno
9 december 2008, 15:43
Barno, van harte gefeliciteerd met je eerste plaats. Mooi dat zelfbouw gewaardeerd wordt.

Zelf ben ik heel tevreden met de 7e plek in dit geweld van mooie gitaren.

Badman, ik vond het een leuk initiatief, volgend jaar weer zoiets?

Groeten,

Pie_err

thx pie_err, jij stond trouwens bij mij op nr 1, geweldig sexy gitaar, die 150
thx ook nog es aan de andere proficiatwensers - I am honoured

Mr.Fingers
9 december 2008, 15:59
Nu ben je natuurlijk wel verplicht om naar de "almere-meeting" te komen met het winnend exemplaar ;)

barno
9 december 2008, 16:01
Nu ben je natuurlijk wel verplicht om naar de "almere-meeting" te komen met het winnend exemplaar ;)

ik heb dat pas gisteren ontdekt (ik kom nooit buiten zelfbouw en electrisch) Dedju, ik kan dan niet :(

Luca P
9 december 2008, 17:43
De volledige uitslag:

13-macwilliams 69
14-vulvasonic 66
15-Luca P 65
15-Dirkdewaard 65
enz.....
http://www.4shared.com/file/75071281/bfc1714e/gitaarnet2008def.html
http://www.4shared.com/file/75071282/26c820f4/uitslag2008.html

Met dank aan Gibson!
:cheerup:

vpilot
9 december 2008, 17:50
Gefeliciteerd Barno, ook bij mij op nummer 1 in de lijst! Terecht een prachtige gitaar! :)

schizo910
9 december 2008, 18:07
6... leuk! Da's het begin van 666 :D

Jorikjet
9 december 2008, 18:25
tof, goed bezig!

ik vraag me trouwens af hoeveel van de gitaren ook daadwerkelijk uit 2008 komen!

Mr.Fingers
9 december 2008, 18:28
tof, goed bezig!

ik vraag me trouwens af hoeveel van de gitaren ook daadwerkelijk uit 2008 komen!

Serial Nr: S097XXX (van januari 2008)

vulvasonic
9 december 2008, 18:35
Met dank aan Gibson!
:cheerup:

Inderdaad, een prachtig lijstje dat zeker niet onvermeld mag blijven... :seriousf:

JelmerOnGuitar
9 december 2008, 19:28
Smaken verschillen, maar ik vind mn Strat de mooiste(A)
http://i38.tinypic.com/2moz23t.jpg

EDIT: OMG, ik heb dit topic totaal niet goed genoeg bekeken, de contest is al afgelopen! Shit jammer..
Sorry voor mijn voorbarige actie!

Van harte gefeliciteerd Barno!:D

macwilliams
9 december 2008, 20:06
tof, goed bezig!

ik vraag me trouwens af hoeveel van de gitaren ook daadwerkelijk uit 2008 komen!
De mijne iig niet

Kaboemba
9 december 2008, 20:08
Met dank aan Gibson!
:cheerup:

Hmm Gibson heeft gemaakt, hoeveel Les Paul ?
Zou vreemd zijn als er geen gibson of fender in stond.
Aandeel ibanez valt trouwens best tegen.

pannekoek
9 december 2008, 20:29
Hmm Gibson heeft gemaakt, hoeveel Les Paul ?
Zou vreemd zijn als er geen gibson of fender in stond.
Aandeel ibanez valt trouwens best tegen.

en terecht

Les Paul R8
9 december 2008, 22:42
tof, goed bezig!

ik vraag me trouwens af hoeveel van de gitaren ook daadwerkelijk uit 2008 komen!

Mijn ES355 Alex Lifeson komt uit 2008. Serienr AL 101. Geannonceerd op de Namm in januari dit jaar. Ik heb hem vrijwel direct besteld. Er zijn er maar 300 van gebouwd, die eigenlijk al verkocht waren voordat ze in de winkel kwamen. Ik heb hem pas in mei gekregen. Bij mijn weten is er geen andere in NL.

vulvasonic
10 december 2008, 00:14
Mijn ES355 Alex Lifeson komt uit 2008. Serienr AL 101. Geannonceerd op de Namm in januari dit jaar. Ik heb hem vrijwel direct besteld. Er zijn er maar 300 van gebouwd, die eigenlijk al verkocht waren voordat ze in de winkel kwamen. Ik heb hem pas in mei gekregen. Bij mijn weten is er geen andere in NL.

Ooit, heeeel lang geleden, werd ik door een stoer stel vrienden van mijn zus, geïntroduceerd in het wereldje van de hardrock. Ik deed zelfs voor een relatief korte periode mijn best om te voldoen aan de kledingvoorschriften van de gemiddelde hardrocker. Dus, versleten jeans en een leren jas onder een spijkerjack waarvan de mouwen waren afgescheurd. De badges die je destijds op ieder jack zag pronken, representeerden de meest populaire bands uit die tijd: Motörhead, Saxon, Judas Priest en Iron Maiden.

Eigenwijs als ik was, wilde ik PER SE iets unieks. Het logo van Rush sprak mij enorm aan en zou het zeker goed doen op mijn jack. Het leek me echter wel zo zinnig om eerst even bekend te worden met hun muziek, dat ik tot dan toe nooit eerder had gehoord. Om die reden kocht ik blind het album 'caress of steel'. Op de hoes daarvan was Alex Lifeson te zien met een witte ES.
Het duurde niet lang of ik werd een groot fan van Rush en ik DROOMDE van zo'n prachtige gitaar!

