PDA

View Full Version : vraagje rond Gibson Les Pauls



SloeGin
17 november 2008, 14:31
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heb niets gevonden dat concreet antwoord biedt op mijn vraag.

Nu er verschillende LP modellen gediscontinued zijn en er de laatste jaren gebruikt wordt gemaakt van "gechamberde" modellen en de kwaliteitscontrole bij Gibson er niet op vooruit is gegaan is, heb ik volgende vraag voor de experts hier :)

Kan iemand me zeggen welke "de beste" jaren waren wat betreft kwaliteit van volgende LP's : Standard, Classic en Custom?
M.a.w. Als ik een LP koop koop ik er best géén vanaf bouwjaar .... ?

Alvast bedankt!

LP_CL
17 november 2008, 14:34
Gibson heeft altijd al rotte appels gehad hoor...
De vuistregel bij gibson (en eigenlijk bij de meeste gitaarmerken) is testen voor je koopt.
Het is niet omdat je een '70 LP hebt dat hij daarom per definitie goed is.

HaroldA
17 november 2008, 14:46
Ik heb liever een beetje gewicht rond m'n nek hangen, dus ik wil geen gechamberde.

Verder moet hij resoneren. Ik heb eens een LP Studio uit 1990 in m'n handen gehad die amper 'trilde' tijdens het spelen. Mijn Standard uit '96 doet dat wel.

Volgens velen zijn de laatste goede Gibsons voor 1980 gemaakt (oid), maar ik vermoed dat je tot halverwege de jaren 90 nog best wel leuke kunt vinden als je niet de gechamberde wil hebben...

Dit alles is natuurlijk maar mijn eigen mening en mag volledig genegeerd en/of tegengesproken worden!

Dirkdewaard
17 november 2008, 17:33
Je moet proberen, alle jaren hebben slechte en goede uitgepoept.

Voor mij?
Alles tot en met 1968. Vanaf ongeveer 1984 tot begin 90 en vanaf 2000.

Madcow
17 november 2008, 17:35
Ik heb ook gehoort dat gibson les paul studio's in de jaren 90 geweldig waren

HaroldA
17 november 2008, 17:38
Ik heb ook gehoort dat gibson les paul studio's in de jaren 90 geweldig waren

Niet allemaal in ieder geval. Testen, luisteren, voelen.