Het KON gewoon niet anders, of je MOEST wel hoog eindigen op mijn lijst.
Jarenlang heb ik gekwijld op die plank. :)

Henri H
10 december 2008, 08:31
Mooi verhaal Vulva!
Die outfit komt me erg bekend voor maar ik deed er niet aan mee.
Bij mij was het een vale spijkerbroek, T-shirt van Gary Moore, Yngwie Malsteen of Y&T en een leren jas. :)
Ik ben ook fan van Rush maar mij spreken de Les Pauls, de speelstijl en techniek van Lifeson het meeste aan.
Je moet wel van de zang van Geddy Lee houden. Veel mensen haken daarbij af. Ikke nie.
Ik heb echter niet echt GAS naar zo'n ES maar vind ze ook niet lelijk hoor.

G.G.
10 december 2008, 09:06
+ 100 uur aan gewerkt en op plek 41, balen...... Barno, je hebt het verdient....

Man in Black
10 december 2008, 09:50
De volledige uitslag:

1-Barno 256
2-Orgasmocaster 208
3-ricktekent 185
......
51-Man in Black 5
.....

:eek:

Plaats 51!!!!!
Damn! wederom het bewijs dat de gemiddelde GF'en een gebrek aan smaak heeft! :seriousf:
Anyways... wie mag ik bedanken/feliciteren met mijn 5 punten?

In ieder geval een leuk topic en zeker zou ik m graag terug zien in 2009!!

Slevin
10 december 2008, 10:06
Is het nog mogelijk de top3 hier te plaatsen ? De foto's that is. Anders moet ik het hele topic weer doorvissen ;)

Badman
10 december 2008, 10:41
Anyways... wie mag ik bedanken/feliciteren met mijn 5 punten?


Dat zal ik zijn ;)

Badman
10 december 2008, 10:46
De TOP 3 :

1STE PLAATS: BARNO

http://gi64.photobucket.com/groups/h161/B568MGWWTR/GuttlinSupremeTux06.jpg?t=1228902239

2DE PLAATS: ORGASMOCASTER

http://gi64.photobucket.com/groups/h161/B568MGWWTR/July212008015.jpg?t=1228902163

3DE PLAATS: RICKTEKENT

http://gi64.photobucket.com/groups/h161/B568MGWWTR/100_3589.jpg?t=1228902296

rickert
10 december 2008, 11:19
:dance::dance::dance::dance: JOEHOEEEE!!!

LP_CL
10 december 2008, 11:21
tof, goed bezig!

ik vraag me trouwens af hoeveel van de gitaren ook daadwerkelijk uit 2008 komen!

Op de missverkiezing van 2009 staan toch ook geen dames geboren in 2009?

Het is de VERKIEZING van dat jaar, niet de verkiezing van gitaren GEMAAKT in dat jaar.

Man in Black
10 december 2008, 11:24
Dat zal ik zijn ;)

Proficiat Badman!!
Jij hebt tenminste smaak (maar ja... als je echt smaak had waren t er 10 geweest ;)).

Maar ehmmm... on topic
Die Guttlin! Thumbs up Barno!!!!
Is er nog een topic waar ik m eens uitvoerig kan bekijken?
kan alleen die houtlook Guttlin met F gat zo snel terug vinden...

barno
10 december 2008, 11:29
Proficiat Badman!!
Jij hebt tenminste smaak (maar ja... als je echt smaak had waren t er 10 geweest ;)).

Maar ehmmm... on topic
Die Guttlin! Thumbs up Barno!!!!
Is er nog een topic waar ik m eens uitvoerig kan bekijken?
kan alleen die houtlook Guttlin met F gat zo snel terug vinden...

thx, als je zoekt op Guttlin Supreme Tux zou je het lange bouwtopic moeten vinden.
Ook high res pics op mijn site (zie sig) .

Badman
10 december 2008, 11:32
Je kan trouwens al een referentie maken op je site 'verkozen tot vetste gitaar op gitaarnet.nl', zal de eventuele interesse wel boosten :)

barno
10 december 2008, 11:38
Je kan trouwens al een referentie maken op je site 'verkozen tot vetste gitaar op gitaarnet.nl', zal de eventuele interesse wel boosten :)

heb ik al gedaan hoor want ben er best fier op, een flashy certificate ...

Riky
10 december 2008, 11:40
dat is een lijst waar ik het zeker mee eens kan zijn Badman
!!

bagheera
10 december 2008, 11:45
dat is een lijst waar ik het zeker mee eens kan zijn Badman
!!

waar staat die lijst dan ?
oeps ik zie em net staan :)

Dirkdewaard
10 december 2008, 13:19
Iedereen gefeliciteerd! Mooie top 3!

groovieguitarguus
10 december 2008, 23:19
Op de missverkiezing van 2009 staan toch ook geen dames geboren in 2009?

Al denk ik wel dat Michael Jackson het zou prefereren ;-)

rocker_71
11 december 2008, 13:15
heb ik al gedaan hoor want ben er best fier op, een flashy certificate ...\

Mooi gedaan.
Site ziet er ook goed uit.

humbucker
14 december 2008, 13:15
In de krant 'Het Belang Van Limburg' staat er dit weekend zelfs een klein artikeltje over deze "verkiezing" en over zijn winnaar!!

Nogmaals,

congratz Karel!

LP_CL
14 december 2008, 13:19
Heb je een linkje naar het artiekel? Lijkt mij wel eens leuk om te lezen...

Kakihara
14 december 2008, 13:40
http://limbolink.hbvl.be/index.php?c=guttlingitaar_verkozen_tot_mooiste_git aar_op_gitaarnet